Nyolcadikos informatikaversen ezt a feladatot kaptam, amit nem tudtam értelmezni. Mi lehet a megfejtés?
Az első kérdés ez: A https://www.youtube.com/watch?v=QoIisIj8uEk&feature=youtu.be videó alapján
készítsetek egy összetett rejtvényt gyufaszálakból, majd a rejtvénykészítéshez vagy
megoldásához vezető fázisokat fényképezzék le! Legalább öt fotó készüljön!
Idáig oké, kész vannak a betűrejtvények gyufából, de a következő feladatot nem tudom, hogy kapcsoljam az elsőhöz: Találjátok ki, hogy milyen kapcsolat van a fenti feladat és a kémia között! Gyűjtsetek
szöveges és képi anyagot forrásmegjelöléssel, a fenti feladathoz kapcsolódóan a kémia
területéről!
Milyen kapcsolat lenne közöttük? Gondoltam, hogy csinálok a gyufáról egy prezit, amiben szerepelne ugye a vörösfoszforos dolog.
Tudnátok valami tanácsot adni, merre induljak? Előre is köszönöm.
Hát nekem ez az egész zavaros egy kicsit. Először is, létezik olyan rejtvénytípus, hogy gyufarejtvény, de azzal a harmadik videó foglalkozik, íme:
https://www.youtube.com/watch?v=Yx2MpGUmbwc
A magam részéről biztos vagyok abban, hogy NEM betűrejtvényt kellett gyufából készíteni, csak rossz videólinket adtak meg.
Mivel a gyufarejtvénynek nem az a lényege, hogy gyufából legyen (vaspálcikákkal ugyanúgy működne), tehát nyilván nem arra kell gondolni, hogy a gyufában foszfor van. A gyufarejtvény során az egyik gyufát át kell rakni máshova, ami engem leginkább a szerkezeti izomériára emlékeztet.
Nekem a legnagyobb bajom az ilyen feladatokkal az, hogy nincs egyetlen és jó megoldásuk, sokkal inkább arra kéne rájönni, hogy mire gondolhatott a feladat készítője. Lehet, hogy neki a gyufákról nem az izoméria ugrott be, hanem valami tök más, és mindeki hülye aki szerint ez nem egyértelmű.
Összességében zavaros az egész. Lehetne talán találni összefüggést a betűrejtvény és a kémia között. De miért kéri a feladat, hogy gyufából csináljunk betűrejvényt, amikor a filmben betűből csinálnak betűrejtvényt, ahhoz nem kéne kikötni a gyufát. A gyufát a gyufarejtvényhez szokás kikötni.
Megmondom őszintén, én még azt sem tudom, hogy mit tanultok nyolcadikban kémiából. Én hatosztályos gimibe jártam anno, emeltszintű, speciális tanterv szerint, szóval ez nem támpont. Vagyis a feladat megoldásakor olyasmira "kellene" a készítők szerint rájönnöd, amire gyolcadkosként reálisan rájöhetsz. Nekem például az átmeneti instabil enzim-szubsztrát komplex is eszembe jutott a gyufákról, de mivel ez nyolcadikban biztosan irreális, ezért nem lehet az úgymond "jó" megoldás. Az is lehet, hogy valami olyasféle bugyuta dologra kell gondolni, hogy a vegyjelek is betűkből állnak (H, C, Ni, Ne stb), és néha értelmes szót is ki lehet rakni: CICa. Vagy nem tudom. De akkor hogy jön ide a gyufa?
Mondjuk a gyufának még lehetne is, mert az tipikusan olyan probléma, amit egy program egy for ciklussal meg tudna oldani.
A kémia felé való kikacsíntás is tetszik, mert a magam részéről kimondottan nem bánnám, ha a tantárgyak nem elkülönült rekeszek lennének az emberek fejében, hanem valamiféle egymással összekötött hálózat.
Én már találkoztam olyannal, hogy valaki fizikából nem tudta megoldani a Pitagorasz-tételt, mert az a matek rekeszben volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!