Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Miért működik Debrecenben a...

Miért működik Debrecenben a nemzetközi repülőtér, és Pécsett miért nem?

Figyelt kérdés

Olvastam, hogy Debrecenbe azért ment a BMW gyárat építeni, mert ott működik a polgári reptér, és hogy több százezres a forgalma, míg Pécsett nincs semmilyen menetrend szerinti járat, így mérhető forgalom sincs.

Mért?



2021. nov. 25. 21:17
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%
Azt a pécsiektől kérdezd meg, hogy ott miért nem működik. mert az adottságok megvannak (azt hiszem), az okokat nekik kell tudniuk!
2021. nov. 25. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 D. Brasco ***** válasza:
29%
Ezt bizonyosan nagyon fontos lehet havi rendszerességgel szóról szóra ugyanígy megkérdezned.
2021. nov. 25. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:

2 - Ugyan linkeld már, hogy mikor, mit kérdeztem erről, okostojás!

Most írtam ki, mert most olvastam - csak az okokról nincs szó a cikkben!

Ha okosat nem tudsz, akkor legalább a hallgatás bölcsességét megtanulhatnád!

2021. nov. 25. 23:16
 4/20 anonim ***** válasza:
83%
Egy magyar megyeszékhely jellemzően fapadosokat lenne képes vonzani, azokra azonban az „egytípusú” flotta jellemző (Wizzair: Airbus A320 és A321, Ryanair: kizárólag Boeing 737, Easyjet: Airbus A319, A320, A321). Ezek a felszálláshoz pár száz méterrel hosszabb futópályát igényelnek, mint a pécsi reptéren található 1500 méteres. Emellett Pécs nincs olyan messze Budapesttől, valószínűleg ha választaniuk kellene egy kevesebb járatot nyújtó helyi reptér és egy messzebbi, de igen sok járatot nyújtó fővárosi reptér közül, az utóbbi győzne. (Ebből a szempontból Debrecen is a lélektani határon van, de van annyival nagyobb és fejlettebb város, hogy az nyom valamit a latban.)
2021. nov. 25. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
91%
Pécsett különösen problémás, hogy a város méretéhez képest rendkívül rossz az összeköttetése az ország többi részével, így míg a debreceni reptérnek van valós vonzáskörzete, a pécsinek nem nagyon lenne vagy csak óriási költségek árán.
2021. nov. 26. 04:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
100%
5-ösnél a pont. Debrecen lassan minden irányból autópályával, de legalábbis elég jól használható főúthálózattal kapcsolódik a tágabb környékéhez, beleértve természetesen a Partiumot és Kárpátalját is. Ráadásul uniós ország Románia, nincsenek a beutazásnak adminisztratív korlátai. Ezzel szemben Pécs alatt ott a kicsike Baranya-háromszög, de észak és kelet felé még Magyarország területei felé sincs érdemi kapcsolata, nyugatra meg az Ormánság nem egy jól eleresztett vidék ugye. Szerbia, Bosznia-Hercegovina utasai ugyan keresik a magyar reptereket a jobb hálózat miatt, de a beutazási feltételek szigorúbbak egy fokkal, mint uniós országok esetén.
2021. nov. 26. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%

1. Fizikai ok: ahogy irtak mar, a pecsi kifutopalyat anno tul rovidre epitettek, mindenkeppen meg kene hosszabbitani.


2. Debrecennek sokkal tobben laknak a vonzaskorzeteben. Nagyvarad, Nyiregyhaza es Miskolc is elerheto egy bo oran belul, illetve szamos kisebb varos/telepules. Ez igy kb. 800 ezer ember, aki a repter potencialis hasznaloja lesz. Raadasul a kozlekedes (mind autopalyahalozat, mind vasut) jobb errefele.

Ezzel szemben Pecs bo oras korzeteben az egyetlen 100 ezer feletti varos Eszek, az is epp, hogy 100 feletti. A nagyobb varasokbol meg ide szamit Kaposvar, Szekszard es Baja. A haromban egyutt kevesebben laknak, mint pl Miskolcon. Pecsen es a bo oras korzeteben osszesen kb. 400 ezren laknak, ez ugye a debreceni fele. Ehhez persze hozzajarul, hogy Pecs mind vasut, mind autopalya szempontjabol gyakorlatilag zsakutca.


