Kezdőoldal » Utazás » Európa » Milyen Splitbe (Horvátország)...

Milyen Splitbe (Horvátország) vonattal utazni?

Figyelt kérdés

Néhány ismerősömmel beszéltünk róla, hogy jövőre lehet beneveznénk egy kis kalandra.


Próbáltam most jegyeket nézni, de ha jól látom, már véget ért az az időszak, amikor közlekednek arrafelé vonatok.


Olvasgattam is a témában néhány cikket, például:

[link]


Stimmelnek ezek az árak?

Hány óra hozzávetőlegesen az út?

A büféskocsi része a vonatnak milyen?


Kérem, aki utazott már ilyen módon abba az irányba, röviden ossza meg a tapasztalatát.


Köszönöm!


2021. szept. 26. 20:47
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
43%
Én voltam nagyon régen 2008-ban. Az áron meglepődtem, akkoriban is bőven 10 ezer ft felett volt, talán 15 ezer, de hálokocsit is kértünk, amiben egyáltalán nem tudtam aludni és kint vaksötét van végig, nagyon unalmas volt. De ha szereted a vonatot, nekem nem volt vele sok gondom, kaját adtak, valami szendvicset, nem is mentünk büfékocsiba.
2021. szept. 26. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
68%

Mióta van Ryanair Zadarba, leginkább értelmetlen.


A vonat csak akkor olcsóbb az időben lefoglalt Ryan-jegynél (= január-február, vagy az akciókat lesve), ha hálókocsi helyett fekvőhelyes kabinba veszed, ami azért jóval kényelmetlenebb. Igaz, ehhez csak más vonalakon volt szerencsém, nem pont ezen.


Én még akkor utaztam ezzel Splitbe, amikor még sima ülőhelyes kocsik is voltak, az végképp rémálom volt, plusz a reggeli érkezés után még 4-6 óráig nem foglalhatod el a szállást se, maximum a csomagokat dobhatod le, ha jófej a tulaj.


Egyébként mindkettő kijön 20-25 körüli retúrra (feladott poggyásszal a repülőnél), csak az egyik 15 óra helyett 1.

2021. szept. 27. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
A helyzet az, hogy árban valóban csak a kevésbé kényelmes ülőhelyes és fekvőhelyes kocsik versenyképesek a repülővel, de nyilván nem ez az egyetlen tényező. Az biztos, hogy így időt nyersz, ha nem zavar, hogy a csomagjaidról 2x fél napra gondoskodnod kell. Az utasellátó kínálatát az utóbbi években frissítették, jobbak és olcsóbbak lettek a büfékocsik, mint régebben , de a személyzetük valahogy nem professzionális, nekem legalábbis mindig akadt kifogásolnivalóm (holott a “szárazföldi” éttermek túlnyomó többségében ilyen bajaim nem szoktak lenni”.
2021. szept. 27. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
0%

Tudom, hogy te az a fajta utazó vagy, aki évente egyszer, és akkor is a horvát tengerpartra indul neki, ráadásul a vonatjegy árakat sem képes kiguglizni, de szeretném jelezni, hogy Zadarba közvetlen repülőjárat van. Ha most indulnál le egy hosszú hétvégére is érdemes lemenni. Retúrban épp 3800 Ft a jegy.

A nyáron is volt ilyen, jövőre is lesz ilyen, és kb 10.000 Ft retúr árban el lehetett repcsivel menni.

2021. szept. 27. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Maga a vonatút is lehetne számunkra egyfajta élmény, de tény, hogy biztosan több macerával jár, mint felülni egy repülőre (sosem ültem még repülőn).


A csomagokra való ügyelést megoldanánk. Olyat is olvastam (talán pont gyakori kérdéseken), hogy valaki mindig ébren volt, mikor a többiek aludtak :) Az étel és a kiszolgálás pedig nem kritikus pont, de jó, ha van rá valamilyen lehetőség.


#4: Soha nem voltam még külföldön nyaralni, belföldön pedig évente több alkalommal megyek. Konkrét jegyárakat pedig a MÁV honlapján kerestem, de bármelyik napot néztem (Budapest --> Split), minden alkalommal az alábbi keresési eredményt kaptam: "Nem találtunk a keresési paramétereknek megfelelő ajánlatokat" (valószínűleg azért, mert már nem közlekednek).

Lehet, hogy nem érdemes a ~semmiből következtetéseket levonni.


A repülős ötlet(ek) is jó gondolat(ok), ezt még biztosan átrágjuk.

2021. szept. 27. 15:52
 6/11 anonim ***** válasza:
57%

A 4-es hülyével ne foglalkozz, ő az Utazás fórum bohóca. Értelmes kommentjei nincsenek, csak a tapasztalatlan utazók kérdéseire vadászik, hogy ok nélkül lekezelő, tirpák módon "válaszoljon" nekik úgy, hogy abban a lehető legkevesebb használható információ legyen.


A repjegy meg csak akkor lesz 10, ha nincs feladott poggyász, ami a nem teljesen igénytelen emberek 95%-nak nem reális egy nyaralásra.

