Londoni tömegközlekedés ?
Nézz rá a londoni metrótérképre... Engem mindig elfog a röhögés, amikor ránézek a mi csoffadt kis metróhálózatunkra, szerintem nincs még egy olyan világváros, ahol ennyire szégyenteljesen kevés metró van...
Plusz a londoni metróhálózat minden más közlekedési móddal logikusan össze van kötve: a buszok ráhordanak a metróra, a vonatokról könnyedén át lehet szállni, tehát nem csak London, hanem lényegében szinte az egész ország jól elérhető London bármelyik pontjáról.
1-es, színtiszta demagógia, amit írsz.
A londoni és a párizsi metró kb. olyan, mint a budapesti villamoshálózat, csak a föld alatt megy. Olyan lassú, olyan sűrűn vannak a megállók. Ha a budapesti kötöttpályás közlekedést hasonlítod össze a londoni metróval, akkor máris látod, hogy nincs miért szégyenkeznie Budapestnek. Egyébként Londonban és Párizsban a vasút is be van vonva a városi tömegközlekedésbe. 10-20 éve már Budapesten is elindult ez a folyamat, de Londonban és Párizsban sokkal előrébb tartanak. Ezeknek a vonatoknak ritkábban van állomásuk, mint a metróknak, ezért gyorsabbak is. Gyakorlatilag ezek a vonatok hasonlíthatók a budapesti metrókhoz.
A politikusok sok hülyeséget beszélnek össze-vissza roppant magabiztosan, de semmihez sem értenek. Budapest nem London. Ötleteket lehet venni onnan, de azokat a helyi viszonyokra kell adaptálni.
Londonban azért is olyan jó a tömegközlekedés hálózat, mert nem éri meg kocsiba ülni. Nem csak a drága adók miatt, hanem mert le sem lehet parkolni mélygarázsokon kívül. Belvárosban vagy tűl szűk utak vannak, vagy alapból ki vannak tiltva a kocsik. A külvárosokban a lakóházas övezetekben csak az ott lakók parkolhatnak amihez engedélyt kell igényelniük, és szigorúan ellenörzik az önkormányzatok. Ha le is sikerül parkolnod valahol, az lehet kilómétereket kell megtenni gyalog. Ennek ellenére rengeteg az autó, és a forgalmasabb utakon folyamatosan áll a dugó. Nemrég néztem meg nyugat Londonból észak Londonba gyorsabb volt tubera ülni mint kocsiba, mert olyan lassú a forgalom. Aki Londonból kívülről jön kocsival annak ott van a huszon valahány fontos ULEZ szóval jobban jár ha leteszi a kocsit egy P+R-ban és megveszi az £1,75-ba kerülő buszjegyet.
Megvannak a negatív dolgai is, mert elképesztően túlzsúfolt még a külvárosban is, és amikor a buszon is heringként van összenyomva 50-100 az ember akkor azt kívánod mentél volna gyalog.
Jah és a londoni metro "underground" nagy része a felszín felett fut. Vagy közvetlen a kéreg alatt a régebbi vonalaknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!