Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mi a helyzet ezzel a globális...

Mi a helyzet ezzel a globális felmelegedéssel vagy klímaváltozással? Tényleg olyan súlyos a helyzet mint amit mondanak?

Figyelt kérdés
Nagyon félek hogy mi lesz ha azok amiket jósolnak beigazolódnak! Az utolsó óra című filmben nagyon rossz következményeket mondanak. 14/L
2013. jún. 10. 15:53
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Ami termel valamit, az nem pazarol energiát, hiszen van a társadalom számára hasznos output.

A baj a sok haszontalan dologgal van, azok pazarolják az energiát. Például a rengeted luxuskva, aki a csávója BMW terepjárójával leugrik egy napra a tengerpartra, mert éppen azt akarta látni. Ez haszontalan, ráadásul a legrosszabb feltételek között fogyasztja a fosszilis üzemanyagot. De pl. én azt sem tartom hasznosnak, hogy ennyi turista van, mind repülővel közlekedik. Valljuk be, lehet élni anélkül, hogy láttuk volna a piramisokat élőben. Biztos nagyon nagy élmény, de az emberiségnek ennyit nem ér meg szerintem, mégha a repcsiknek elég alacsony is a fajlagos üzemanyagfogyasztása.

Én elsősorban a lakosság üzemanyag felhasználását korlátoznám. Vannak a társadalom számára haszontalan gazdag emberek, akik valóbban pazarolják az energiát, sajnos nem minden gazdag ember a hasznos tetteitől lett gazdag, sőt. Tekintve, hogy a közlekedés az egyik fő probléma, ott szennyez ahol élünk, be kellene vezetni a lakosság részére az üzemanyag jegyrendszert, van egy kvóta, amit elautózhatsz, többet nem. Ha nagy kocsid van, kevesebb km-t tehetsz meg, stb. Na persze hogy mindenki megpróbálná kijátszani, az más hogy nem működne a dolog. Nálam okosabbak biztos ki tudnának találni egy működő rendszert, amivel korlátozni lehet az üzemanyagfelhasználást.

2013. jún. 10. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 Makoscsiga ***** válasza:
Itt nem csak arról van szó, hogy egy-egy orzság lakóinak vissza kell venniük. A világgazdaság ma már annyira globalizálódott, hogy nem dönthet egy ország arról, hogy OK, mi akkor visszafogjuk a gazdasági termelést és a fogyasztást, az összes technológiát környezetbarát eljárással helyettesítjük, és csak zöld energiát használunk. Ez olyan mértékben csökkentené az ország versenyképességét, hogy az villámgyorsan gazdasági csődhöz vezetne. És elég egy olyan ország, ami szarik a környezetre, azzal totálisan felborítja a rendszert. Elég csak mégnézni kínát. Azért nyom le mindenkit, mert ott nincsen környezetvédelem, azaz környezetvédelmi kiadások, és a bérek is borzasztóan alacsonyak. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a kimenete a dolgoknak. Nem vagyok valami derűlátó. Az a szerencse, hogy a nyugati országokban azért nem olyan vészes a helyzet. (okosan exportálták a környezetszennyezést szegényebb országokba)
2013. jún. 10. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

"Ami termel valamit, az nem pazarol energiát, hiszen van a társadalom számára hasznos output."


De az, hogy mi a hasznos output, szubjektív.

Említetted az újgazdag ficsúr BMW terepjáróját, hogy micsoda energiapazarlás.

De valaki meg éppen a Te hagyományos, esetleg hibrid meghajtású autódra mondja, hogy mekkora pazarlás, hiszen azt legyártani is egy kőkemény nehézipar volt, és a világ összes autója hibriden is messze túlfogyasztaná a Föld fosszilis energiahordozóit. És teljesen felesleges is, hiszen járhatnál ötvenedmagaddal tömegközlekedéssel, vagy mehetnél kerékpárral is, vagy dolgozhatnál otthonról. Továbbá rövid időn belül cserélni is kell majd az autót.

2013. jún. 13. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
51%

Oké, de autó és autó között is van különbség. Egy megtermett terepjáró és az én kocsim között simán van 10 liter fogyasztáskülönbség, ha nem több. Az autó élettartama alatt könnyen lehet 2 millió liter benzin az elfogyasztott üzemanyag különbség. És mind a két autó csak annyit csinál, hogy oda viszi a seggünket, ahová mondjuk neki. És az én autómnál is van gazdaságosabb alternatíva. Egyébként igen, a közösségi közlekedést kellene használnia az embereknek, annak reális alternatívának kellene lennie.

Én Budapesten élek sajnos, szerintem jól kiépített közösségi közlekedése van, el lehet jutni mindenhová BKV-val. A gond, hogy mocskos, tele sz.r emberekkel, ingyenélőkkel. Ha csak a lakásom és a munkahelyem között járnék, ami 90%-ban igaz is a hétköznapokon, a benzinköltség ugyan annyi mint a BKV bérlet egy hónapban. Csak azért nem járok a kocsimmal, mert nem tudok parkolni rendesen a lakásnál. Azért ez a probléma, nem? Vagy a benzin túl olcsó, vagy a BKV túl drága, vagy mindkettő. Csak nem értem, ezek egymást kizáró események, hogy lehet olcsó benzin mellett, ilyen drága a BKV? Ja... Az ellopott milliárdok és a 20 évnyi nemtörődöm vezetés...

2013. jún. 13. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 Makoscsiga ***** válasza:
54%

Áhá, szóval azért nem választod a jóval körnezetbarátabb tömegközlekedést, mert nem felel meg a magas kényelmi igényeidnek és nem tartod annyival olcsóbbnak, hogy megérje, hiszen egy autón nem csak benzinköltség van.


Szóva ugyanoda jutunk: mindenkinek az a luxus és pazarlás, amit éppen már úgy gondol (vagy épp nem engedhet meg magának). Hidd el a terepjárós is éppen "lemond" valamiről, amihez képest a te kocsid olyan mint az ő terepjárója. Arról nem is beszélve, hogy neki nemcsak a kényelem a fontos, hanem a biztonságérzet, amit a terepjó neki és családjának nyújt.

2013. jún. 13. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!