Hogyan lehet kártérítést kérni, ha a légitársaság az utolsó pillanatban törli a járatot?
Leányom a mai napon utazott Bécsből Hannoverbe az EUROWINGS légitársasággal. Eredetileg délelőtt 11:05 perckor indult volna a gép. Éppen beálltunk fél tízkor a reptér parkolójába, mikor SMS jött, hogy később 12:10-kor fog indulni. Bosszantó volt de mindegy kivárjuk. Leadtuk a csomagot és már ment volna be a tranzit zónába, mikor újabb SMS jött, hogy törlik a járatot. Futkostunk az információhoz, ahonnan összevissza küldözgettek bennünket, végül a délutáni 15:25-ös gépre tudtak beszálló kártyát biztosítani. De a csomagot először ki kellett hozni és újra leadni, mert automatikusan nem tették át az új járatra. A csomag kihozása is egy tortúra volt. A délutáni járatnál már a tranzit zónában a kapunál volt (éppen indultunk volna haza Győrbe), mikor hív bennünket, hogy újabb SMS-t kapott, hogy csak 16:35-kor indul a gép. Már szkeptikusak voltunk és addig míg fel nem szállt nem mertünk eljönni. Végül 16:45-kor felszállt a gép.
De több mint 22 EUR-t fizettem a parkolásért ami egyértelműen a légitársaság hibája. Elment az egész napom, pedig délután már itthon Győrben fontos megbeszéléseim lettek volna.(Este 6 órára értem haza) A feleségemmel és a leányommal egész nap éhesen és szomjasan tehetetlenül vártunk a 35 fok melegben.(Még jó, hogy a reptér épületében valamennyire működött a légkondi) A leányomnak egy fél napja elment az 1 hetes nyaralásából.
TUDJA VALAKI HOL ÉS HOGYAN LEHET KÁRTÉRÍTÉST KÉRNI ? Legalább a felesleges parkolás árát térítsék meg, ha az elmaradt munkámmal nem is foglalkoznak (pedig az idő is pénz)
"A lányod nem kérhet kártérítést mert elfogadta a másik gépet amivel eltudod menni. "
Ez tévedés, a kártérítés akkor is jár.
A lànyodnak jàr kàrtérítés a 261/2004-es EU rendelet alapjàn, akkor is, ha elfogadta a màsik gépet, amennyiben késve érkezett a végső célàllomàsra.
A sajàt egyèb felmerülő költségeinek (plusz kaja pl amennyiben nem kapott pl vouchert - nézd meg a rendelet vonatkozó pontjàt, azt hiszem a 9. Cikk - right to care) megtérítését is kérheti.
Az EU rendelet mellékletében talàlható űrlapot kell kitölteni, plusz a szàmlàkat csatolni, és eljuttatni a légitàrsasàg székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hivatalhoz a székhely szerinti nyelven, vagy angolul.
Hogy esetetekben melyik ez a hivatal, az szintén benne van az àltalan idézett EU rendeletben. De az erre vontakozó informàciók elvileg a légitàrsasàg honlapjàn is fenn kell legyenek, a formanyomtatvànnyal együtt.
Viszont sajnos a te oldaladon felmerülő költségeket nem igényelheted, az csak az utazóra vonatkozik.
Én pont most intéztem magamnak a kàrtérítést, onnan tudom.
Köszönöm a sok hasznos választ.
Az 1.válaszadótól kérdezem, a "Nem lett volna kötelező órákig várnod" válaszára.
Neked van gyereked ? Te ott hagytad volna a bizonytalanságban a 16 éves kislányt egyedül ?
Azt gondolom, hogy az teljesen természetes, hogy a szülőnek bizonytalan helyzetben KÖTELEZŐ a gyermeke mellett maradni.
A másik, hogy 20 EUR parkolási díj, nem hiszem, hogy földhöz vág egy Lufthansa csoporthoz tartozó légitársaságot. Nekem ennyi károm keletkezett, mert a többi csak bosszúság és nem számszerűsíthető dologi kár. Mindenképpen egy e-mailt elküldök a légitársaságnak. Ha korrektek akkor kifizetik a 20 EUR parkolási díjamat.
Ha nem érted a jogot, rengeteg problémád lesz még az életben. Senkit nem érdekel, hogy te mebnnyit hagytál ott a... parkolójegyedért, érted? Ez a te bajod.
De nyugodtan pereskedjél, okoskodjál. Ebből fogsz tanulni, ha eddig nem sikerült.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!