Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért nem gyakorlatorientáltab...

Miért nem gyakorlatorientáltabb a kémia és fizika oktatása általános és középiskolában?

Figyelt kérdés

Én jelenleg egyetemen tanulok, egy társadalomtudományi karon, de azért kötöttem csak itt ki, mert keresem még az utamat. Mindig is érdekeltek ugyanis a természettudományok is. Nagyon szeretnék alkotni, szeretnék képes lenni arra, hogy létrehozzak dolgokat.


Azon gondolkodtam, mi az oka annak, hogy nem szerettem meg igazán a fizikát és kémiát, amik erre lehetőséget adnának. Szerintem az a válasz, hogy 1. fizikából volt egy nagyon rossz tanárom (ez nem a magyar közoktatás hibája), a másik ok viszont az, hogy egyszerűen nem tették számunkra érdekessé ezeket a tárgyakat gyakorlati bemutatókkal. Én úgy gondolom, hogy ezeknél a tárgyaknál rengeteg múlik a tanáron. Márpedig ha csak az elméletét tanuljuk meg a dolgoknak, pl. a szerves kémiát, meg fizikából a képleteket, hát, abba elég nehéz szerintem beleszeretni. Úgy gondolom, hogyha többet látnánk ezeknek az eredményeiből, abból, hogy mire lehet a képleteket felhasználni, akkor az sokkal érdekesebb lenne, annyira, hogy erőt adna ahhoz, hogy a szárazabb elméleti részét is megtanuljuk.


Ti mit gondoltok erről? Vagy ez talán csak a saját magamnak gyártott kifogás? Mondjátok el a véleményeteket, bármi is az! :)


2015. szept. 1. 19:48
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Én inkább azt nem értem, hogy akiktől távol áll az egész, miért nem kapnak technikaibb jellegű oktatást. Iszonyú primitív számolós feladatok mondjuk a munkatétellel vagy a gáztörvényekkel. Mi köze ezeknek a használati tárgyainkhoz, vagy a közlekedéshez, vagy bármihez, ami a hétköznapi életben gyakori, és nem ártana egy kicsit konyítani a fizikához?

Említette valaki a mikrót. Ez egy a sok-sok eszközünk közül, ami valamilyen fajta elektromágneses sugárzást használ. Miközben az emberek azt se tudják, eszik-e vagy isszák. Mi van? Sugárzás?? Vidd innen, elég volt Csernobil!

2015. szept. 2. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

A fenti hozzászólás is kiválóan példázza, hogy mi az alapvető baj a természettudományos oktatással: túl akadémikus, életidegen. Ezen valójában úgy is lehetne váloztatni, hogy nincs több eszköz, vegyület, vagy pénz. Egyszerűen nem készen kéne tálalni az egész tudományt, hogy nesze, itt van, légy boldog. Sokkal fontosabb elmesélni, vagy újra átélni, ne adj isten saját "kutatással", gondolkodással bejárni a tudományos gondolkodás azon iskoláját lépcsőről lépcsőre, ami elvezetett a mai tudásunkhoz, és mellékesen az eddigi eredményeket is el lehet persze mondani, de ebben a kontextusban. Persze nem egyből a kvantumfizika kérdésein kell rágódni általános vagy középiskolában, de a módszertan átadásához ez nem is kell. A miértek és hogyanok persze eredhetnek a hétköznapi életből, de el lehet juttatni őket abba a megfelelően lecsupaszított, egyszerűsített modellbe, ahol már meg lehet válaszolni őket.


Ehhez a szemlélethez az amerikai fizika/science tankönyvek sokkal közelebb vannak, így volna honnan meríteni. Vagy lefordították Feynman Mai fizikáját is. De ne menjünk ennyire messze, volt nekünk egy Budó Ágostonunk és egy Simonyi Károlyunk, akik szintén rájöttek erre, és írtak is egyetemi vagy ismeretterjesztő könyvet tele tudománytörténettel és gondolatmenetekkel.


Nem tudom, hogy kiknek és hol kéne vívniuk egy csatát ez ügyben, de abban biztos vagyok, hogy nem lenne lehetetlen ilyen szellemben írni új tankönyveket, de még inkább képezni a szaktanárokat.

2015. szept. 2. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

A természettudományos oktatás problémája része az oktatás problémájának. Például annak, ami az ezüstnitrátos KLIK-es esetet leírja.

A politika teljesen devalválódott, a hatalom számít, amit szavazatokkal kell megszerezni. Hamis célokat, hatalmi érdekeket csak buta emberek szavaznak meg, ezért ma már cél, hogy az iskolarendszer züllött legyen. Ezt mutatják az évről évre történő hatalmas elvonások is.

Számos neves közgazdász kimutatta, hogy hiány esetén az adott területen is megindul a hatalmi harc, mert ez a maradék megszerzését célozza. Mutatja ezt az összes oktatói szervezet csődje. Ezért természetes, hogy a tankönyvek egyre silányabbak, az oktatók egyre frusztráltabbak és persze gyengébbek (ki megy ma tanárnak - aki másra nem jó). A társadalmat a politika arra ösztönzi, szóljon bele az oktatásba. Érv hozzá akad, hiszen valóban egyre több a hiba. De bármilyen jóindulatú (az esetek többségében inkább rosszindulatú) szülő tovább ront a helyzeten, hiszen ő még kevésbé ért hozzá. Ilyen körülmények között az itt felvetett jó gondolatok kizárólag elvi jelentőségűek, senki nem tudja érvényesíteni.

Sajnálatos, de az oktatás gondjait, már nem lehet az oktatási rendszeren belül megoldani. A megoldás kizárólag politikai lehet, mert ott lehet megteremteni a rendbetétel feltételeit. Vagyis előbb a politikát kell rendbe tenni, hogy e témában magam is gyakorlatias legyek.

2015. szept. 3. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!