Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Az Airbus miért nincs annyira...

Az Airbus miért nincs annyira jelen a teherszállítógépek közt, mint a Boeing?

Figyelt kérdés
A Boeing-nek minden típusából (kivéve a 787) van teherszállító változat, az Airbus-nál meg csak az A300F, A310F és A330F van (meg van a Beluga, de azt csak saját célra használja az Airbus). Miért nincs a többi típusból nekik?

2020. jan. 4. 10:36
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Mert a fő kapacitást így is le tudják fedni. Kisebb bégepnék nagyobb a konkurencia akár légcsavarosokból is. Nagyobbaknál meg a 747 mellett csak pár orosz Antonov van polgári szállításban amik lefedik a speciális feladatokat.
2020. jan. 4. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
34%
Az Airbus mint a nevük is mutatja, alapvetően a polgári repülésre rendezkedett be a 70-es évektől, és még mindig ez a fő profiljuk. A Boeing sokkal régebb óta létezik, már az I. vh alatt is megvolt, jelentős volt nekik mindig is a (katonai) szállítógépek gyártása.
2020. jan. 4. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
34%
*a nevük is mutatja alatt azt értem, hogy a gyárlátogatáson mondták, hogy azért lett Airbus, mert abban bíztak/bíznak, hogy repülővel járni olyan általános lesz, mint busszal
2020. jan. 4. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 qkker1 ***** válasza:
71%

hogy azért lett Airbus, mert abban bíztak/bíznak, hogy repülővel járni olyan általános lesz, mint busszal



Azért mással is foglalkoznak:


[link]

2020. jan. 4. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
34%

És hol írtam, hogy nem foglalkoznak mással az utasszállítókon kívül?

Attól még ezt mondták, és nem is értem, miért zárná ki a két dolog egymást. A fő profiljuk kétségtelenül az utasszállító, de egy szóval sem írtam, hogy az egyetlen! Ahogy a kérdező is írta, ott vannak a teherszállítók is. Szóval nem értem, miért kellett belekötnöd a kommentembe.

2020. jan. 4. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Teherszállító repülőgépekből sokkal kevesebbre van igény, ráadásul eléggé sérülékeny a piac, az elmúlt években sokszor akkor is csak stagnált a cargoforgalom, amikor az utasforgalom meredeken emelkedett. Ha a következő években el tudnának adni 3-400 teherszállító A350-est, nem sokáig gondolkodnának azon, hogy elindítsák a programot.

Egyébként már van program a régi utasszállító A320-asok teherszállítóvá konvertálására, de elég lassan halad. Talán idén vagy jövőre már lesz belőle valami.

2020. jan. 6. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Azt is tegyük hozzá, hogy speciális teher szállításra bevethetőek katonai teherszállítók is. Hiszen azokból alapvetően nagyobb tartalék van, nincs kihasználva a teljes kapacitás, a feladat és bevétel pedig jól jön.


Például láttam már olyat, hogy Mi-8-as katonai helivel emeltek helyre építkezésnél nagyobb elemeket. Volt, hogy templom tornyot, hűtő gépet, stb. Nyilván ezek nem olyan feladatok amivel egész évben lehet és érdemes kalkulálni.


Illetve teher szállításnál alapvetően sokkal nagyobb (brutális) kapacitás van a vasúti és vízi közlekedésben. Hiszen míg az "élő árunak" nem mindegy, hogy 2-3 nap vagy 2-3 óra az út, a többi árucikknek belefér ennyi átfutási idő.

2020. jan. 6. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!