Miért a 0,15-el számol és miért nem a 800 tizenöt százalékával azaz 120-al? Kép lent
"Ezért jó végig paraméteresen számolni, mert akkor látjuk, hogy mi mit jelent az eredményben, illetve gondolatmenetben…"
és ha jól tudom ez középszintű feladat, OM what are you doin'?
A megoldás sem tökéletes, kimaradt egy "lg".
Helyesen:
lg 0,15 = x/6 * lg 0,1
Én csak azt mondom, hogy szerintem sokkal érthetőbb így leírva a megoldás, mint ahogy ott van:
Azt nem tudom, hogy középszinten el kell-e várni, hogy a diák paraméteresen számoljon, vagy elég ha csak konkrét értékeket írogat, de szerintem így kevésbé veszik el a megoldás során (például nem akad el olyan dolgokon, mint most a kérdező); illetve jobban látszik, hogy érti is, amit csinál.
(((Azt szabad megkérdezni, hogy mit jelent a válaszodban az 'OM'?)))
Illetve egy soremelést véletlen kihagytam:
Ha felírod az egyenletet, akkor ezt kapod:
120=800*0,1^(x/6)
Ha mist osztasz 800-zal, akkor ezt kapod:
0,15=0,1^(x/6)
Erre jön a logaritmus, és megoldhatjuk az egyenletet.
Ha nagyon profik vagyunk, akkor ezt is felírhatjuk:
I(0)*0,15=I(0)*0,1^(x/6)
Értelemszerűen I(0)-lal osztva ugyanazt kapjuk, mint amit már az előbb felírtam. Ebből is látszik, hogy mindegy, hogy I(0) értéke mennyi (leszámítva, hogy nem lehet 0) a kérdés szempontjából.
Viszont már másodjára látom ugyanazt a hibás gondolatmenetet, valaki szóljon már a készítőnek, hogy javítson rajta!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!