Idővel lesz szerintetek ?
Wizz vagy Ryan fog Észak-Amerikába vagy Ausztráliába a és reptetni?
Látom folyamatosa bővülnek a célállomások, már közel-keletre is lehet menni…
A Wizz és a Ryanair is rövidtávú utakra van berendezkedve. A repülőik egy nap 4-6 szektort repülnek és nem biztosítanak átszállási lehetőséget (Azt hiszem a Ryanairnél nagyon korlátozottan van valami kísérlet).
A fapados modellben a Norwegian kísérletezett ilyennel de majdnem csődbe ment miatta a légitársaság. Most a JetBlue próbálkozik Amszterdammal, majd kiderül, mi lesz belőle.
Azért nem lesz sohasem ilyen, mert más az üzleti modell, más repülők kellenek hozzá. A Ryanairnál Boeing 737 -ek vannak, azok nem hosszútávú repülésre vannak kitalálva. A Boeingnek nincs jelenleg olyan gépe, ami keskeny törzsű és megfelelne hosszabb távra (és nem hiszem, hogy a Rzan bármikor 787-et venne). A Wizznél az A320 sorozat van, abból az LR (és majd XLR) változatokkal elvileg már lehetne transzatlanti járatokat üzemeltetni technikailag, de az üzleti modell még mindig nincs mögötte. Arról nem is beszélve, hogy hosszútávú járatokon a profitot a magasabb minőségű szolgáltatásokkal termelik leginkább (business, first, stb). Ha a Wizz az A321LR -ekkel előbb-utóbb elkezdene hosszabb távra menni, akkor is ugyan olyan sűrűn lennének székezve és nem lehetne magasabb osztály, ezzel pedig a legjövedelmezőbb utasokat rögtön el is vesztenék.
És kérdés, hogy ki venné meg az olcsóbb jegyet. Sokan mondják, hogy nem baj, hogy kényelmetlen az ülés, nem jó az ellátás (csak drága), de nem számít, mert úgy is csak 1-2 óra. De ezek az emberek ugyan ezt elfogadnák 7 - 10 órás utakra is?
És akkor még ott a probléma, hogy a fapadosok másodlagos reptereket szeretnek használni. Meglepődnék, ha mondjuk egy Kolozsvár - Newark járatot rendszeresen meg lehetne tölteni. Ha meg megpróbálkoznak mondjuk London (vagy Berlin, Párizs...) - New Yorkkal, ott hirtelen hatalmas versennyel találnák szembe magukat még tovább csökkentve a jövedelmezőséget.
20:11
Hát, igen. köszönöm, hogy kifejtetted részletesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!