Az Oszkár és a Telekocsi meg hasonlók miben mások, mint az Uber? Nekik nem kell ugyanazokat a személyszállítási feltételeket teljesíteniük?
Az előbbi kettőben többen összejönnek neten és az utasok beszállnak egy olyan utazás benzinköltségébe, ami amúgy is megtörténne, maximum üres autóval. A sofőrnek nincs profitja.
Az Uber meg a taxizás adócsaló formája volt azon a módon ahogy eddig művelték.
Nem nehéz belátni, hogy ha egy akármilyen telekocsi rendszerben egy ember 200km-es utat tesz meg az autójával autópályán, akkor 7 literes fogyasztással számolva (100 kilometerenként) kb. 5000-6000 Ft költsége van üzemanyagra, valamennyi autópálya matricára is és az autóját is fenn kell tartania (biztosítás, ilyen-olyan-amolyan adó, műszaki vizsga nevű lehúzás), szervizek, gumicsere stb. Ha ő elvisz két embert és ezzel az üzemanyagköltségét mondjuk 1000 Ft-ra csökkenti, akkor hol keletkezik itt profit? Ez költségcsökkentő, költségmegosztó tevékenység.
Az Über profitszerzésre szolgál, bár nem biztos hogy ez meg is valósul. A taxisok azért ágálnak ellene, mert a társadalom egyik legkeményebb érdekérvényesítő csoportja. Emlékezetes még talán a taxissztrájk, de a budapesti alvilág és a taxisok kapcsolatát és érdemes kiszemezgetni az utóbbi 15-20 év nagy büntetőpereiből.
Az alapvető különbség hogy ki mondja meg honnan hova megy az autó. A telekocsinál az autó elmegy A-ból B-be és kész. Az Uber-nél te rendeled meg honnan hova menjen.
Teljesen más szabályok vonatkoznak arra (helyesen) ha valaki leugrik a sarki pizzériába hogy egy baráti összejövetelre felhozzon egy pizzát mintha a pizzafutár teszi ugyanazt.
"Te látom még mindig nem érted a profit és a bevétel közti különbséget. Mivel ez nem üzletszerű tevékenység ezért értelmetlen erről beszélni, a törvények biztosítanak bizonyos fokú rugalmasságot. 2 ezer forintért nem kell adózni."
Nem te nem érted, párezer forintért is kell adózni, illetve az adózási formától függ, hogy mekkora engedmény van negyedéves vagy éves szinten
és DE, üzletszerű tevékenységnek minősül az alkalmankénti, de rendszeres telekocsizásból származó bevétel, a NAV-tól lehet tájékoztatást kérni és megírják neked a hivatalos állásfoglalást, bemásolni a szó szerinti szöveget nem tehetem, mert a levél végére írják, hogy nem közölhető harmadik félnek, de bárkinek válaszolnak, de az üzletszerű tevékenységről szóló definíció és példák alapján is nyilvánvaló
ha például van egy fényképezőgéped, amivel magáncélból fotózól nyaranta, de egy-két jó képedet alkalmszerűen, de rendszeresen feltöltesz eladásra egy Stockfotó oldalra, akkor azért is adószámot kell kiváltani és negyedévente adóelőleget fizetni és EHO-t is, és pl. nem vonhatod le költségként még a fényképezőgéped árát sem, csak hogy egy példát mondjak, sőt igazából még engedély is kéne a fotós tevékenységhez, bár ezt már tényleg nem nézi senki, de törvény szerint kéne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!