Mit gondoltok a kémiáról, mint tantárgyról általános és középiskolában?
Egy Nobel-díjas fizikus véleménye szerint: Ha csak egyetlen mondatot adhatnál át az atomháború után a kőkorba visszasüllyedt emberiségnek, akkor az az kéne legyen, hogy:
"Az anyag atomokból áll."
azért valamilyen atomelmélete a görögöknek is volt
innen ered az "oszthatatlan"
Az ország egyik eléggé elit gimijében vagyok 10-es (Apáczai) és hát eléggé kettős érzéseim vannak a kémia felé.
Az általános iskolám valami borzasztóan gyenge volt a reál tantárgyak terén.Értsétek:Nem tanítottak meg minket mólszámításra,nem tanítottak alapszinten sem keveréses feladatokat,és a fizika is elhanyagoltza ugyan ezeket a kémiához kapcsolódó területeket.
Na ennek az volt az eredménye hogy mocskosul elbíztam magamat és úgy éreztem hogy állati jól megy a kémia.
Mikor bekerültem 9-edikben a gimibe na akkor kellett nem egy karó útján rájönnöm mi is az a kémia.
Sajnos ha a számolási feladatokhoz és a nevezetesebb törvényekhez (mint az Avogadro törvények) nincs megfeléelő aélaptudása valakinek akkor bukta az egészet,és ahogy fölöttem valaki írta,úgy szedi össze a későbbiekben a jó jegyet hogy az elméleteket (markovnyikov) és nevezéktant (szervesben) megtanulja.De a kémia fele (számolás) még mindig nem megy.
Off:Nekem pedig igazán kellene hogy legalább alap szinten tudjak számolni mert biológia felé mennék tovább.A bioszí és a kémia pedig nagy barátok.
Különben szerintem az egész oktatási rendszert át kéne alakítani.A finnekhez hasonló,logikát és IQ-t fejlesztő feladatopkkal kéne szembesítenio a gyereket ami végső soropn minden tasntárgyra pozitívan hatna ki,nem pedig teljesen useless ismeretanyagokkal teletömni a fejeket,ami durván fél év után el is tűnik.
Ez igaz lenne leginkább a humán tantárgyakra,ahol mondván az (nem létező és csak sznob körökben fenntartott) általános műveltséget adják meg az embernek.Ez kimerül tengernyi helységnévben és rengeteg évszámban amik tényleg helyettesíthetőek puszta wikipédiával.
Általánosban szerettem, mert egyébként egy hallatlan érdekes témakörről van szó, ami közelebb visz a világ megértéséhez. persze elég alap dolgokat tanítanak, akkor még nem is volt gondom vele. Gimiben aztán olyan mélységesen meggyűlöltem, hogy szavakkal nem tudom leírni. A tanárunk egy zseniális ember volt, de kicsi megszeppent kilencedikesként a stílusa abszolút követhetetlen volt, kicsit magasabb színvonalat képviselt, mint amihez közoktatásban szoktunk. De akkor ezt kicsit másképp láttam, a gimi időtartamára el is ment a kedvem a reáltárgyaktól mert semmit nem értettem belőle. A tankönyv önmagában meg nem volt nagy segítség, főleg, hogy nem is használtuk, nem az alapján tanultunk. A kristályvizes példák idején a sírógörcs kerülgetett, hogy nem létezik, hogy ilyen hülye vagyok. Pedig de, de talán nem csak az én hibámból. Szóval ja, a reáloktatás nem a legjobb egy olyan korosztálynak amiből amúgy is kiveszett az érdeklődés a természet iránt, száraz tények bemagoltatása, gyakorlat semmi, kísérletek félévente egyszer mutatóba és ennyi.
Mindenképp hasznos tárgy, annak is aki nem vegyész lesz, de a módon, ahogy ezt közlik mindenképp érdemes lenne változtatni valahogy.
Általánosba jó volt, meg is tanítottak egy csomó mindent, középsuliba meg annyira nulla volt az egész, hogy az egyik évbe, csak netről leszedett dogát kellett beadni, meg a tanár csak úgy írt be jegyeket... na mondom b#zmeg...
Szóval nagyon függ szerintem attól is, hogyan tanítják. A középsulis kémia arra volt jó nekem, hogy nem hogy ne tanuljak semmit, de az évek előrehaladtával elfelejtsek szinte mindent amit általánosba tanultam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!