2021. szept. 27. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Köszi mindkét információt! :)


Elkezdtem böngészni a Ryanair járatait. A jövő nyarat böngésztem. Egy időpontot találtam ~10e forint körül, valamint 1-2 alkalmat ~16e forint körül, de jól írod, a poggyász egyértelmű lenne mindenkinél, valamint, legkorábban ezt az utat január-februárban kezdeném el szervezni, úgyhogy a vonat esélyesebb (meg kalandosabb is) :)


UI: Zöld pipáltam, de már jól lehúzták a hozzászólásod.

2021. szept. 27. 21:18
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Eredeti kérdésre válaszolva: (hátha más is később olvassa és hasznos)

Én idén 2x voltam vonattal Horvátországban (június vége ill. augusztus közepe), noha nem az Adria IC-vel, hanem a Regiojettel (ez egy cseh vasúttársaság, nem állami, hanem piaci alapokon működő magáncég).

A vonat Prága-Pozsony-Budapest-Zágráb-Rijeka/Split útvonalon jár, főszezonban naponta, elő/utószezonban 2-3 naponta, Ogulinnál szedik ketté a szerelvényt. Kelenföldre éjfélkor érkezik, Splitbe délután 2-re ér le - hivatalosan. A valóságban Kelenföldre mindkét alkalommal 80 perces késéssel érkezett. A vonatra kizárólag a neten lehetett jegyet venni, ezeket senki nem ellenőrizte az út során. Ülőkocsiban utaztam, hatan voltunk egy fülkében, jövőre biztosan fekvőhelyes kocsiba fogok jegyet venni, én ülve nem tudtam normálisan aludni. A júniusi utazás nagyjából jól sikerült, a késésből behoztunk egy csomót Splitig. Volt a vonaton coffee-shop, a jegyhez járt korlátlan kávéfogyasztás, reggelire egy croissant, ásványvíz, illetve lehetett ételeket is vásárolni nagyon olcsón (méretes sütemények potom 140 Ft-ért). A személyzet normális volt, a határellenőrzés Gyékényes állomáson zajlik 30 percet vesz igénybe. Wifi, légkondi, WC-k kiválóan működtek a vonaton, a Dinári-hegységben kanyarogva a táj lenyűgöző.

Augusztusi utazás: vonat szokásos késéssel érkezett Kelenföldre, Gyékényes hajnali 4-kor határellenőrzés megvolt, én félálomban egyszer csak azon kapom magam, hogy már világos van. Nézem az órát, már Zágrábban kellett volna lennünk, ehelyett Gyékényesen álltunk. Kiderült, hogy előttünk fél órával két tehervonat ütközött össze a horvát oldalon, emiatt pótlóbusz lesz. A vonat ezután elgurult Koprivnicára, ami a magyar határ utáni első kisváros. Kilenc(!) óra hosszat vártuk a pótlóbuszokat, így végül 4 óra helyett majdnem éjfélre sikerült Makarskára megérkezni. Visszafele is szívás volt, akkor Zagrebig kellett buszozni, majd ott szintén várni 6 órát. Szóval a vonatozásnak ez a hátránya, hogy nem igazán van mód kikerülni, ha valami gáz történik.

A MÁV-os vonatnak az az előnye, hogy nem késik annyit, mint a cseh vonat, a személyzet magyar, plusz az utasok sem szlovákok, csehek többségiben.

A Regiojeten ugye kapsz a jegyed mellé extra szolgáltatást is, amit fentebb leírtam, valamint nem reggel érkezik meg a tengerpartra, ami lehet előny is meg hátrány is. Valamint Rijekából és Splitből transzferbuszok indulnak a többi horvát tengerparti településre, amin csak a vonat utasai utaznak, tehát elég jól meg van szervezve.

Egyébként kényelem szempontjából az ülőkocsis vonatot egyértelműen megelőzi a Flixbus, hiszen 4 órával kevesebb ideig kell szenvedni, plusz ez a legolcsóbb. Zadarba 8 ezer, Splitbe (Trogir) 9500 Ft volt egy útra egy jegy. Repülőt nem ismerem, de talán van abban igazság, hogy nem Horvátországra találták ki. Ha van további kérdésed, akár itt, akár privátban nyugodtan.

2021. szept. 27. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm az idődet és az energiádat, valamint sajnálom az utazás közben elpocsékolt időt, de gondolom ellensúlyozni tudta az élmény Horvátországban :)


Teljes a történeted, érthető is, így jövőre, utazás tekintetében a "szolgáltató" lesz csak kérdéses.


Ide írok, hogy megmaradjon mindenki számára.

Egy kérdés merült fel bennem:

- A dohányzás hol és hogyan oldható meg? (Feltételezve, hogy 3-9 órát sehol nem áll a vonat.)


A Flixbust pedig szintén köszi, ezt a lehetőséget is jól meg fogom nézni.

2021. szept. 28. 00:59
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Amikor normálisan eljutottunk Splitbe júniusban, akkor mindig álltunk egy 5-10 percet a menetrend szerinti állomásokon (Zagreb, Ogulin, Gracac). Ez ugye nappal már.

A magyar vonatnak a horvát oldalon az első hivatalos megállója Perkovic, ami már igencsak délen van, viszont a horvát szakaszt szinte végig éjszaka teszi meg. Ott az a kérdés, hogy a magyar oldalon hányszor áll meg és mennyi időre, előző nap este.

Flixbusznál három szünet van Splitig, a határnál éjfél körül, utána éjjel 3-kor valahol Karlovac után egy benzinkúton, majd Zadarban kora reggel.

2021. szept. 28. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!