Kezdőoldal » Utazás » Előkészületek » Átvertek a bőrönddel szerintetek?

Átvertek a bőrönddel szerintetek?

Figyelt kérdés

Sziasztok, tegnap vettem anyukámmal egy 11.000 Ft-os akciós gurulós bőröndöt. És itthon vette észre a párom, hogy az egyik kereke kifelébb áll, tehát nem sok kell neki, hogy kitörjön. Nekünk a boltban nem tűnt fel, nem is tologattam sokat. Ma vittem volna vissza, hogy cseréljék ki egy ugyanolyanra - mert volt az üzletben ugyanolyan. Az eladónő (tulaj?) azt mondta, hogy nem cserélheti ki, nem adhatja ide a 11.000 Ft-ot sem. Hanem írjunk kárjegyzőkönyvet, a bőrönd megy Pestre, és megjavítják a kerekét. A páromat nem tudtam elérni telón, hogy mit csináljak, így belementem a jegyzőkönyvírásba. Jövő héten jön a javított bőrönd. A szüleim szerint jól átb...tak, mert ki kellett volna azonnal cserélni a bőröndöt. 3 napon belül voltam. Ez igaz? Tényleg átvertek?

A legszebb az egészben, hogy csütörtökön utazunk nászútra. Szerencsére megoldottuk a bőrönd kérdést, de fáj, hogy átvertek, illetve hagytam magam átverni. :(


2010. júl. 6. 16:36
1 2
 11/16 anonim válasza:
Nem tudom, melyik városban laksz, de ahol én lakok ott be lehet írni a helyi újságba sms-eket, szerintem panaszkodj rájuk... Legalább kicsit csökken a forgalmuk és 2szer is átgondolják mit csinálnak a szerintük "kedves vásárlóval".
2010. júl. 6. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem vertek téged át, nekünk van egy táskás boltunk, ahol bőröndöket is árulunk, és én tudom, hogy ez az eljárás, ott helyben nem lehet kicserélni fel kell küldeni Pestre és ott a nagykereskedésben vagy kicserélik vagy megjavítják. Amúgy melyik városban vásároltad?
2010. júl. 6. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Csak annyit kellett volna mondanod, hogy ha nem cserélik azonnal ki, akkor továbbítod az ügyet a fogyasztóvédelemnek.

Ez hatásos szokott lenni, mert a fogyasztóvédelemtől félnek.:)

2010. júl. 6. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Három napon belül kötelezően cserélni kell a terméket, nincs javítási lehetősége az üzletnek (még akkor se, ha előttem egy táskás boltban dolgozó ezt mondta, mert ők is szabálytalanul járnak el). Gurulós bőrönd esetén pedig végképp érdekes és a vásárló javára boruló a mérleg, ugyanis:

Ha a kerék a bőrönd hazavitele közben törött ki (azaz üresen vitték haza és mégis kitört), akkor értelemszerűen gyártási hiba.

Ha a kerék a bőrönd használata közben (azaz teletöltve) törött ki, szintúgy gyártási hiba, hiszen a vásárlás előtt közölt funkciókat nem teljesítette.

Ha a kerék nem rendeltetésszerű használatból (pl. egy fél disznót vittél a bőröndben) törött ki, akkor nem illet meg a csere joga, de ezt az eladónak kell EGYÉRTELMŰEN bizonyítania. Márpedig ezt egy bőrönd esetén soha a büdös életben nem fogja tudni bizonyítani. Tehát lásd első vagy második pont.


Menj vissza, és kérd a cserét. Te nem a nagykerrel, nem a gyártóval állsz fogyasztói szerződésben, hanem a kereskedővel, így téged nem érdekel, hogy a nagyker, vagy a gyártó mit mond a bőröndre. Téged a fogyasztóvédelmi törvényben rögzített dolgok, valamint a polgári törvénykönyv szerződésekre vonatkozó része jogosít és kötelez, a kereskedőt szintén. Neked a terméket CSERÉLNI KELL, ha a nagyker neki nem cseréli, az már az ő baja, dolga, nem a tiéd. Ezért hívják VÁLLALKOZÁSNAK az ilyen dolgokat, mert kockázatot vállal az extraprofitért cserébe.


Menj vissza, és kérd a termék cseréjét, vagy a fogyasztói szerződésed megszüntetését (pénz visszafizetését). Ha nem mennek bele, írd bele a vásárlók könyvébe a panaszod.

Amennyiben a jegyzőkönyvben te törvény biztosította jogodról mondtál le, vagy ilyenre hivatkoztak, akkor ezek a kitételek semmisek. Márpedig három napon belül cserélni kell a hibás terméket, HACSAK nem igazolható a szándékos károkozás. De javítani és NEM KIVIZSGÁLNI küldték fel a terméket, így a kereskedő ELISMERTE a garanciális kötelezettségét, vagyis a törvény szerint három napon belül problémával mentél a kereskedőhöz, amelyet a kereskedő garanciában érvényesíthetőnek ítélt, ezzel kvázi-megszívatta magát, ugyanis cserére köteles!


Ne hagyd magad, egy nem használt javított bőröndöt ne akarj használni!


Ha további segítség kell, szólj.

2010. júl. 7. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:

Sziasztok, köszönöm, hogy ennyien reagáltatok a problémámra. Ma felhívtam a Fogyasztóvédelmi kirendeltséget, és képzeljétek mit mondtak: NEM VERTEK ÁT. Ugyanis a bőrönd nem minősül mindennapos használati tárgynak/eszköznek, így az üzlet kicserélheti 3 napon belül, DE NEM KÖTELES. Arra köteles, hogy megjavítsa. Úgyhogy egy kicsit jobban érzem most magamat! :) Még akkor is, ha egy javított bőröndöt fogok visszakapni!

Szép napot!

2010. júl. 7. 12:00
 16/16 anonim ***** válasza:

Magadat verted át. 11e forintért valami viccet kapsz legfeljebb nem bőröndöt. Eleve csak olyan bőröndöt veszek amit a gyártó kérdés nélkül bármikor cserél. Eagle Creek, Briggs & Riley és hasonlók. Ezek a gyártók ugyanis, muszájból, úgy összerakják a bőröndjüket hogy nem esik szét. Azzal akarsz szívni egy-egy drága utazáson hogy szétesett a bőröndöd? Nem kéne.


Magyarországon ezeket nem kapni. Nem megyek bele, hogy miért nem. [link] [link] Bécsben már kapni.

2010. júl. 9. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!