Fizika Tudnátok megoldást és levezetést nyújtani? Nem vagyok jó belőle és valahogy sosem jön ki jó megoldás.19/L
1.Medence alján lévő lámpa fénye a vízfelszínt elérve megtörik, majd a levegőben a függőlegessel 54,34º szöget bezárva halad tovább. Mekkora szöget zárt be a vízfelszínnel a beeső fénysugár, ha a víz levegőre vonatkoztatott törésmutatója 1,350?
2.Medence alján lévő lámpa fénye a vízfelszínt a függőlegessel 29º-ot bezáró szögben éri el. A levegőbe kilépés után a vízfelszínnel 49,23º szöget bezárva halad tovább. Mekkora a víz levegőre vonatkoztatott törésmutatója?
3.Egy medence alján pontszerű fényforrást helyezünk el. A fénysugarak egy része a vízfelszínen teljes visszaverődést szenved és megvilágítja a medence alját. Ezek a fénysugarak egy 4,4 m sugarú megvilágítatlan kört határolnak. Milyen mély a medence, ha a víz levegőre vonatkozó törésmutatója 1,351?
4.Egy medencében 80 cm magas oszlop áll, amit a víz teljesen ellep. A vízfelszínt a felszínnel 31,2º-ot bezáró napsugarak érik. Az oszlop árnyéka a medence alján 0,504 m hosszú. Mekkora a víz levegőre vonatkoztatott törésmutatója?
5.Egy 0,9 m magas oszlop kiáll a 68,4 cm mély medencéből. Milyen hosszú az oszlop árnyéka a medence alján, ha a fénysugarak a függőlegessel 53,4º-ot bezárva érkeznek a vízfelszínhez, és a víz levegőre vonatkozó törésmutatója 1,346?
6.Egy 1,087 dioptriás gyűjtőlencsétől 1,2144 m távolságra az optikai tengelyen gyertyát helyezünk el. A lencsétől milyen távol keletkezik a kép?
7.Egy váza képe a 2,083 dioptriás gyűjtőlencsétől 123 cm távolságra keletkezik. A lencsétől milyen távol van a váza?
8.Egy lámpa képe egy lencsétől 0,8 m távolságra keletkezik az optikai tengelyen. Mekkora a lencse fókusztávolsága, ha a lámpa a lencsétől 80 cm távolságra van?
9.Egy lencse 14,1 cm magas látszólagos képet készít a tőle 1,28 m távolságra lévő 22,6 cm magas tárgyról. Mekkora a lencse fókusztávolsága?
10.Egy 30 cm fókusztávolságú lencse 2,2-szeres nagyítású képet készít az optikai tengelyen álló tárgyról. Milyen messze van a keletkezett kép a lencsétől?
11.Egy 0,74 m fókusztávolságú lencsétől 1,443 m távolságra 18 cm magas tárgyat helyezünk el. Milyen magas lesz a kép?
12.
Törési törvény, leképezési törvény, geometriai alapelvek. Fizika óvoda. Melyik példa okozza a problémát?
Egy példát válassz ki, egyet megoldok neked, annyiból menni kell a többinek is.
Max kettőt megoldhatok, ha szépen kérsz, de nem értem akkor sem, mi a probléma az egyszerű képletbehelyettesítéssel. Fizikát már úgysem tanultok, képletekre is ott a fv. tábla, mindenkinek minden segédeszköz adott. Már logarléccel sem kell bűvészkedni, minden a kezetekbe van adva. Bezzeg még az én időmben másképp mentek a dolgok. Ez a honlap sem létezett, elektronikus segédanyagok sem voltak.
Vasárnap nekiállni a feladatnak már rég késő volt. Ha szakirodalom kellett, első mindig a könyvtár volt, ahol hosszasan tanultunk, csoporttársakkal megbeszéltük a dolgokat.
Most meg itt az internet, már könyvtárba sem járnak az emberek (leszámítva talán az egyetemistákat, mert az igényes munka részét kell képezze a könyvtárlátogatás) és még a google-t sem tudják használni.
Hiába születnek bele sokan az elektronikus világba, sajnos nem tudják célszerűen és praktikusan használni.
Na mindegy, ez az én véleményem, meg a sok év tapasztalat. Válassz egy példát, levezetem neked, hogy szép napod legyen.
