Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Hogyan lehet kártérítést...

Szabó Zoltán 47 kérdése:

Hogyan lehet kártérítést kérni, ha a légitársaság az utolsó pillanatban törli a járatot?

Figyelt kérdés

Leányom a mai napon utazott Bécsből Hannoverbe az EUROWINGS légitársasággal. Eredetileg délelőtt 11:05 perckor indult volna a gép. Éppen beálltunk fél tízkor a reptér parkolójába, mikor SMS jött, hogy később 12:10-kor fog indulni. Bosszantó volt de mindegy kivárjuk. Leadtuk a csomagot és már ment volna be a tranzit zónába, mikor újabb SMS jött, hogy törlik a járatot. Futkostunk az információhoz, ahonnan összevissza küldözgettek bennünket, végül a délutáni 15:25-ös gépre tudtak beszálló kártyát biztosítani. De a csomagot először ki kellett hozni és újra leadni, mert automatikusan nem tették át az új járatra. A csomag kihozása is egy tortúra volt. A délutáni járatnál már a tranzit zónában a kapunál volt (éppen indultunk volna haza Győrbe), mikor hív bennünket, hogy újabb SMS-t kapott, hogy csak 16:35-kor indul a gép. Már szkeptikusak voltunk és addig míg fel nem szállt nem mertünk eljönni. Végül 16:45-kor felszállt a gép.

De több mint 22 EUR-t fizettem a parkolásért ami egyértelműen a légitársaság hibája. Elment az egész napom, pedig délután már itthon Győrben fontos megbeszéléseim lettek volna.(Este 6 órára értem haza) A feleségemmel és a leányommal egész nap éhesen és szomjasan tehetetlenül vártunk a 35 fok melegben.(Még jó, hogy a reptér épületében valamennyire működött a légkondi) A leányomnak egy fél napja elment az 1 hetes nyaralásából.

TUDJA VALAKI HOL ÉS HOGYAN LEHET KÁRTÉRÍTÉST KÉRNI ? Legalább a felesleges parkolás árát térítsék meg, ha az elmaradt munkámmal nem is foglalkoznak (pedig az idő is pénz)



2018. aug. 8. 19:22
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
69%
A lányod nem kérhet kártérítést mert elfogadta a másik gépet amivel eltudod menni. Ti nem kérhettek, mert ti nem voltatok a légitársaság utasai. Ti csak kikísértétek a lányotokat. Nem volt kötelező várni órákig, és nem, az ő gondjuk, hogy a munkád is ugrott.
2018. aug. 8. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
40%

"A lányod nem kérhet kártérítést mert elfogadta a másik gépet amivel eltudod menni. "


Ez tévedés, a kártérítés akkor is jár.

2018. aug. 8. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
66%
Ha 3 óránál nagyobb késéssel jut el a célállomásra, akkor jár 250 euró kártérítés. A légitársaságok oldalán szokott lenni űrlap az igényléséhez, de emailben és telefonon is meg lehet keresni őket.
2018. aug. 8. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
0%
Szerintem esélytelen. Saját tapasztalat, belevágott a villám a Lutoni reptéren valamibe, törölték az összes járatot. Másik gép csak másnap volt, a transzferbuszokra esélytelen volt feljutni. A földi személyzet azt mondta hogy mindent fizet a légitársaság. A taxit a városba, szállást, vissza transzfert, repjegyet, csak el kell tenni a számlákat. Ebből annyi lett hogy a repjegyet fizették, arra hivatkozva hogy nem az ő hibájuk a villám, azaz időjárási és nem technikái volt a késés oka.
2018. aug. 8. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
2018. aug. 8. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
41%
Digo, ez vis major, tenyleg nem a legitarsasag a hibas, ilyen esetekre keress kulon biztositast, ami talan ezt is lefedi.
2018. aug. 8. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
0%
7# igen, csak az a probléma hogy a járattörlés után a földi személyzet azt mondta technikai probléma, a társaság mindent téríteni fog, azaz szó sem volt villámról. Az csak utólag derült ki, miután kifizettem a taxit és a hotelt.
2018. aug. 8. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
68%

A lànyodnak jàr kàrtérítés a 261/2004-es EU rendelet alapjàn, akkor is, ha elfogadta a màsik gépet, amennyiben késve érkezett a végső célàllomàsra.


A sajàt egyèb felmerülő költségeinek (plusz kaja pl amennyiben nem kapott pl vouchert - nézd meg a rendelet vonatkozó pontjàt, azt hiszem a 9. Cikk - right to care) megtérítését is kérheti.


Az EU rendelet mellékletében talàlható űrlapot kell kitölteni, plusz a szàmlàkat csatolni, és eljuttatni a légitàrsasàg székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hivatalhoz a székhely szerinti nyelven, vagy angolul.


Hogy esetetekben melyik ez a hivatal, az szintén benne van az àltalan idézett EU rendeletben. De az erre vontakozó informàciók elvileg a légitàrsasàg honlapjàn is fenn kell legyenek, a formanyomtatvànnyal együtt.


Viszont sajnos a te oldaladon felmerülő költségeket nem igényelheted, az csak az utazóra vonatkozik.


Én pont most intéztem magamnak a kàrtérítést, onnan tudom.

2018. aug. 9. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm a sok hasznos választ.

Az 1.válaszadótól kérdezem, a "Nem lett volna kötelező órákig várnod" válaszára.

Neked van gyereked ? Te ott hagytad volna a bizonytalanságban a 16 éves kislányt egyedül ?

Azt gondolom, hogy az teljesen természetes, hogy a szülőnek bizonytalan helyzetben KÖTELEZŐ a gyermeke mellett maradni.

A másik, hogy 20 EUR parkolási díj, nem hiszem, hogy földhöz vág egy Lufthansa csoporthoz tartozó légitársaságot. Nekem ennyi károm keletkezett, mert a többi csak bosszúság és nem számszerűsíthető dologi kár. Mindenképpen egy e-mailt elküldök a légitársaságnak. Ha korrektek akkor kifizetik a 20 EUR parkolási díjamat.

2018. aug. 9. 08:57
 10/15 anonim ***** válasza:
36%

Ha nem érted a jogot, rengeteg problémád lesz még az életben. Senkit nem érdekel, hogy te mebnnyit hagytál ott a... parkolójegyedért, érted? Ez a te bajod.

De nyugodtan pereskedjél, okoskodjál. Ebből fogsz tanulni, ha eddig nem sikerült.

2018. aug. 9. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!