Mennyi oxigén található 10m * 15m*3 m-es tanteremben? Milyen változás tapasztalható az óra végére?
az oxigénatomok számát az avogadro-állandó és a légkör %os oxigéntartalma segítségével számíthatod ki.
először is a terem térfogata V=10*15*3m= 450 köbméter
ha standard állapotban számolunk (25 Celsius és normál nyomás) akkor 22,41 köbdeciméter/mol
450000 köbdeciméter/22,41 köbdeci/mol = 20080 mol atom
ennek 21%-a oxigén
ez 4216 mol oxigénatomot jelent, számmal felírva 2,5296 * 10 a 27.en
ez óra végére csökkeni fog, ugyanis lélegzetvételkor oxigént égetünk el, de ez a csökkenés nem jelentős.
Nézd, én nem akartam veled vitatkozni, de rohadtul nem mindegy kémiai szempontból, márpedig ez kémia feladat. Egy dolog, hogy jó vagy matekból, és tudsz számokat szorzni meg ilyesmi, de ésszel él az ember. Egy ilyen hülyeségen el lehet bukni egy feladatot. Az is tök jó, ha kiszámolod, hogy egy szöveges feladatban egy tyúk másfél tojást tojik, mert éppenséggel arra jön ki az eredmény. De akkor be kell kapcsolni az agyat, és rá kell jönni, hogy hopp, ez még nem megoldás, valami baj van.
Ha egy ilyen kémia feladatban akárhány oxigén ATOMOT kapsz, az NEM MEGOLDÁS, még ha a számok jók is, mert az oxigén ATOM egy lényegében NEM LÉTEZŐ valami, mint a fél tojás. Ha ezt nem érted, akkor ne foglalkozz kémiával.
Mondom, lehet hogy piszlicsáré hibának tűnik, de egy ilyen faladatban ha leírod hogy oxigén atom, az egy kémia tanár szemében marha nagy, három pontos, pirossal aláhúzott hiba. Úgyhogy kerüljük el, hogy ilyeneket tanítunk meg egymásnak.
"Egy dolog, hogy jó vagy matekból, és tudsz számokat szorzni meg ilyesmi, de ésszel él az ember."
Hát nem igaz hogy egy ilyenért kiosztják az embert.
Miért nem írtad le akkor a számítást?
Vagy talán irigykedel a tudásomra?
Komolyan nevetséges, hogy kiszámolom a szegény kérdezőnek, erre egyetlen szó miatt így nekiesnek az embernek.
Kiváncsi vagyok mennyi a kémiai tudásod az enyémhez képest okos kis mérges barátom
Egy vegyész mesterképzős hallgató
egyébként én "számítási szempontot" írtam, nem kémiait, de látom az olvasás már nem olyan nagy erősséged mint a kötekedés és az, hogy úgy magyarázol mintha egy óvodással lenne dolgot, az elég szégyen...
"Ha ezt nem érted, ne foglalkozz kémiával"
Ez elég erős volt XD
"Miért nem írtad le akkor a számítást?"
Már leírtad addigra, és ahogy írom is, maga a számítás jó volt. Felesleges lett volna újra leírni.
"Vagy talán irigykedel a tudásomra?"
Arra nincs miért.
"erre egyetlen szó miatt így nekiesnek az embernek."
Nem épp egy kötőszó volt.
"Kiváncsi vagyok mennyi a kémiai tudásod az enyémhez képest"
Arra én is.
"Egy vegyész mesterképzős hallgató"
Akkor szégyelld magad az oxigénatomért.
Egy biokémiával foglalkozó kutató
"egyébként én "számítási szempontot" írtam, nem kémiait, de látom az olvasás már nem olyan nagy erősséged mint a kötekedés"
Kémai feladatnál nincs olyan, hogy számítási meg kémiai szempont. Számítási szempontból mondjuk leírhatnám, hogy
CO2 + 4HCl = CCl4 + 2H2O, csak éppen a szén-sioxid meg a sósav megától sose fog szén-tertakloridra meg vízre reagálni. És aki belekötne, azt lehülyézhetném, hogy "ez csak számítás, nem tudsz olvasni?"
Ide jutott a vegyész oktatás, basszus, hogy egy vegyésznek kell elmagyaráznom ez atom és molekula közti különbséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!