Szerintetek megéri venni egy nyári gumi szettet és nem cserélni télen télire? Vagy inkább venni egy négyévszakos gumit?
az 5000 km tényleg nem sok. De a gumi el is öregszik. 6-8 éves gumit akkor is illik lecserélni, ha nem kopott. akkor ez a csereberés esetben dupla költség.(nem emlékszem pontosan, mit javasolnak)
Ráadásul amilyen telek vannak mifelénk, egyre kevesebb értelme van a téliguminak.
Kicsit túl lett misztifikálva ez a gumidolog. Szerény véleményem szerint egy jól megválasztott négyévszakos gumi ésszel használva megteszi.
Nyari gumival telen vezetni kb ongyilkossag. 7 fok alatt teljesen bekemenyedik, tulajdonkeppen olyan, mintha nem lenne fek a kocsidon, nulla a tapadasa az uton.
Sajnos en ceges kocsival jartam ezt meg. Lyonbol kellett felmennem Parizsba. (En a sajatomon csereltem mindig a gumit, de a franciaknal ez nem volt szokas, csak az utobbi idoben lett az). Szoval utkozben Dijon kornyeken bekerultem egy hoviharba (amugy nem volt kifejezetten hideg, 6-7fok, az a tipikus ho ami az utra erve vizesedik,meg kasasodik ha nagy mennyisegben esik le). Hat kb 30-al tudtam menni az autopalyan, ereztem, hogy abszolute nem vagyok ura a kocsinak. Fekezesnel siman elindultam az arok fele, amellett, hogy abszolute nem volt a feknek semmilyen hatasa.
Holott mikor elindultam, szikrazo napsutes volt es tok szaraz ut. Vegul majd 12 oraba tellett mig feljutottam Parizsba.
Na ott es akkor eldontottem, hogy az eletem es a biztonsagom tobbet er annal, mint hogy ezen sporoljak. Pedig amig Parizsban eltem, foleg tomegkozlekedessel jartam, en is kb 5 ezer km-t tehettem bele evente a kocsiba, plane ugy, hogy ott volt a ceges auto. Megis az enyemen folyamatosan volt 2 szett, a teli es a nyari. Hat a cegest nem en tartottam karban, igy azon nem volt.
Telen viszonylag rovid ido alatt kepesek sokat valtozni az utviszonyok, eleg egyszer olyan helyzetbe kerulni, hogy utana sajnos mar keso gondolkodni...
Akkor a BM sem küldött sms-t 2 vagy 3 éve, hogy üljenek àt másik autóba?
Amùgy 29 évig Magyarországon éltem, és bizony volt nem egyszer hóvihar, ónos eső, stb. De megjegyzem, 7 fok alatt az eső is elég (abból meg azért kijut télen is) hogy azt érezd vezetés közben, hogy csúszik ki alólad a kocsi. Veszfekezni pl inkabb ne veszfekezz...
Ez nem rossz.
SZerintem: Az ignis nem egy lóerőgyár, tehát amennyivel ez kevesebbet tapad nyáron, mint az igazi nyári, az pont elég.
7 fok alatt nem keményszik fel nagyon. Egész jó vízelvezetőnek tűnik, ami szerintem fontosabb. Mert többet megy az ember esőben, mint igazán komoly téli viszonyok közt.
Jeges úton a téli gumi is korcsolya.
És évi 5-6000 km- re én biztos nem vennék 2 garnitúra gumit.
ez azért a legalja..
Egy Barum, vagy Vredestein aért nem árt. szerintem olyan 15-17 körül találsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!