Miért van az, hogy a turizmusban nem igazán érvényesül a kereslet-kínálat? szerintem ha bárhova telefonálok és augusztusig nincsen szállás, mert teltház van, akkor az azt kéne jelentse, hogy kéne még szabad kapacitást csináljon a piac.
A kereslet-kínálat alapvetően érvényesül olyan helyeken, ahol néhány szereplő nem képes torzítani a piacot. A szálláskiadás pedig alapvetően ilyen.
Azt még nem próbáltad, hogy telefonálgatás helyett az airbnb-n, vagy a booking.com-on foglalsz?
Azonnal kész, és valódi 21. századi megoldás.
Azt ne felejtsd, hogy a kereslet sokkal rugalmasabb a kínálatnál. Egy szálláshelyet még akkor is hónapokig tart létrehozni, ha ez egy közönséges kemping egy már közművesített, előkészített telken, de még egy magánlakás kiürítése és átalakítása is több hetes folyamat, és csak akkor, ha nem kell szakmunkákat végeztetni. Ezzel szemben az, hogy következő hétvégén nekiindulsz-e vagy sem, egy roppant rugalmas döntés.
Ráadásul szálláshely van bőven szabadon példaul Budapesten, csak ugye sokakat nem vonz a főváros a nyári melegben.
A turizmusban van egy nagy-nagy csapda.
Van egy csodás hely. Csend, béke, nyugalom szépség. Még feltáratlan a turizmus számára. Valahogy híre megy, valaki üzletet lát benne.
Építtet szállodát, utakat. Mennek az emberek, boldogság van, mert a hely csodás, az ottaniaknak van bevételük.
Telnek-múlnak az évek. A csodás helynek annyi. Rengeteg szálloda. Az egyikből a másikra látni. Hangoskodás, autók bűze stb. Semmi nincs meg az idillből.
Az emberek kezdik kerülni, mert oda a varázs.
Híre megy, hogy van egy földi paradicsom. Még érintetlen szépségű, békés hely…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!