Ha a fapados repulojegy arakat nezed, (de sok esetben nem fapados legitarsasagokra is vonatkozik ez) akkor az ar altalaban csak egy kis taskat tartalmaz, tobb poggyaszt nem, es nem tartalmazza a helyet, vagyis azt, ahova ulni fogsz. (Etelt es italt plane nem!) Ha utobbiert, azaz az ulohelyert nem akarsz fizetni, nem akarod magadnak kivalasztani, akkor kesobb jelentkezhetsz be a jaratra a neten, mint a tobbiek, (kb. 24 oraval az indulas elott, de ez a tarsasagoktol fugg), es akkor veletlenszeru ulohelyet kapsz. Ha nem tetszik az a hely, de van masik, akkor fizetes elleneben meg ott is valtoztathatsz esetleg. Nem minden tarsasagnal! De lehet repteri becsekkolast is kerni, viszont azert pluszban kell fizetned, h a foldi szemelyzet intezzen mindent helyetted. Ezt nem nagyon erdemes, hacsak nem ingyen adjak. (Nem nagyon adjak.) A poggyaszdij es a biztositas (egyik sem kotelezo) megnoveli az arat. Ha a poggyaszt rogton a repjeggyel veszed meg, akkor olcsobb altalaban, mint ha utana adod hozza, azaz ha meggondolod magad a jegy kifizeteset kovetoen. (A helyjegy is sok esetben igy mukodik.) De kesobb is lehetseges hozzaadni poggyaszt neten is, es ott a helyszinen a repteren is. A repteren a legdragabb altalaban. Fizetni akkor kell a jegyert es a kivalasztott szolgaltatasokert, amikor vegzel a foglalassal, illetve amikor megveszed oket esetleg kesobb. (pl. eszedbe jut, h megis akarsz ulohelyet magadtol kivalasztani, vagy tobb borondot akarsz feladni.) Kartyaval tudod mindezeket intezni, internetes vasarlasra alkalmas kartyaval. Ez nem muszaj, h az utas nevere szoljon. A neten mindenkeppen kartyaval fizetsz, a repteren valtozo, h elfogadnak keszpenzt, vagy nem, amikor uj poggyaszt akarsz hozzaadni a jegyhez. Reptertol fugg. Olvasd el a kivalasztott regitarsasagnak a dijait, illetekeit, tarifait stb. mielott elkezded a foglalast, es ott meglatod, h miket szamolnak fel pl. mennyibe kerul a magaddal a fedelzetre felviheto csomag, es a feladott, a gep gyomraban utazo csomag. A csomagdij sok esetben valtozik idenyenkent is, csucsidoszakban dragabb lehet, de ezek le vannak irva. Van olyan jegy is, ami flexibilis, valtoztatahato idopontra szol, ez a legdragabb fajta jegy. Ha a jegyed nem ilyen, akkor az a helyzet, h a valtoztatas gyakorlatilag valoszinuleg tobbe kerul, mint ha egy masik jegyet vennel a kivant uj datumra. De van olyan legitarsasag, ahol egy viszonylag olcsobb flex. szolgaltatast is hozza tudsz adni a jegyhez a vasarlaskor, akar csak az egyik utiranyba is. Amennyiben most veszel eloszor repjegyet a neten, akkor azt javaslom, h eloszor valassz ki egy masik datumot, amikor kb. ugyanannyiba kerul a jegy, mint amit kineztel, es csinald vegig a foglalast ugy, hogy kozben latod, mit kell csinalni, miket kell bejelolni, vagy nem bejelolni, milyen reklamokat kell figyelmen kivul hagyni, milyen poggyaszlehetosegek, biztositasi es egyeb lehetosegek vannak, mikor hova kell kattintani, milyen hibalehetosegek vannak, mi az, amit nem szabad figyelmen kivul hagyni. Es a vegen termeszetesen nem fizeted ki, de akkor mar meglatod, h kb. mennyibe kerulne a vegosszeg, mi az, ami idokozben megnovelte az arat. (Azert szukseges a masik datum, h az eredetileg kivalasztott datumra esetleg ne ugorjon fel a jegy azaltal, h elkezdesz egy foglalast, de nem fejezed be.) A fapados jegyeket nem muszaj egybol oda es vissza megvenni egyazon vasarlas soran, hanem lehet kulon is vasarolni oket. Ez ket repjegykodot eredmenyez, de ennek elonyei is lehetnek a gyakorlatban. (Hosszu lenne leirni) A gepre felviheto poggyasz egy kritikus pontja az utazasnak, az nagyon fontos, h meretre es darabra akkora legyen, ami elo van irva, es nem nagyobb, nem tobb. Es az is, h mit tartalmazhat, es mit tilos felvinni a fedelzetre, vagy betenni a feladott poggyaszba. Tehat a poggyaszt nagyon at kell gondolni a jegyvasarlas elott. En altalaban nem adok fel csomagot, es nem is szoktam biztositast kotni, de aki nagy csomagokkal, foleg eloszor utazik, annak erdemes mindenkeppen kifizetni azt a dijat. Raadasul nem csak a csomagot vedi, hanem teged is. Viszont a biztositas megkotese elott el kellene olvasni, h mit is tartalmaz, mire terjed ki. Van ahol tobbfelet is felajanlanak, de ha nem kersz biztositast, azt is be kell jelolni. A vegigolvasasra sincs nagyon ido a foglalasnal, elore ra kell keresni, es atnezni. Illetve ezert is kell a probafoglalas, ott van ido erre is. Vannak legitarsasagok, amelyek az eloszor kiirt jegyarban mar a repteri es egyeb illetekeket is mutatjak, pl. Ryanair, es vannak olyanok, amelyek egy kezdo arat mutatnak, es a foglalas kozben veszed eszre, h mar hol is tartasz valojaban, pl. Wizzair. Eloszor csinalj egy kamu foglalast, es mindent megtanulsz, megtapasztalsz kozben. Mert kozben fognak jonni olyan kerdesek is, amikre most meg nem is gondolsz. A legitarsasag uzletszabalyzataba es tarifatablazataba erdemes az elso vasarlas elott melyen belenezni. Amikor ott nem ertesz mindent, a probafoglalas segiteni fog. Erdemes gyakorolni a foglalast, ha nem rutinos az ember. Ugyanis letezik "time out" is, amikor tul sokaig tokolodik az ember, es a rendszer kidobja a foglalasbol, vagy felemeli a jegyarat idokozben, direkt emiatt. Mindent nagyon figyelmesen el kell olvasni. Illetve vissza is johetsz ide kerdezni. Es nezd meg az utiokmanyod lejaratat is, mert meg van hatarozva, h meddig kell megervenyesnek lenni ahhoz, h utazhass. (Nem tudom pontosan, de par honapig mindenkeppen.) A legtobb legitarsasag az okmanyod szamat es annak adatait nem keri magahoz a foglalashoz, csak kesobb, a bejelentkezeshez, de akkor megszivhatod, ha kozeli a lejarata. Sok sikert kivanok!