Budapest-Kijev legolcsóbb, legpraktikusabb vonatos utazás?
Ha valaki már megjárta a tapasztalatait, pénzügyeket leírhatná, akár privátban is. Hárman mennénk, nyáron.
Köszönöm.
Hallottál már arról, hogy repülő ?
Max 30 ezer per fő a retúrjegy, most néztem meg. Múlt századi síneken, Ukrajna hát én biztos repülnék.
A legolcsóbb, ha Budapest-Csop útvonalra veszel egy nemzetközi jegyet (olcsóbb, mint a Budapest-Záhony belföldi jegy, mert nemzetközi jegyre nincs ÁFA) egy útra 18,9, oda-vissza 37,8 €-ért (attól még Záhonyban át kell szállni, de a jegy érvényes a Záhony-Csop vonatra is, ha Záhonyig IC-vel mész, akkor még IC pótjegyet is kell venni hozzá), valamint e-kvytok-on (www.e-kvytok.ua) keresztül veszel jegyet egy vonatra Chop-Kyiv-Pasazhyrsky között. Ukrajnában ezen a vonalon csak fekvőhelyes kocsik járnak, kötelező a helybiztosítás, 3 osztály van, a lux (ez a legdrágább, de kilométerarányosan nem drágább, mint nálunk egy másodosztályú jegy, itt 2 ágy van egy szobában), a kupe (ez kb. 4000 Ft-nak megfelelő hrivnyába került 2011-ben Chop-Kyiv viszonylaton, és azóta jelentősen gyengült a hrivnya, 2 emeletes ágy egy szobában), és a plackart (ez a legolcsóbb, itt egy teremben van 54 fekvőhely egy kocsiban, 4-esével úgy mintha kupé lenne + 2-esével oldalt a folyosón). Az ukrán jegyet mindenképpen elővételben vedd meg, mert nyáron előfordul, hogy 2 napra előre minden vonat betelik.
Visszafele Chopon érvényesíttetni kell a Chop-Budapest jegyet a Chop-Záhony vonatra, ez 2011-ben 7,5 hrivnyába került. Chopon a tranzitot 40 perccel vonatindulás előtt nyitják, és 20 perccel indulás előtt zárják.
Én még 2011-ben jártam meg az utat, az akkori tapasztalataim:
Hát, nem pont úgy sikerült, ahogy terveztem. Júl. 13-án a Bereg IC-vel indultam, ami azonban 79 percet késett (mivel Nyíregyháza és Kisvárda között nem volt áram), így nem érte el a 11:45-ös Záhony-Csop átkelővonatot. Záhonyban gyalog elsétáltunk a határátkelőig, ott autóstoppal beszálltunk egy ukrán mellé (mivel gyalog nem lehet átlépni az ukrán határt). Ő Ungvárra ment, úgyhogy a csopi elágazásnál kitett minket, onnan pár száz méter gyaloglás után találtunk egy buszmegállót, és pár percen belül jött is egy busz, azzal 2 hrivnyáért eljutottunk a vasútállomásra. Azonban a jegyekkel is probléma volt, mert egy 31 fős csoporttal mentünk (a csoport többi része Ungváron szállt fel), a csoport vezetője e-kvytok-on keresztül foglalta a jegyeket (8x4 jegyet), de csak 7 foglalási kódot írt fel, a nyolcadikat elfelejtette felírni, úgyhogy csak 28 jegyünk volt. Csopon próbáltunk venni jegyet, de már nem volt egy darab sem, se a 15:37-es vonatra, se az aznapi további 2 vonat egyikére sem. Aztán a kocsikísérőnek próbáltuk elmagyarázni (valaki odajött tolmácsolni), hogy van jegyünk, csak nincs kinyomtatva, de a helyünk le van foglalva, de az őt nem érdekelte, ő csak jeggyel hajlandó felengedni minket, vagy fizessünk fejenként 200 dollárt(!!!). Aztán végül 30 eurót, meg 20000 Ft-ot vettünk elő, ebből a 30 eurót vszg. megkapta a kocsikísérő, a 20000-essel meg lelépett a „tolmács”. Aztán Munkács után még további 40 eurót kért a kocsikísérő, hogy maradhassunk. Aztán addig telefonálgattak a szervezők, míg csak találtak valakit, aki internetközelben van, és használt már életében e-kvytokot, úgyhogy az ő segítségével megtudtuk a nyolcadik foglalási kódot is, amivel Lvovban átvettük a maradék 4 jegyet is, utána 55 eurót visszaadott a kocsikísérő. Másnap reggel 9 perc késéssel 7:28-ra értünk Kijevbe.
Visszafele júl. 21-én a 18:52-es vonattal jöttünk plackart felső helyeken. Na, azt csak kalandvágyóknak ajánlom. Iszonyú meleg volt, a plackartos kocsiban nincs légkondi, csak ablak, amit ha az egyik utas kinyit, a másik becsukja. Bár aztán végül többszöri próbálkozással sikerült úgy résnyire kinyitni, hogy jöjjön be levegő, de még ne fagyjak meg. A felső helyre feljutni kész tornamutatvány, mert nincs létra. Az ágy rövid, kb. 160 cm lehet, mert még én se fértem el teljes hosszában, pedig nem vagyok nagyon magas (173 cm). 11 perc késéssel 10:15-re értünk Csopra, ahol még láttuk ugyan a záhonyi vonatot, ami 10:35-kor indult, de már éppen bezárták a tranzitot, úgyhogy ezt a vonatot se értük el. Taxisok ugyan ajánlkoztak, hogy 6000 Ft-ért átvisznek Záhonyba, de annyit nem akartunk fizetni, hiszen Budapestig nem kerül annyiba a vonat, úgyhogy inkább kivártuk a 14:17-es vonatot. Budapest-Csop retúrjegyünk volt, úgyhogy azt még Csopon 7,5 hrivnyáért érvényesíteni kellett. 40 perccel indulás előtt nyitották ki a tranzitot, ott először a jegyérvényesítést ellenőrizték, aztán a táskákba belenéztek, aztán az útlevélbe pecsételtek, és utána mehettünk a vonathoz. 3 perc késéssel indult, de 3 perccel előbb ért be a vonat Záhonyba, tehát igazából csak 12 perc a menetideje, nem 18. Záhonyban felszálltak a határőrök a vonatra, összegyűjtötték az útleveleket, betereltek mindenkit egy terembe, akinek mondták a nevét, az mehetett át egy másik terembe, ott a táskákba belenéztek, aztán visszakaptuk az útlevelet, és mehettünk IC-pótjegyet venni, végül visszafele is a Bereg IC-vel jöttünk, ami kb. 10 perc késéssel ért a Nyugatiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!