Nyilván szét néztem az interneten és különböző könyvekben kedves hozzászóló!
De sajnos a képletek által kijött megoldások nem jók (többször próbálkoztam), így azt gondoltam itt talán valaki utat mutat nekem,hogy hogy is kezdjek neki. Nem pedig elmondja,hogy ez óvodás anyag. Nem lehet mindenki fizikus mint maga.
Biztosan sok ideje van.
De köszönöm a válaszát,értékeltem!
A hozzáállása rossz. Nem várhatja el senkitől, hogy 11 példát megoldjon. 1-2 példa megoldását vállaltam volna hogy segítsek, abból tanulhatott volna és a többi példát is aszerint levezethette volna. Sajnálom hogy nem élt ezzel a lehetőségével, igazolva ezzel is, hogy affinitása sincs a megértés útja felé.
Ha pedig talált képleteket, és a végeredmény rossz, akkor minden bizonnyal nem érti a képlet fizikai tartalmát, vagy a számológépét sem tudja kezelni.
Mellesleg elnézve a magyar helyesírással is vannak problémái, mert a "szét néztem" az Ön által használt kontextusban egybe kell írni.
Köszönöm!
Maga igazán okos!
Nincs más dolga szerintem, mint okosnak lenni az interneten.
Köszönöm még egyszer a segítségét, ma is tanultam valamit a magyar emberekről.
Azért kérdező, ez egy kicsit bonyolultabb.
Egyfelől nem várhatod senkitől, hogy helyetted megoldjon házi feladatokat. Másfelől ha feltételezzük, hogy tanultad (nem tudjuk mennyire), és nem érteted meg a tankönyvekből, akkor bajban vagyunk az elmagyarázással. Itt a hely véges, rajzolni se könnyű. A tejes anyagra a tankönyv több oldalt szán. Mi nem tudjuk, hol a probléma (ott, amit nem értettél meg. ami mögötte van, azt már nem is fogod).
Azért nézzük. Minden példa sűrűbb és ritkább közegek közötti fénymozgásról szól. Egyszerűbb és összetettebb, ami azt jelenti, hogy ugyanazt többször kell alkalmazni. A törésmutató azt fejezi ki, hogy mennyi a két közegben haladó fény sebességeinek aránya. Ha a fény ferdén érkezik egy közeghatárhoz, ez a sebességkülönbség azt eredményezi, hogy a fény más szögben folytatja útját, mint eddig. Minél ferdébben küldjük a fényt, annál inkább. Egyszer csak a fénybele se megy a másik közegbe, hanem visszaverődik. Ezt a szöget (amikor elkezd visszaverődni) határszögnek nevezzük, és a szög színusza éppen a törésmutató reciproka (<1).
Másfelől tudjuk, hogy mivel a sebességek mindkét közegben állandók, így a beesési és törési szög színuszának hányadosa is állandó (éppen a törésmutató). Ezt érdemes lerajzolni, úgy könnyebben érthető.
HA ezeket a fogalmakat megérted, már csak alkalmazni kell tudni. Például az első feladat esetén a határhoz érkező fény szögét nem ismerjük) éppen ez a kérdés, legyen x. A kilépő szöget viszont ismerjük, megadták. A hányados éppen a törésmutató, azt is megadták. Akkor tehát van egy egyenletünk, sin(x)/sin(53,34) = 1,35. Ebből már könnyű x-t kiszámolni. (azért így, mert tudjuk, a vízből megy levegőbe, és ekkor a vízben mért szög a kisebb. ha a vízben lévő szög lenne adva, és a levegőben lévő kellene, akkor a reciprokot kellett volna venni ugyanezen ok miatt).
A többi feladat ugyanilyen, csak meg kell állapítani, mi adott és mi ismeretlen. Esetleg többször egymás után. A rajzolás segít a kezdetekben. Ha ebből nem sikerül megoldani, akkor azon csak hossza beszélgetéssel lehet segíteni. Annyit még: ha magolni próbálsz, nagyjából el is felejtheted a fizikát. Azért elgondolkodom, azon, egyetemistának középiskolai feladat problémát okoz, ott nagy a baj. Nem ezzel. a realitásérzékkel. Ha ezt a helyére teszed, sok időt spórolsz meg magadnak az életben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!