Mit jelent az áram pozitív, negatív és zérus sorrendű összetevője?
A generátorok pozitív sorrendű, azaz szimmetrikus háromfázisú feszültséget állítanak elő, de eddig ezt nem neveztük pozitív sorrendűnek.
Az aszimmetrikus esetben pedig negatív és zérus sorrendről is beszélünk. Ezek az aszimmetrikus összetevők szimmetrizálhatók ennek megvan a matematikai menete.
De akkor egyes szakirodalmak miért írnak arról, hogy a negatív sorrendű áram melegíti pl. a gép forgórészét, ha az a negatív sorrendű áram nem is létezik, mert matematikai kitaláció.
Hogy képzeljem el ezt az egész sorrendi áram dolgot? Minden szakirodalom csak ugyanazt ismétli, így a vektor, úgy a vektor, de felfogni nem vagyok képes. Mire gondoljak ha szakirodalomban arra hivatkoznak hogy zérus sorrendű áramok? Mit kell ez jelentsen számomra?
Ezt a BME-n is nagyon xarul tanítják. Sokszor nekem is olyan érzésem volt, hogy össze-vissza beszéltek.
Én ilyet még nem hallottam, hogy a meddő ne létezne. 🤣🤣🤣
Ha még érdekel valakit... A neten rákeresve könnyen megtalálható:
Villamosenergetika - Morva György (pdf). A 3.1.4 pontjában kimerítő válasz található a kérdésre.
Nos! Hogy ki ír hülyeséget és ki nem, illetve ki tud szöveget értelmezni és ki nem, arról kicsit nyilatkoznék.
Akik megkérdőjelezik a meddő és látszólagos teljesítmény valótlanságát, azok felé az a kérdésem, hogy mi a mágnesesség mérhető értéke?
A válasz az, hogy nincs ilyen. Nem a mágnesesség létezésének mivoltát mérjük, azt csak megállapítjuk. A mágneses tér jelentéte által !okozott! következmények jellemzőjét tudjuk mérni. És mit is ír? Innen jön a szövegértéssel bajlódóknak a válasz.
Teljesítmény és fizikai MENNYISÉG. A teljesítmény szintén nem egy közvetlenül mért adattal megállapítható érték, de több egyértelmű fizikai mennyiségből meghatározható. A mennyiség pedig csakis akkor létezik, ha méréssel közvetlenül meghatározható.
A megközelítés tekintetében az a különbség, hogy a mágneses tér és a meddő teljesítmény nem értelmezhető önmagában SZÁMUNKRA. Vagyis ha se nem a táp oldalról és nem a fogyasztó oldaláról közelítjük meg, akkor számunkra nincs. Más szóval önmagában nem ad mennyiség jellemző adatot.
Ergo: a tanárok pontosan tudták, hogy mit mondanak és nagyon tömören meg is fogalmazták. Talán érdemes lett volna kicsit behatárolni a fogalmat, ill. jelenséget, de attól még nem ők nem értik, hogy miről írnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!