3. Debrecen evtizedek ota az orszag fo fejlesztesi kozpontja (politikai okokbol), Pecs pedig gyakorlatilag a rendszervaltas ota doglodik.

2021. nov. 26. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
100%

Én azért a fizikai korlátok mellé tennék egy mentális korlátot is: teljesen jogos a futópálya méretére való hivatkozás - sajnos valóban nem elég sem az Airbus, sem a Boeing forgalmához! (kb. 1000 méterrel kéne meghosszabbítani!)

Kérdés: megérné-e, és kinek?

Ott van pl. Sármellék - nagyobb futópályával mint Debrecen - és mégsem tud kibontakozni (a Balaton, Hévíz szomszédságában!) 2020-ban (Covid alatt) 1751 fő "forgalom", míg Debrecenben ezalatt 122.000 fő.

Szerintem az, hogy Pécsett nem megfelelő a futópálya, az az egyetlen elfogadható magyarázat, a többi az szemléleti hiba!

Biztos van politikai oka hogy Debrecent "nyomják", de az forgalmat nem tud generálni. Tudtommal Debrecen is szinte a nulláról indult úgy, hogy 100 kilométeren belül van 3 nemzetközi repülőtér! (Kassa, Nagyvárad, Szatmárnémeti (picit arrébb Nagybánya, Ungvár), és 2019-re 600 ezer utassal a régió vezetője lett!

Utána néztem, mert azért ez így eléggé érdekes: Debrecenben egy milliárdos beszállt a reptéri bizniszbe, és ő lett a fő részvényes. Sok milliárdot ölt bele, leginkább technikai és technológiai fejlesztéseket, és fokozatosan kezdett felfutni a buli - úgy, hogy a város (állítólag) mindenben támogatta. Egy londoni járattal kezdtek, 2019-re már 15 menetrend szerinti járat volt Moszkvától Barcelonáig, Párizstól Tel Avivig, plusz a szezonális charterek! Amikor már így felfutott, átadta a részvények nagy részét a városnak, talán 1%-ot tartott meg magának. Jelenleg a városé, és nagy fejlesztés előtt áll: a 2500 m-es futópályát 3000+ra hosszabbítják, hogy a teherforgalomnak is megfeleljen...

Nos: sajnos Pécsett nincs (nem volt) egy ambiciózus milliárdos, aki beleállt volna egy ilyen nagy beruházásba. Különben is a pécsi szemlélet - sajnos - jól megmutatkozott az EKF idején: olyan lehetőséget magyar város még nem kapott mint Pécs - aztán sem reptér, sem villamos nem lett a nagy lehetőségből... Erre értettem a mentális problémát: akkor is úgy közelítették meg a kérdést, hogy mit miért nem lehet megcsinálni, és ez azóta is így van! Ráadásul ott van Szeged szintén a déli régióban: ellenzékben egy szuper várost építettek, és ha lenne repülőterük (van, de nagyon kicsi) jobb hely lenne mint Debrecen!

2021. nov. 26. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Ez meg mai hír, még nem tudni hogy mi lesz belőle, de a nulláról indítani nem egyszerű dolog. Főleg egy "parkettás" cégnek...

Pedig a Dunántúlra is kéne legalább egy valóban működő reptér.


[link]

2021. nov. 26. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a normális és részletes válaszokat - ezekre lettem volna kíváncsi - ezeket nem találtam meg a cikkben.

7-es: "Nagyvarad, Nyiregyhaza es Miskolc is elerheto egy bo oran belul, illetve szamos kisebb varos/telepules." - ez igaz, csakhogy Nagyváradon is van nemzetközi repülőtér (állítólag most újították fel) és Nyíregyházán is van egy működő(!) nyilvános repülőtér (24.846 utassal (2020).

2021. nov. 26. 16:29
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!