Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Hogyan zajlik egy repülőút?

Hogyan zajlik egy repülőút?

Figyelt kérdés

Soha nem ültem még repülőn, addig világos, hogy kimegyünk a repülő térre, na de utána? Mikre kell figyelnem? Mi lesz a bőröndömmel?


Magyarországról szeretnénk Angliába utazni. Kb milyen árakra számítsunk?


Légyszi írjátok le részletesen mert nagyon félek!


16/L


2011. nov. 9. 10:11
 1/9 A kérdező kommentje:
Jajjjj nem hiszem el, hogy nem utaztatok még repülővel amikor mindig ebben a kategóriában olvastok ezekről a dolgokról. Elárulhatnátok nekem, hogy zajlik ez az egész, megköszönném.
2011. nov. 9. 10:27
 2/9 A kérdező kommentje:
Az én kérdéseimre soha nem válaszol senki, ezt nem értem miért van :(
2011. nov. 9. 10:27
 3/9 Antimod ***** válasza:

Kimész több órával indulás előtt a repülőtérre. A táblán látod, ha a Te járatodra van checkin, kiírják, hányas pultnál. Be kell állnod a sorba, ahol elkérik az igazolványaidat, és le kell adnom a bőröndödet, ha szeretnéd vagy meghaladja a kézipoggyászként felvihető méretet/súlyt.

Ezután a beszállókártyáddal bemehetsz a váróterembe (de nem muszáj még azonnal). Itt átesel egy kézi ellenőrzésen (fémdetektoros kapun kell átmenni, szükség esetén motoznak stb.), majd odabent meg lehet nézni a duty-free (vámmentes) áruk boltjait.

Figyelni kell azt, hogy melyik kapunál (gate) lesz a beszállítás, ez és az ideje is ki van írva. Ha ez eljön, akkor a kapunál elkérik ellenőrzik a jegyedet, esetleg a csomagot is lemérik (nem jellemző), majd vagy buszon, vagy beszállítóhídon bejutsz a repülőgépre. Ott még egyszer elkérhetik a jegyedet, és ha ülőhelyre szól, meg kell azt keresned, ha nem, oda ülsz, ahová akarsz.

A cuccodat rakd fel az ülések felett levő "kalaptartóba", majd csatolt be az övedet. A repülés egyáltalán nem félelmetes, ha tudsz, ülj ablak mellé, mert gyönyörű. :D

Megérkezéskor gondoskodnak arról, hogy bejuss az épületbe (szintén busz vagy híd), majd útlevél/személyi igazolány ellenőrzés következik. Ha van feladott csomagod, a kijelzőkön olvasható számú szalaghoz menj, ahol felveheted azt (nem árt, ha van rajta valamilyen szalag vagy akármi, hogy megismerd a sok közül).

Ez után kimész a főcsarnokba, ahonnan már a magad ura vagy, véget ért a repülőút.


Apróbb eltérések lehetnek repülőtér/légitársaság függvényében, és akkor, ha fapadossal utazol.


Árak: nagyon változó. Ajánlom a fapados társaságokat, olcsóbbak, hátrányuk, hogy gyakran a várostól távolabb eső repülőterekre járnak, ahonnan aztán nehezebb vagy drágább bejutni a városba (ez Londonra hatványozottan érvényes). Tájékozódj úgy az árakról, hogy felmész néhány légitársaság honlapjára, ahol foglalást indítasz adott napra / járatra, ha nem fizeted ki, semmilyen kötelezettséget nem jelent.


www.easyjet.hu

www.jet2.com

www.wizzair.com

www.britishairways.com

www.malev.hu

2011. nov. 9. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm, hogy segítettél! :)
2011. nov. 9. 10:48
 5/9 anonim ***** válasza:

Igazából már régen utaztam fapadoson de azért más mint normál járattal menni.


A normál járaton, megveszed a jegyedet, ezt teheted utazási irodában, repjegy irodában, online.

Kapsz egy kódot, vagy egy papírt ami végül is a jegy. Nevedre szól. Ha rendes járattal mész, be tudsz chekkolni amivel helyet is veszel online, ha nem teszed meg akkor a reptéren egy autómatánál ezzel kell kezdened (külföldön nem, ezt is a pultnál csinálják).

Ha meg van a helyed ami az ott kiadott beszállókártyádon van, akkor mész tovább a csomagoddal a pulthoz, ott leadod, és elköszönsz a szüleidtöl. aztán mész átvizsgálásra, majd a transzfer részben leszel. itt vanank kávézok, üzletek, nem unatkozol.

a beszálló kártyán rajta van melyik kaputol indul a géped és majd a gépen hova kell ülnöd.

a beszállás az indulás elött fél órával kezdik ha nem késik a gép. beszállssz a gépbe és leülsz a helyedre.


a fapados annyival másabb hogy sok helyen nem kapsz helyjegyet. oda ülsz ahova akarsz, vagy ahol marad hely.

2011. nov. 9. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
65%

...és hogyan mész ki 16 évesen?

Tanulni, vagy dolgozni?

Várnak kint?

