EMELT KÉMIA szóbeli érettségije lesz valakinek 5-én vagy 6-án? SEGÍTSÜNK EGYMÁSNAK!
Egy ugyanilyen topik már indult, csak emelt biosz tételekkel.
Ide leírhatnánk, hogy kémiából ki mit húzott, segítve szintén emeltező diáktársainkat.
A feladat: szénhidrogének ipari hasznosítása, előállítások, reakciók, példák. Szintézisgéz, krakkolás, frakcionált desztilláció, polimerek (egyéb petrolkémiai termékek és reakciók, amik a tananyagban szerepelnek).
B feladat: H2O2 + KI-oldatos, elvégzendő kísérlet.
C feladat: HCl ill. CH3COOH és víz reakciójának összehasonlítása, elemzése. Valamint A fenti savak nátriumsójának vízzel való reakcióinak összehasonlítása, jellemzése.
A: Oxigén és allotróp módosultainak jellemzése, élettani jelentősége. Peroxidok. Oxovegyületek csoportosítása rácstípusuk és vízoldhatóságuk alapján, illetve sav-bázis reakciója párnak
(ez jó volt aránylag, bár eleinte nem értettem meg hogy csoportosítanom kell meg nem jutott eszembe hogy hogy képződik az ózon:D)
B: formalin és aceton megkülönböztetése
C:A Kálium és az argon első és második ionizációs energiáját kellett összehasonlítani, melik nagyobb és miért..itt még rákérdeztek a héjak és az atommag kapcsolatára de azt nemtudtam :D
Más, amit még hallottam, de csak nagyon vázlatosan:
A: diszacharidok
A: szén és szilicium összehasonlítása, szén allotróp módosulatai, jellemzésük, felhasználásuk
C:imidazol és karbamid sav-bázis tulajdonságai
#3!
A formalin/aceton azonosításnál formalint kaptál vagy acetont? Adtak vízfürdőt a kísérlet kivitelezéséhez vagy csak gáz/borszeszégő volt?
3-as vagyok!
Nem,csak Bunsen égő volt.
A kémcsőben formalin volt, nagyon jól lehetett látni az ezüstkiválást és viszonylag hamar is.:)
Igen, az természetes.
Viszont, ha gázégővel acetonos-elegyet kellene melegíteni, az egyáltalán nem volna az. :)
Biztonságtechnikai okokból, ennél a kísérletnél gyakorlatilag biztos, hogy formalint kap az ember.
Én ma voltam
1. Fémes kötés,anyagszerkezeti ok,redoxireakció (st. potenciál) egyenletek, fémek közös tulajdonságai,fémek előállítására milyen módszereket ismerek
2. 19-es kísérlet (CuSO4 és NH3-oldat összeöntése)
3. kéntrioxid keletkezése kéndioxidból,kéntrioxid kitermelését hogyan lehetne fokozni,miért 400-500 fok között végzik
Én is ma voltam:
A- nitrogén molekula- és halmazszerkezete; N oxidációs számai példákkal; ammónia és a nitrogén oxidok főbb tulajdonságai
B- paraffin, Na-sztearát, porcukor és borkősav azonosítása
C- Be,Li,K,Na,B atomsugarainak összehasonlítása, megadott értékek (98, 112 pm stb) párosítása, atomsugár periodikus változásának magyarázata
Elég könnyű tétel volt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!