Átvertek a bőrönddel szerintetek?
Sziasztok, tegnap vettem anyukámmal egy 11.000 Ft-os akciós gurulós bőröndöt. És itthon vette észre a párom, hogy az egyik kereke kifelébb áll, tehát nem sok kell neki, hogy kitörjön. Nekünk a boltban nem tűnt fel, nem is tologattam sokat. Ma vittem volna vissza, hogy cseréljék ki egy ugyanolyanra - mert volt az üzletben ugyanolyan. Az eladónő (tulaj?) azt mondta, hogy nem cserélheti ki, nem adhatja ide a 11.000 Ft-ot sem. Hanem írjunk kárjegyzőkönyvet, a bőrönd megy Pestre, és megjavítják a kerekét. A páromat nem tudtam elérni telón, hogy mit csináljak, így belementem a jegyzőkönyvírásba. Jövő héten jön a javított bőrönd. A szüleim szerint jól átb...tak, mert ki kellett volna azonnal cserélni a bőröndöt. 3 napon belül voltam. Ez igaz? Tényleg átvertek?
A legszebb az egészben, hogy csütörtökön utazunk nászútra. Szerencsére megoldottuk a bőrönd kérdést, de fáj, hogy átvertek, illetve hagytam magam átverni. :(










Csak annyit kellett volna mondanod, hogy ha nem cserélik azonnal ki, akkor továbbítod az ügyet a fogyasztóvédelemnek.
Ez hatásos szokott lenni, mert a fogyasztóvédelemtől félnek.:)





Három napon belül kötelezően cserélni kell a terméket, nincs javítási lehetősége az üzletnek (még akkor se, ha előttem egy táskás boltban dolgozó ezt mondta, mert ők is szabálytalanul járnak el). Gurulós bőrönd esetén pedig végképp érdekes és a vásárló javára boruló a mérleg, ugyanis:
Ha a kerék a bőrönd hazavitele közben törött ki (azaz üresen vitték haza és mégis kitört), akkor értelemszerűen gyártási hiba.
Ha a kerék a bőrönd használata közben (azaz teletöltve) törött ki, szintúgy gyártási hiba, hiszen a vásárlás előtt közölt funkciókat nem teljesítette.
Ha a kerék nem rendeltetésszerű használatból (pl. egy fél disznót vittél a bőröndben) törött ki, akkor nem illet meg a csere joga, de ezt az eladónak kell EGYÉRTELMŰEN bizonyítania. Márpedig ezt egy bőrönd esetén soha a büdös életben nem fogja tudni bizonyítani. Tehát lásd első vagy második pont.
Menj vissza, és kérd a cserét. Te nem a nagykerrel, nem a gyártóval állsz fogyasztói szerződésben, hanem a kereskedővel, így téged nem érdekel, hogy a nagyker, vagy a gyártó mit mond a bőröndre. Téged a fogyasztóvédelmi törvényben rögzített dolgok, valamint a polgári törvénykönyv szerződésekre vonatkozó része jogosít és kötelez, a kereskedőt szintén. Neked a terméket CSERÉLNI KELL, ha a nagyker neki nem cseréli, az már az ő baja, dolga, nem a tiéd. Ezért hívják VÁLLALKOZÁSNAK az ilyen dolgokat, mert kockázatot vállal az extraprofitért cserébe.
Menj vissza, és kérd a termék cseréjét, vagy a fogyasztói szerződésed megszüntetését (pénz visszafizetését). Ha nem mennek bele, írd bele a vásárlók könyvébe a panaszod.
Amennyiben a jegyzőkönyvben te törvény biztosította jogodról mondtál le, vagy ilyenre hivatkoztak, akkor ezek a kitételek semmisek. Márpedig három napon belül cserélni kell a hibás terméket, HACSAK nem igazolható a szándékos károkozás. De javítani és NEM KIVIZSGÁLNI küldték fel a terméket, így a kereskedő ELISMERTE a garanciális kötelezettségét, vagyis a törvény szerint három napon belül problémával mentél a kereskedőhöz, amelyet a kereskedő garanciában érvényesíthetőnek ítélt, ezzel kvázi-megszívatta magát, ugyanis cserére köteles!
Ne hagyd magad, egy nem használt javított bőröndöt ne akarj használni!
Ha további segítség kell, szólj.
Sziasztok, köszönöm, hogy ennyien reagáltatok a problémámra. Ma felhívtam a Fogyasztóvédelmi kirendeltséget, és képzeljétek mit mondtak: NEM VERTEK ÁT. Ugyanis a bőrönd nem minősül mindennapos használati tárgynak/eszköznek, így az üzlet kicserélheti 3 napon belül, DE NEM KÖTELES. Arra köteles, hogy megjavítsa. Úgyhogy egy kicsit jobban érzem most magamat! :) Még akkor is, ha egy javított bőröndöt fogok visszakapni!
Szép napot!





Magadat verted át. 11e forintért valami viccet kapsz legfeljebb nem bőröndöt. Eleve csak olyan bőröndöt veszek amit a gyártó kérdés nélkül bármikor cserél. Eagle Creek, Briggs & Riley és hasonlók. Ezek a gyártók ugyanis, muszájból, úgy összerakják a bőröndjüket hogy nem esik szét. Azzal akarsz szívni egy-egy drága utazáson hogy szétesett a bőröndöd? Nem kéne.
Magyarországon ezeket nem kapni. Nem megyek bele, hogy miért nem. [link] [link] Bécsben már kapni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!