Ha törlik a járatot mindenképpen biztosítanak szállást?
Dehogy biztosítanak. Sőt, engem Amerikában még egy nem fapados is a chicagói reptéren hagyott éjszakára minden lelkiismeretfurdallás (és kártérítés...) nélkül.
A fapados pláne nem fog veled foglalkozni.
Ez azért így nem igaz... nyilván egy pár ezer forintos fapados járatnál max a jegyed árát fizetik vissza, de egy komolyabb utazásnál nem hagynak ott csak úgy a reptéren. Vagyis de, mert nem fognak téged keresgélni, de MINDEN esetben van egy infos pult, ahol ha szépen beállsz a sorba és picit reklamálsz, kapsz szállást, amennyiben MÁSNAP indul az új járat.
Pl: bécsből mentem romába, 6 órát késett a gép, a kutyát nem érdekelte, hogy mit eszek, hol fekszek addig. /Lauda/
Lengyelországból indultam volna Los Angelesbe, de mire leszálltam az előző gépről, ezt a járatot törölték. Mentem az infos pulthoz, kaptam egy vouchert a legközelebbi Hozelbe /Marriot hotel!!/ valamint egy másik vouchert a korlátlan vacsorához és reggelihez. Másnap reggeli gépre foglaltak nekem helyet, egy forintomba nem került. /LOT/
Los angelesből mentem volna romába, màr az utazàs előtti èjjel törölték a járatomat. Azonnal hívtak, emaileztek. Nyilván a jegyemet áttették a másnapi járatra ingyen, de nem ajánlottak szállást. /American Airlines/
Szóval ha egyben vetted meg X-től T-ig a jegyet és van átszállás, ahol esetleg adódik egy járattörlés, igen, egy valamire való légitársaság Egy kis utánajárás után magától felajánlja a szállást. Ilyen fapados 1-2 órás járatnál senki sem fog neked szállást fizetni, főleg úgy, hogy nem ÁTSZÁLLÁSRÓL van szó :)
Ahogy #4 írja. Van információs pult, ott kell reklamálni. Annyira azért nem szeretnek, hogy ők keressenek meg téged. :-)
Fapadosoknál viszont ne számíts ilyenre.
A helyedben elolvasnám az EU 261-es rendeletet, ugyanis nálunk minden egyes légitársaságnak úgy kell eljárnia, ahogy abban le van írva. USA-val teljesen felesleges összehasonlítgatni, mások az utasjogok.
Tapasztalat:Törölt járat esetén (igen, fapados esetén is ugyanazok a szabályok) az utas választhat, hogy teljes visszatérítést kér, vagy átfoglalást. Ha átfoglalást, akkor kap szállást.
A reptéren az adott légitársaság kiszolgálásáért felelős Ground Handling szervezet munkatársai fogják ezt intézni (random példaként a Wizzairt a Malév GH, a Ryanairt a Celebi, az EasyJetet a Menzies szolgálja ki)
A szállodát és az oda, majd visszajutást is alapesetben ők intézik. Az megeshet, hogy nem tudnak transzfert biztosítani, akkor szólnak, hogy az utas üljön taxiba, kérjen számlát, majd azt nyújtsa be a légitársaság felé és ők visszafizetik.
Nagyon nagyon ritka esetben (ilyen volt pl az a járattörlés, amit a 2017-es magyarországi Forma1 nagydíj hétvégéjén éltem át) a Handling munkatársai arról tájékoztatják az utasokat, hogy nem tudnak ~200 embernek szállást keresni, intézzék maguknak és nyújtsák be a számlát a légitársaság felé.
Egy repteres.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!