Sárga színű BKV-s vonaljegy?
És akkor még egy cikk, de csak azért, hogy bizonyítsa, nem mi voltunk a hülyék, régen tényleg azt ígérték, hogy korlátlan ideig jók ezek a jegyek...
"A 220-as buszon hétfőn megbüntettek egy utast, amiért 270 forintos vonaljeggyel utazott. Az ellenőr szerint a jegy nem volt érvényes, azonban a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy a jegyet korlátlan ideig elfogadják, és erre fel is hívták az ellenőrök figyelmét.
Hétfő reggel a 220-as buszon az ellenőrök megbüntették az egyik utast azért, mert 270 forintos vonaljegye volt. Az utas tájékoztatása szerint azt mondta neki az ellenőr hölgy: „Nem képzeli, hogy február végén még elfogadjuk?” Ráadásul el is akarta venni a jegyet, nehogy tudja bizonyítani az ártatlanságát. Az illető egy nappal később befizette a 6 ezer forintos büntetést. A BKV ügyfélszolgálata szerint korlátlan ideig elfogadják a 270 forintos jegyet, és erre felhívták az ellenőrök figyelmét is. Azt ajánlották, hogy az illető tegyen panaszt, de persze fizesse be a büntetést, mert sokáig tarthat a kivizsgálás.
Az MNO érdeklődésére a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy valóban korlátlan ideig érvényes az ezüstcsíkkal ellátott 270 forintos jegy. A cég szerint konkrétan tudni kéne, hogy az ellenőr miért büntetett, elképzelhető, hogy sérült volt a jegy, vagy már korábban érvényesítették."
Igaz, 2009-es cikk, de kiderül belőle, hogy akkor még tényleg azt hirdették, hogy korlátlan ideig jók a jegyek. Aztán jött a BKK és kiderült, hogy a "korlátlan" jelentése 2013 dec. 31.
Az most nekem nem egészen tiszta, hogy akkor ezeket a lejárt jegyeket most ingyen átcserélik nekem új jegyre vagy mi van? Mert akkor végül is nem olyan nagy gond. Vagyis persze annak se örülök, mert miért kell emiatt is szaladgálni, ahelyett, hogy elfogadnák simán az ellenőrök.
A beidézett cikkben ott van a cserére vonatkozó válasz is.
Nem átverésről van szó, valóban korlátlan ideig érvényes lett volna. A pontos felépítését nem ismerem a tervezett új rendszernek, de teljesen más lesz, mint a jelenlegi.
Sokféle elképzelés volt már, átlalában a használatarányosság felé. Abból indulnak ki, hogy ma az is ugyanannyit fizet a bérletért, aki naponta megy egy járművel kétszer két megállót, s az is, aki végigbumlizza a várost mondjuk Rákosligettől Budafokig, közben kitérőt is tesz Óbudára.
Előző:
Az idő alapú jegy még mindig sehol sincs. Erre fogni felesleges.
Bérlet pedig továbbra is lesz, szóval aki napi 2 megallot megy és aki körbe utazza a várost ugyanúgy a bérlettel jár majd a legjobban.
Az új rendszer annak lesz tényleg előnyös aki ma rendszertelenül utazik jeggyel és több járművet használ. Aki egyetlen járművel utazik annak ugyanolyan lesz mint most.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!