Miért van az, hogy 0-100 ra rövidebb idő alatt gyorsul egy autó mint 60-ról 100-ra?
2.0l TDCi+DPF 140LE EURO 5 + DPF M6 140 (103) 320 124 6,1
0-100km/h 9,0
50-100km/h 8,7 /4.ben 3, még kevesebb)
gyári akadok.
Azonos körülmények között való világban ez lehetetlen.
60-100-ra mondjuk x s idő alatt gyorsul. 0-60-ra y s alatt. Akkor 0-100-ra x+y s kell legalább. Ahhoz, hogy x nagyobb legyen, mint x+y ahhoz az kell, hogy y negatív legyen, de negatív időt elég nehéz értelmezni a kérdésben.
Ha mégis kijön ilyen eredmény, akkor az az eltérő mérési módszerekből adódhat.
A 0-ról 100-ra gyorsulást az alsó fokozatokat használva mérik: indulnak 1. fokozatból, minden fokozatot leszabályzásig kihúzatva. Így egész jó gyorsulási érték jön ki.
A 60-ról 100-ra gyorsulás (néha 80-120 km/h-val vizsgálják) az ún. rugalmassági teszt. Ilyenkor végig a legmagasabb fokozatban van a váltó, csak adnak egy padlógázt, azt' majd csak felküzdi magát az autó a kívánt sebességre.
Azt hiszem, így már érthető a különbség. Az első egy nagyon dinamikus elindulás, a második egy vánszorgós előzés. Hogy mi az összefüggés a teljesítménnyel és a nyomatékkal? A 0-ról 100-ra gyorsulásnál az alsó fokozatokban rövid a hajtáslánc áttétele, a kerekeknél nagy nyomaték jelentkezik. A 60-ról 100-ra gyorsulásnál a hajtáslánc áttétele hosszú, a motor nyomatéka kisebb nyomatékot produkál a kerekeken. Az autót pedig a nyomaték gyorsítja, tehát a sok nyomaték jó dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!