A SólyomAir magyar légitársaság meg van még?
A következőket találtam több helyről összeszedve:
"Az üzemeltető Sólyom Hungarian Airways Kft. bejegyzése 2013. június 13-án történt meg, sajtónyilvánosságot elsőként 2013. július 6-án egy Magyar Nemzetben megjelenő tudósításban kapott.[1] A társaság működését hat darab Boeing 737-500-as típusú keskenytörzsű repülőgéppel kívánja megkezdeni, melyek a teljes szervizelés után érkeznek Magyarországra. Az első, Álmos vezér névre keresztelt gépük 2013. augusztus 18-án szállt le a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.[2]
Az IHO, internetes újság információi szerint tizenhat, a Sólyom Hungarian Airways-hez köthető leányvállalatot alapítottak meg, melyek többek között a légitársaság különböző munkafolyamatainak kiszolgálására, magasépítési munkákra, valamint utazásszervezésre lesznek hivatottak.[3] 2013. október 10-én a cég közölte dolgozóival, hogy a befektetővel folytatott tárgyalások megakadása miatt fizetésképtelenné vált, és a szeptemberi fizetéseket sem képes folyósítani.[4] Egyes vélemények szerint a felvázolt terveknek nem volt realitásuk,[5] más vélemények szerint pedig valójában nem is légitársaság alapítása, hanem egy céges adatbázis kiépítése volt a valódi cél" (2013-as cikk)
"Éves beszámolója szerint 229 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet (2014) a Sólyom Hungarian Airways Kft., és saját tőkéje mínusz 222 millió forintra süllyedt. Ilyen mutatókkal nem kaphatja meg a járatindításhoz szükséges engedélyeket.
A Népszabadságnak Lucsik János ügyvezető, alapító tulajdonos azt mondta, nem tudja garantálni, hogy a Sólyom Airways valaha is repülni fog, azt viszont igen hogy a cég kifizeti a tartozásait. Arra nem tudott válaszolni, hogy a cég képes lesz-e pozitívra fordítani a jelenlegi mínusz 222 millió forintos saját tőkéjét, pedig a felszálláshoz szükséges hatósági engedélyekhez ez elengedhetetlen lenne.
A társaság tavaly már közel 70 fősre bővítette az alkalmazotti létszámát, a béreket azonban egy idő után nem tudta kifizetni. A felhalmozott tavalyi bértartozásokból júniusig 70 százalékot sikerült rendeznie, az összeg 30 százalékával még adós." (2015-ös cikk)
A kommentelők közül néhány észrevétel:
"7 millió saját tőkével akartak nekikezdeni a repüléshez?"
229 millió veszteség, -222 millió saját tőke
valamint:
" ez a sólyom megdöglött, anélkül, hogy felszállt volna"
Ennyit tudtam összeszedni :-)
hamvába hótt. Okosban akarták megoldani ezt is, magyarosan, ügyeskedve, simlisen.
Ha nincs magyar (nemzeti) tulajdonban lévő légi társaság, az sem baj. Aki repülni akar, azt nem az érdekli, hogy magyar tulajdnonú-e, hanem az, hogy ár/érték arányban melyik szolgáltató viszi őt el a számára legkedvezőbb minőségben, és feltételekkel.
Az is egy népszerű tévhit, hogy a WizzAir magyar tulajdonú. Amíg még nem vitték tőzsdére addig se magyar volt, hanem egy nemzetközi szakmai befektető cég tulajdonolta teljes egészében. Ma meg azoké, akik a tőzsdén kibocsátott részvényeket megvették.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!