Az autó és motorsportokban hogyan mérik, hogy x (az y előtt lévő) autó hány mpre van y tól? (tovább lent)
Tehát ha 3 mp a távolság a 2 autó között, akkor azt a 3 mp-t mindig úgy számítják, hogy a hátul lévő sebességével 3mp megtenni az elől lévő felé az utat?
Elnézést az értelmetlen leírásért, de nemtudtam megfogalmazni, és logikusan sem tudom végiggondolni az egészet, ezért gondoltam megkérdezem.
Tudtommal van egy rádiójelző a járműben.
Amikor áthalad a jelzőponton, akkor a computer feljegyzi, hogy ez pontosan mikor is volt.
A két időt meg kivonják egymásból és úgy írják ki a különbséget.
A hátul lévő sebességével nem igazán foglalkoznak.
Nem így mérik. Nem is lenne értelme, mert a sebességük folyamatosan változik. Kanyarból kifelé az elöl haladó hamarabb kezd gyorsítani, tehát van olyan pillanat, mikor a hátul haladó a büdös életben nem érné utol, kanyarban befelé meg akad olyan, hogy az elöl haladó már rég fékez, mikor a mögötte menő még nyomja a gázt az egyenesben - oszt' mégsem előzi meg.
A két autó közti időkülönbséget úgy mérik, hogy a pályán több helyen is vannak időmérő kapuk. Itt megmérik, hogy a két autó áthaladása között mennyi idő telt el és ez az időkülönbség az, ami az autók - egyébként folyamatosan változó - távolságára utal.
Ez úgy van hogy megy egy autó a pályán. Ha egyenes a pálya pl: rally és ilyesmik akkor több ellenőrző pontot állítanak fel. Mikor elindul az autó a startban akkor stopperrel elkezdik mérni az időt. de az ellenőrző pontok is akkor kezdik el mérni az időt. mikor beér az első ellenőrző pontra az autó klikk megvan az első ideje. száguld a második ellenőrző pont felé ott is mikor befut klikk rögzítve van az ideje. És így tovább a célig.
Befutnak az adatok egy számítógépbe a stopperekből mert rádiófrekin vagy kábelon interneten elküldi ezeket az adatokat a rész adatokkal. Ne gondolj bonyolult szerkezetekre.
És mikor megy a másik versenyző akkor már meg lehet az első szakasz után mondani hogy gyorsabban vagy vagy lassabb volt e a leggyorsabbhoz képest. Például ha lassabban ment mint az előző akkor a 2 időkülönbségből ki lehet számolni hogy hány másodpercel volt lassabb mint vetélytársa. De mivel sok ellenőrző pont van így meg lehet azt is nézni hogy hol rontott melyik szakaszon lassult be. De ugyanígy meg lehet nézni az időből hogy hol volt volt például gyorsabb. Amúgy a célban a végidőt nézik. Aki a legrövidebb idő alatt jutott be a célba az nyert. A többi csak statisztika és inkább csak a versenyzőnek és csapatuknak információ.
Körpályán meg még egyszerűbb ott csak i ellenőrző pontra van szükség. Aztán aki a leggyorsabb kört teszi meg annak az idelyére kell ráverni. Ezek az időmérőzsdik azért vannak mert kiállnak összevisza az F1 be is tankolni meg miegymás és nem ugyanoda kerül vissza a versenybe és káosz lenne hogy ki is az első akkor most. Időből világos.
Vagyis úgy képzeld el hogy kihívsz egy versenyre. Nem férünk el a pályán (egymás mellett teszem azt) És csak akadályoznánk egymást.
Na most te nekilódulsz nyomod a gázt ahogy csak bírod 2 pont között. "Én addig kávézok a parkolóban magam nyugalmában :) Te kapsz egy időt hogy hány perc hány másodperc alatt tetted meg a távot. 6 perc 10mp
Utána beülök én is a kocsimba és ugyanazon a távon nyomom neki ahogy csak bírom. Nekem is lesz egy időm. És összehasonlítjuk aki kevesebb idő alatt ért be a célba az nyert. Az én és te időd különbségéből meg kiderül ki volt a gyorsabb vagy lassabb. És az is hogy mennyi idővel. ez az idő versenyeken nem túl sok szokott lenni csak pár másodperc. ezt szokták + vagy - időnek feltüntetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!