Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért van az, hogy 0-100 ra...

Miért van az, hogy 0-100 ra rövidebb idő alatt gyorsul egy autó mint 60-ról 100-ra?

Figyelt kérdés
És ez, hogy van összefüggésben a teljesítménnyel, és a nyomatékkal?
2013. máj. 22. 13:03
 1/5 anonim ***** válasza:
Ugyanaz az autó hasonló körülmények között garantáltan hamarabb gyorsul 60-ról 100-ra, mint 0-ról 100-ra, hisz ez utóbbi esetben nem csak 60-ról 100-ra, hanem 0-ról 60-ra is fel kell előbb gyorsulnia, ami mindenképp plusz idő.
2013. máj. 22. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:

2.0l TDCi+DPF 140LE EURO 5 + DPF M6 140 (103) 320 124 6,1

0-100km/h 9,0

50-100km/h 8,7 /4.ben 3, még kevesebb)


gyári akadok.

2013. máj. 22. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Azonos körülmények között való világban ez lehetetlen.

60-100-ra mondjuk x s idő alatt gyorsul. 0-60-ra y s alatt. Akkor 0-100-ra x+y s kell legalább. Ahhoz, hogy x nagyobb legyen, mint x+y ahhoz az kell, hogy y negatív legyen, de negatív időt elég nehéz értelmezni a kérdésben.

Ha mégis kijön ilyen eredmény, akkor az az eltérő mérési módszerekből adódhat.

2013. máj. 22. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Wadmalac ***** válasza:
Nem keverendő az 50-ről 100-ra kigyorsítási képesség sebességváltás nélkül, mondjuk 5. sebességben a nulláról 100-ra gyorsulással. Az utóbbi a teljesítményről és a váltóáttételekről ad támpontot, az előbbi meg a nyomaték-rugalmasságról. A kettőnek semmi köze egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő a vezetési élményt befolyásoló tényező.
2013. máj. 22. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

A 0-ról 100-ra gyorsulást az alsó fokozatokat használva mérik: indulnak 1. fokozatból, minden fokozatot leszabályzásig kihúzatva. Így egész jó gyorsulási érték jön ki.

A 60-ról 100-ra gyorsulás (néha 80-120 km/h-val vizsgálják) az ún. rugalmassági teszt. Ilyenkor végig a legmagasabb fokozatban van a váltó, csak adnak egy padlógázt, azt' majd csak felküzdi magát az autó a kívánt sebességre.

Azt hiszem, így már érthető a különbség. Az első egy nagyon dinamikus elindulás, a második egy vánszorgós előzés. Hogy mi az összefüggés a teljesítménnyel és a nyomatékkal? A 0-ról 100-ra gyorsulásnál az alsó fokozatokban rövid a hajtáslánc áttétele, a kerekeknél nagy nyomaték jelentkezik. A 60-ról 100-ra gyorsulásnál a hajtáslánc áttétele hosszú, a motor nyomatéka kisebb nyomatékot produkál a kerekeken. Az autót pedig a nyomaték gyorsítja, tehát a sok nyomaték jó dolog.

2013. máj. 22. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!