Mi van ha nem hoznak haza? Link, többi alább.
Emiatt jutott eszembe a kérdés.
Én sosem utazom ilyen helyekre, pláne nem nevesincs utazási irodákkal.
Szóval mi van olyankor ha valami miatt nem tudják hazahozni az embereket? Én mint Kis Jóska megtehetem hogy otthagyom az egész kócerájt és saját pénzemen eljövök?
Más a menetrendszerű járatokat üzemeltető hagyományos légitársaságok és az utazási irodák szerepe és lehetőségei. Elsőre én is rosszul értelmeztem az OP kérdését és a légitársaságokra vonatkoztattam.
A közvetlenül a légitársaságnál menetrendszerű járatra megvásárolt jegy esetében a műszaki hiba nem vis maior, tehát mindenképpen jár valamiféle kompenzáció. Velem is előfordult pl. Dallasban, hogy már ment a beszállítás amikor a gépszemélyzet műszaki hibát jelzett. Persze pánik, fejetlenség, kiabálás az utasok között. Mi lesz most? Sokan nem beszéltek rendesen angolul. Kb. két óra alatt kaptam oda-vissza transzfert egy jó szállodába, étkezési utalványt és átfoglaltak a másnapi járatra. Hazaérve megbíztam egy ilyesmikkel sikerdíjért foglalkozó céget, hogy intézze az EUban nekem járó kártérítést. Igaz, hogy 10 hónap múlva, de meg is kaptam a 600 eurós kártérítésből kb, 480-at mindazon felül, hogy másnap ráfizetés nélkül hazahoztak, megetettek, elszállásoltak.
Tehát ha kénytelenek elismerni, hogy nem sztrájk, nem időjárás okozta a problémát hanem műszaki hiba, akkor félig már nyert ügyed van. De ha utazási irodával mész, akkor a légitársaság nem veled fog tárgyalni, hanem az irodával mert nem veled, hanem velük állnak szerződéses kapcsolatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!