Mennyi idő múlva muszáj legkésőbb visszaérnem Mo-ra, ha (tegyük fel) ma Minden lehetséges-szükséges papír meg van újítva, és holnap indulok a világkörüli utamra?
Most vonatkoztassunk el attól, hogy...
- maga az út megtétele is drága lenne,
- extrémsok huzavona minden papírt elintézni (no meg ha van a Föld túloldalán egy A és B ország, akkor ne az legyen már, hogy amint kilépek A-ból, hazajönnöm kéne a B-vízumért, helyette csak úgy átmenni kéne A-ból B-be is, mint ahogy Magyarból a szerbekhez, ők se EU-sok)
- sok országban lehet nagy az államon belüli táv is, tehát ha épp úgy akarom, akkor legyek a magam sofőrje bármelyik országban (vagy azért, mert NYC-ből hiába repülnél LA-be, onnan is el akarsz jutni a szomszéd városba, vagy mert az országon átkocsizva ismered meg a többi útbaeső tájat is), viszont nem mindenhol úgy van az, hogy a magyar jogsim és útlevelem kell csak a zsebembe
...szóval most tegyük fel, hogy minden, ami szükséges hozzá, az már most adott (de vmikor le fognak járni, mint ahogy ha nem megyek sehova, úgy is leját a személyim x éven belül), akkor max mennyi időt lehetek Magyarországon kívül?
"megnéznélek hogy vezetsz pl Egyiptomban, Iránban stb"
légyszi sorolj még pár ilyen országot, amire igaz lehet a fenti állításod, és írd le légyszi az okát is annak, hogy ha eljutnék ezen országokba, akkor miért lenne ott érdekes mutatvány az autóvezetés...
akkor sorolok én:
India
Irán
arab országok általában
mediterrán népek általában (nem annyira, mint az arabok)
Szaúd-Arábiában ha nő vagy, nem is vezethetsz (mondjuk eleve bejutni sem könnyű az országba)
ezekben a KRESZ fogalmát kb. nem ismerik, ha rutinos vagy és nem félsz a haláltól, akkor ne félj
oké, akkor tényleg max úgy vezessek ott, ha még pár évet gyakorlok (kérdés, hogy hol, ha sok pesti dugómenet is lósz*r más helyekhez képest)... amúgy fiú vagyok, tehát akkor a szaudiaknál se nehezebb mint Iránban
Más: látom, végre egy Közel-Keleten kívüli ország (India) is említésre került :) pont Indiáról, Vietnamról és Kínáról is olvastam nemrég ilyen autós furcsaságokat (bár nekik inkább az a megszokott, és mi lehetünk nekik a furák), illetve láttam pár videót... (csak mivel pont a Távol-Keleten számítottam ilyesmire, és ilyesmi közel-keleti sztorikat még sose hallottam, ezért kezdtem emiatt is érdeklődni)
Én voltam azokban az országokban amikről írok:
India: kaotikus vezetés, szabályok teljes hiánya, de segítik egymást az emberek, az index és a duda nem arra használt mint nálunk
Indonézia ugyanaz
Nepál ugyanaz
Irán ugyanaz
Egyiptom ugyanaz stb
De! mindössze Egyiptomban láttam hogy elütöttek valakit és Iránban hogy előttünk az autópályán egy autó belerohant a pályákat elválasztó részen lévő villanyoszlopba.
De! a szabályok nemléte miatt a vezetők egymásra tudnak figyelni és így sokkal kevesebb komoly baleset történik, nekem sokkal szimpatikusabb az ottani egymást segítjük rendszer mint az itteni túlszabályzott szar
A közel keleten és Ázsiában mindenhol az a szabály hogy aki nagyobb annak van elsőbbsége és kész.
Egyébként a gyalogos közlekedés is érdekes mert nincs olyan hogy elsőbbség a gyalogosnak és a kocsi/motor sor folytonos de ha határozottan elindulsz akkor a járművezetők tudják hogy merre kerüljenek ki, ha bármi miatt az úton elbizonytalanodsz akkor elütnek. Sok úton gyalogoltam át Ázsia sok országában is és Egyiptomban is de soha nem voltam veszélyhelyzetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!