Wizzair elveszett pogyászom 4 hónapja nincs meg és nem kártalanítanak, nem válaszolnak. Mit tegyek?
Augusztusban utaztam a wizzairral, kézi poggyászt vettem külföldön, ami 1 cm-rel nagyobb volt, így 60 euros díjat kellett fizessek és nem a fedélzeten utazott velem, hanem le kellett adjam!
Érkezéskor a poggyászom nem jött, kitöltöttem a papírt, azt mondták, ha meglesz kipostázzák 15 napon belül.
Letelt a 15 nap, a nyomkövetős program sem találja sehol, nincs úton, sehol nem taálják.
Összeszámoltam és közel 600 ezer ft volt benne, laptop, gopro, drága ruhák.
Nem tudtam hova pakolni őket, mivel ez volt a fedélzeti poggyászom és a check in kapunál a repülős utolsó kapunál vették el a poggyászt. Itt már venni se tudtam másikat.
Írtam panaszt szeptemberben ahogy lejárt a 15 nap, válaszoltak is, kérdezték a poggyász tartalmát!
Mindent leírtam, és azt mondták 30 napon belül válaszolnak.
Letelt 40 nap, majd új e-mailt írtam, majd ezután még 30.. és újra írtam.
Utazásom 4 hónapja volt, és elérhetetlenek, nem kommunikálnak velem.
Kihez tudok fordulni?
Minden papírom megvan, hogy elveszett a bőröndöm.
Fel lehet hívni őket, de 250/perc a hívás díja, és úgyis azt mondják majd, hogy írjak emailt, de arra abszolút nem reagálnak...
Biztosításom nem volt, de olvastam, hogy 1200 euróig talán fizet maga a légitársaság, ha elveszett a poggyász.
Mit tegyek?
Diák vagyok és nagyon sokat számít ez a pénz, új laptopot is kellett vennem, illetve azóta nem telik új elektromos borotvára, elektromos fogkefére, gopro is oda, illetve több nagyon márkás ruhám volt benne.
laptop feladottban? az kizart, kiveve ha az akkumulatort kivetted belole, amit az ujabb laptopokbol max csavarhuzoval lehet. mindegy
a wizzair nem a jo kommunikaciorol hires. en repjegyet mondtam le, 2x kuldtem el milyen szamlaszamra utaljak, 1 evbe telt nekik, hogy visszaadjak a penzem... a wizzair accountomra. kb 25e ftrol volt szo, ugyhogy nem pattogtam, a penz azota is ott all az accountomon, mert nem repulok wizzel.
amugy van ingyenes szamuk, de nem egyszeru megtalalni (legalabbis amikor en intezkedtem 2017ben, akkor meg volt) es nem igazan akartak velem beszelgetni
#3, tévedsz, nem minden esetben megy a laptop a kézibe.
A Wizz részletesen taglalja a weblapján, hogy milyen feltételekkel lehet feladni vagy kézibe tenni az elektromos kütyüket (a lítium ionos akksitól függ). De az USA pl konkrétan kötelezővé is tette a laptop feladását pár éve bizonyos országokból érkezőknek.
Az persze más kérdés, hogy az érték és a sérülékenység miatt nem adunk fel ilyen drága cuccokat, ha nem muszáj.
OFF
nem a terrorveszély miatt, hanem az amerikai légitársaságoknak bäszta a csőrét, hogy a közel-keleti útvonalakon a riválisuk csupa állami tulajdonú légitársaság, amibe az államuk tolja a pénzt (az EU-s útvonalakon nem probléma ez, mert az ilyen szintű protekcionizmust nálunk ugyanúgy tiltják, mint az USA-ban). A laptopok elkobzásával a bevétel nagy részét adó üzletemberek más légitársaságot fognak választani (te se szeretnél 10 órát úgy repülni, hogy nem tudsz dolgozni közben), és így helyzetbe jönnek az amerikai légitársaságok. Biztonsági szempontból kifejezetten hülye döntés volt, gyulladt is ki ilyen laptop a raktérben.
Vannak természetesen nyomáskiegyenlített rakterű gépek, ahol ez nem gond, bár meglep, hogy a Wizzair is ilyen, mert inkább olyan cégeknél jön jól, akik élő állat szállítását is vállalják, a Wizz pedig nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!