2011. nov. 10. 05:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Antimod ***** válasza:
Nem egyedül megy, ez világosan kiderült a kérdésből.
2011. nov. 10. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Nem egyedül megyek, a mamámmal, de még ő se ült repülőn. :D
2011. nov. 10. 09:38
 9/9 anonim ***** válasza:

Néhány órával az indulás előtt meg kell érkezni. Először az előcsarnokba lépsz be, ahol ki vannak írva, hogy melyik társaság melyik járata mikor indul-érkezik stb. Régebben az utasfelvételi pultoknál (check-in) kellett jelentkezni, ez most nem tudom, hogy így van-e (már régen repültem, azóta a technika fejlődött, on-line chck in/mobil check in) erről bővebben olvashatsz a Malév honlapján. [link]

A biztonsági ellenőrzés után be lehet lépni a tranzitváróba.

Amikor az [feltöltötték a gépet a szükséges üzemanyaggal, berakodták a csomagokat, kívülről szemügyre vételezték a gépet, hogy nincs-e látható sérülés, meghibásodás] utaskísérők felkészültek az utasok fogadására a kapitány engedélyt ad az utasok beszállására. Ekkor kb. a repülőgép indulása előtt mintegy fél órával a beszállófolyosókhoz szólítják a járat utasait.

Miután az utaskísérők jelentették, hogy minden utas rendben a helyén ül, a kapitány bezáratja az ajtókat és elviteti a lépcsőket vagy a beszállófolyosókat a gép mellől. Ezzel máris elszakadtak a földtől és kezdetét veszi a repülés.

Ezután megkezdik a hajtóművek beindítását. Ha nem volt szükség a tűzoltók beavatkozására, a gép végre megkezdheti gurulását a felszállópálya felé. Útja most az előtér sárga csíkján és a gurulóutakon vezet. Az utasok előtt már a gurulás kezdete óta égnek a DOHÁNYOZNI TILOS! és a CSATOLJÁK BE A BIZTONSÁGI ÖVEKET! táblák és most az utaskísérők is bekötik magukat lehajtható üléseikbe. Gyakran egész sor repülőgép várakozik a pálya előtti felszállásra, attól függően, hogy melyik irányban szabad a légtér. Ilyenkor a várakozó gépet a többiek megelőzhetik a gurulóutnak a felszállópálya előtti kiszélesedésénél. A repülőtéri irányító engedélyt ad a felszállásra. A kapitány még a felszállás előtt közli döntését, hogy ő vagy a másodpilóta fogja vezetni a gépet. Innen kezdve a kormányzást végző pilóta adja a vezényszavakat. Ha megvan az engedély a felszállásra fokozatosan az előírt mértékig növelik a hajtóművek teljesítményét, majd miután a műszerek alapján meggyőződtek arról, hogy ezen az óriási terhelésen is normálisan működnek, kiengedik a fékeket és megkezdik a nekifutást.

Elérve a felszálláshoz szükséges sebességet(elemelkedési sebesség), a gép felemeli az orrát és elrugaszkodik a betonról. A lehető legmeredekebb szögben emelkedik, hogy minél hamarabb olyan magasságba jusson, ahonnan már nem zavarja a környék lakóit zajával. Ezután már lankásabban folytatják az emelkedést, hogy ne csak a magasság, hanem a sebesség is növekedjen és behúzhassák a fékszárnyakat.

Az egyenletes emelkedés megkezdése után elsőként az utaskísérők hagyják el az ülésüket, hogy végigjárják az utasokat, hogy nem tett-e valakiben kárt a felszállás. :) Utána lassan elkezdődik az ételek-italok osztása de ez légitársaság függő, hogy egyáltalán ad-e valamit.

Aztán repülés következik (esetleg magasság változás, ha a légiirányítás úgy akarja) bedöntésekkel, „felhők felett mindig kék az ég” lenézve a felhők meg olyanok, mint a kifújt tejszínhab! :) Érdekes, amikor másik repülő jön szembe, vagy éppen megelőz egy oldalról alulról/felülről.

Leszállás előtti süllyedés megkezdése előtt az utaskísérők mindenkit leültetnek, asztalkát felhajtani, üléseket egyenes helyzetbe állítani, öveket bekapcsolni. Utaskísérők ellenőrzik, hogy mindenki bekapcsolta-e az övet. Dolguk végeztével leülnek és bekötik magukat. A gép folyamatosan csökkenti a sebességét, hogy időben kibocsáthassák a fékszárnyakat és futóműveket. Mindezt már kb a célrepülőtértől 25-30 km-re. A szárny elején az orrsegédszárny, hátul pedig a fékszárny válik el tőle. Leszállás után féklapokat is kinyitják, a hajtóművek tolóerejét előbb alapjáratra csökkentik, majd a sugárfékkel megfordítják és a fékezés szolgálatába állítják. Amint sikerült a sebességet eléggé lecsökkennteni, az első gurulóúton lekanyarodnak a leszállópályáról, hogy ne akadályozzák az utánuk fel és leszálló gépeket. Addig ülve kell maradni, ameddig meg nem érkezik a gép az állóhelyére. Megállás után lehet öltözni, elővenni a kézipoggyászokat, ellenőrizni, hogy nem hagysz-e ott valamit.

Érkezéskor a repülőtéren meg ugyanazon az ellenőrzéseken esnek át az utasok, mint beszállásnál, csak fordított sorrendben.


Egy repülős mondás szerint: A repüléstől nem kell félni, még senki nem maradt fenn! :)

2012. jan. 31. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!