Kihez forduljak, ha lejárt a Magyar Államkincstár által kiadott hatósági igazolványom?
2010-ben küldtek egy utazási kedvezményre feljogosító kártyát, ami most, a 18. életévemet betöltő napon lejárt. A kérdés az, hogy mi ilyenkor a teendő, mert persze jó lenne továbbra is birtokolni egy ilyet. Kihez forduljak? Az igazat megvallva, már nem emlékszek, hogy hogyan került hozzám, mit igényeltem meg...
Előre is köszönöm a válaszokat!
AHatósági igazolványról a Ket{2004. évi CXL. törvény}
Hatósági igazolvány
85. § (1)471 A hatóság - jogszabályban meghatározott esetben és adattartalommal - az ügyfél adatainak vagy jogainak rendszeres igazolására hatósági igazolványt ad ki.
(2)472
(3) A hatósági igazolványt a bejegyzett adatok és jogok igazolására - az ellenkező bizonyításáig - mindenki köteles elfogadni, ezekre nézve az ügyfél más bizonyításra nem kötelezhető. Az ellenkező bizonyítására megfelelően irányadók a 83. § (5)-(7) bekezdésében foglaltak.
(4) Ha a hatósági igazolvány ellenőrzésére jogosult hatóság vagy hivatalos személy megállapítja, hogy a hatósági igazolvány vagy az abba tett bejegyzés hamis, illetve valótlan, a hatósági igazolványt átvételi elismervény kiállítása mellett a további eljárás céljából elveszi.
Hatósági nyilvántartás
86. §473 (1)474 A hatóság a törvényben meghatározott adatokról közhiteles hatósági nyilvántartást vezet. E törvény hatósági nyilvántartásra vonatkozó rendelkezései tekintetében hatósági nyilvántartás alatt közhiteles hatósági nyilvántartást kell érteni.
(1a)475 A hatósági nyilvántartás közhitelessége alapján az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell annak jóhiszeműségét, aki a hatósági nyilvántartásban szereplő adatokban bízva szerez jogot.
Összegezve: a MÁK az ügyfél kérésére Hatósági bizonyítványt állít ki.: Hatósági bizonyítvány
83. § (1)465 A hatóság a jogszabályban meghatározott esetekben, valamint az egyébként hatáskörébe tartozó eljáráshoz kapcsolódóan az ügyfél kérelmére tény, állapot vagy egyéb adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki. E törvény hatósági bizonyítványra vonatkozó szabályait kell alkalmazni a hatóság által kiadott minden olyan okiratra, amelyet jogszabály nem hatósági bizonyítványként nevesít, de a hatósági bizonyítvány e törvényben meghatározott feltételeinek megfelel
Következésképp ennek időtartama alatt (H.Bizonyítvány) az igazolvány cseréje is hivatalból történik, akár a támogatás folyósítása, és annak összege , mértéke is.
továbbá: {141/2000. (VIII. 9.) Korm. rendelet} [link]
19. §63 A fogyatékossági támogatás megállapítása esetén
a) a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló kormányrendelet szerinti utazási kedvezmény igénybevétele és
b) a jogszabályban maghatározott adókedvezmény megállapítása
céljából a fogyatékossági támogatást megállapító határozattal egyidejűleg hatósági igazolványt kell kiadni. A hatósági igazolvány tartalmazza a jogosult nevét, lakcímét, a kiállítás alapjául szolgáló tényt a fogyatékosság jellegének megjelölésével, a hatósági igazolvány által igazolt jogot és az igazolvány hatályát. A hatósági igazolvány a felülvizsgálat időpontjáig, de legfeljebb 5 évig hatályos. Ha a fogyatékossági támogatásra jogosult személy állapota végleges, a hatósági igazolványt - a 6. § (1) bekezdése szerinti szakkérdés vizsgálata nélkül - további 5 éves időtartamra ki kell adni.
2015. április 1-jével a CSALÁDTÁMOGATÁSI és LAKÁSCÉLÚ ÁLLAMI TÁMOGATÁSOKKAL összefüggő feladatok a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságaitól a fővárosi és megyei KORMÁNYHIVATALOK HATÁSKÖRÉBE kerültek. A szervezeti átalakulás a családtámogatási ellátások szempontjából nem jelent változást, a juttatások határidőben és változatlan összeggel megérkeznek az állampolgárokhoz.
A családtámogatási ellátásokkal összefüggő kérelmeket ezután a járási hivataloknál, a kormányhivataloknál, a kormányablakoknál és a települési ügysegédeknél lehet benyújtani. A lakástámogatási hatósági eljárást a fővárosi és megyei kormányhivataloknál (Pest megye tekintetében Budapest Főváros Kormányhivatalánál) lehet kezdeményezni. Az államigazgatás átalakításának elsődleges célja a hatékonyabb ügyintézés, és az ügyfélbarát közigazgatás megteremtése.
További információk:
Családtámogatás:
2019 ben: a kormányablakok nem töltenek fel időpontot, viszont napi sorszámhúzással előzetes időpontfoglalás nélkül országosan bármely ügyfélszolgálaton intézhető.
vagy országosan: az új utazási kártya megrendelésére irányuló kérelmét postai úton tudja megküldeni, vagy a kérelem személyes leadásával tudja kérelmezni.
Ügyfélkapun keresztül nem tudja megigényelni.
A kérelem elektronikus ügyfélkapu hiányában sajátkezű aláírásával ellátott levélben postai úton szíveskedjen eljuttatni a Családtámogatási Főosztályhoz (cím: 1919 Budapest).
Kérelmét személyesen is benyújthatja bármely Kormányablakban, illetve a Családtámogatási Főosztály ügyfélszolgálatán Budapest, XIII. kerület Váci út 71. szám alatt, mely az alábbi időpontokban áll ügyfeleink rendelkezésre:-elektronikus ügyfélkapu hiányában sajátkezű aláírásával ellátott levélben postai úton szíveskedjen eljuttatni a Családtámogatási Főosztályhoz (cím: 1919 Budapest).
>>Budapest Főváros Kormányhivatala
VIII. Kerületi Hivatala
Családtámogatási Főosztály
Cím: 1139 Bp., Váci út 71.
Postacím: 1388 Budapest Pf. 74.
Tel.: 1/452-2910, FAX: 1/350-2522
Call Center: 20/881-9535, 30/344-0045, 70/460-9005
Honlap: [link]
Továbbá amennyiben az igazolvány cseréjének az indoka az okmány lejáratából eredeztethető, abban az esetben a következő igazolvány hivatalból fog kiállításra kerülni az Ön részére majd ezt követően megküldik Önnek a nyilvántartásban szereplő lakcímére.
Üggyfélkapun nem lehet időpontoz foglalni de: Sorszámhúzáskor akadálymentes sorszámot húzhat, amely önt a sor elejére helyezi, így várakoznia sem kell
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!