Kinek kedvez, a BKV által bevezetett első ajtós felszállási rendszere?
Mi történik e körül valójában...
Egy bérlettel, vagy jeggyel utazó utas számára, már aki meg tudja venni azt, miért érdekelné, hogy van olyan, akár egy, vagy több utas is a járművön, akinél nincs jegy, vagy bérlet? Fel fog állni az illető és kinyomozza, hogy kinél nincs ilyen és ezért lelöki a buszról, mert rontja a ,,városi közösségi közlekedés'' jelenlegi imázsát?
Nem xarik rá! Kit érdekel az, hogy ki van a buszon, miért van ott és milye van. (Magyar gondolkodás és mentalitás nyomán)
Közösségi közlekedés???
A közösség fogalma az jobb helyen azt jelenti, hogy egy helységben, szituációban, olyan emberek jönnek össze, akik, egy érdeket szolgálnak és képviselnek, továbbá megpróbálnak összhangban lenni, esetekben összebarátkozni a másik emberrel,kulturált viselkedést mutatva és tanúsítva a másik ember felé, akivel szintén a többi ott lévő ember érdekét és közösségi szellemét fejlesztik, építik és támogatják, közös erővel és akarattal.
Szerintetek hol létezik ez Magyarországon, főleg a BKV berkein belül? Mert, hogy egy egyházi, vagy vallási közösségben ezt el lehet érni és képzelni, továbbá meg is valósítható és működőképessé tehető, az legalább 90%-ék esélyes, de egy szedett-vedett és jött ment boldog-boldogtalan emberekből álló társadalomban nem, az egészen biztos.
Az, hogy visszatérve, az első ajtós felszállás, hogy az utasoknak nem kedvez, az is egészen biztos. Sem a pórnépnek, sem a tehetősnek. A tehetős része, sarja, akik inkább, az autót és más gépjárműt választ, vagy úgyis meg tudja venni a jegyet és a bérletet, abszolút nem sokat jelent számára és nem érdekli a másik ember jelenléte sem a pénzügyi változás, míg ugyanakkor egy szegény ember számára, csak újabb gondot, egyszóval és durva szóval abszolút kibaxást jelent.
Tehát az egyértelmű válasz az rá, hogy csak is a BKV-nak kedvez az új találmányuk. Nos mi a véleményetek erről?
Hogyan lehet szerintetek működő, alkalmas, kulturált és építő jellegű közösséget faragni, különböző és fejlődő szankciók, megszorítások, elégedetlenségek, kellemetlenségek és egyéb jellegű viszályok, egy állandóan mozgó és változó emberekből álló, városi közlekedés közepette?
Gondolkodjatok, hogy miért vonok párhuzamot, az első ajtós felszállással.
Nevezhetjük ellenlépésnek, hogyha sajnálok rá kiadni x forintot, akkor nem használom?
Ebben megállapodhatunk?
1. A közösségi közlekedés jelenlegi elnevezését, vissza kellene állítani tömegközlekedéssé, mert ez még sajnos akárhogy is vesszük nem a nyugat, hanem a balkán. Nem kellene nagyképűsködni ilyen dolgokkal, mikor iszonyú nagy szarban van az ország, baromira nem kellene amerikázni.
2. A jegyárat csökkenteni kellene és hozzá a színvonalat is, mert az érthető, hogy a kettő dolog, sajnos csak így egészítheti ki egymást.
3. A BKV busznak azért csináltak 3 ajtót elvileg, hogy mindegyiket használhassák az utasok fel és leszállásra, nem csak dísznek. Esetleg, ha mégis úgy döntöttek, hogy bezárják azokat, akkor vagy tüntessék el a francba, vagy deszkázzák be, mintha beszart volna,mert ami mögötte van az is egy nagy hányadék, akkor már oly mindegy, hogy mi van és mivel jelképezzük a nagy magyar mentalitásunkat.
3. Máshol ez a rendszer azért működik, mert ott év tizedekkel ezelőtt vezették be és jóval kevesebb a lakosság száma is. Mind amellett a vidéki emberek sokkal jobban képesek alkalmazkodni bármihez, mint a városiak, mert a nagy eszeveszett türelmetlenség és "rohanás" az csak ránk jellemző, de rájuk nem igen.
Kb ennyi,egyenlőre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!