A prágai metró hogy tud ilyen sikeres lenni?
Prágában a '70-es években nyílt meg az első metróvonal, akárcsak Budapesten. Ehhez képest azóta a prágai metró hossza 65 km és a hálózat folyamatosan fejlődik, míg Budapesten csak 38 km, de ebben benne van a földalatti is, ami a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető metrónak.
Ahogy a napokban kiderült, Tarlósék nem szándékoznak metróberuházásra költeni, a 4-es metró csak egy torzó marad, villamost akarnak Újpalotáig építeni.
Prágában hogy van erre pénz? Kisebb város, mint Budapest (ott 1,2 millióan, itt pedig 1,7 millióan élnek), ráadásul sokkal nehézkesebb ott az építés, hiszen a Moldva mindkét oldala dimbes-dombos, míg itt a pesti oldal szinte tökéletes síkság.
Prágában mindemellett még a villamoshálózat is sokkal kiterjedtebb, mint Budapesten.
A budapestihez képest prágai metró egyszerűen primitív. Inkább a drága taxi, de soha többé...
A napokban a repülőtérre menet utaztam rajta, olyan volt, mintha közben bombáztak volna. A rossz vágányok miatt a kocsik dobálták magukat, a fejemet féltettem, nehogy a kocsi mennyezetébe verjem. Hasonlót csak a Thaiföld–Burma-vasútvonalon tapasztaltam, amit angol hadifoglyok építtettek a japánok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!