Az elektromos autókban (pl Tesla) miért használnak váltóáramú motort, és miért nem egyenáramút? Hisz utóbbi esetben inverter sem kellene.
Szamárium-kobalt állandómágneses forgórész, háromfázisú inverterrel megtáplált állórész. Még a NASA fejlesztette ki az űrjárműveihez, mert kellett egy kicsi, bivalyerős, nagy cosfi motor, ami még energiatakarékos, nagy teljesítmény tartományban szabályozható. Ma már minden minőségi cuccba ezt pakolják (hőszivattyúk, klímák, drónok, elektromos autók, szivattyúk, stb.) Az hogy háromfázisú a betáp, sok vizet nem zavar, mert a három fázist egy PWM inverter állítja elő egyenfeszültségből
Ma már ott tart ez a technika, hogy van olyan drón, aminek a motorja kisebb mint egy golyóstoll nyomógombja, de már benne van az inverter is. Egy villanymotor megtáplálása három fázissal ideális (nyomaték, egyenletes járás), minden más verzió csak pótmegoldás részeredményekkel.
Egyébként hogyan szabályoznád, ha nem lenne inverter? Beraknál egy nagy potmétert?
Egy kefe nélküli motor sokkal kevesebb karbantartást igényel mint egy egyenáramú kefés, amihez nem kell inverter.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!