Hogyan működik az elektromos bicikli motorja generátor módban?
Lejtőn képes visszatölteni a motor az akkuba, ha a vezérlő panelen generátor módba kapcsolok.(ebből 4 fokozat is van).Az akku 36 voltos, viszont a motor generátor módban nem képes kiadni ekkora feszültséget.(megmértem)Hogyan van akkor mégis megoldva?Van beépítve a motor és az akku közé egy dc-dc step up konverter,ami minden esetben 42 voltot közvetít az akku felé?A fokozat kapcsolók, meg ellenállásokat kapcsolnak ki vagy be aszerint, hogy milyen áramerősséggel akarom az akkut tölteni?
A másik meg az,hogy mindegy hogy előre vagy hátra forgatom a kereket mégis tud tölteni, a polaritások nem változnak meg.Én meg arra gondoltam, hogy ha a generátor rotorjának forgás irányát megváltoztatjuk, akkor a kijövő polaritások és felcserélődnek.Nem így van?
Én arra válaszolnék, hogy a rotor forgási iránya megváltoztatja-e polaritásokat. Igen, meg.
Ezt a gondot az egyenirányítónak nevezett, 4 diódából álló kis eszközzel orvosolják. Mivel egy dióda csak 1 irányba tudja vezetni az áramot, a generátorban képzett váltóáramot egyenárammá alakítja. Az akkumulátort már csak az egyenáram fogja elérni.
És ez így működőképes. Ugyanis az hiányzott a levezetésből, hogy egy generátor önmagában nem tud töltőként viselkedni. Az akku kizárólag egyenáramból tud építkezni, váltóáramból nem. Így tehát, a generátor akármerre forog, annak mindig egyenáram a vége, amely aztán mindenképp tölti az akkut.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!