Egy helyesen végrehajtott fordulóban mekkora a fordulási sugár, ha a repülő 45°-ban bedöntve 108 km/h-val repül?
Ez kb. olyan kérdés, hogy:
Mennyi annak az autónak a maximális sebessége, amivel úgy indulok el, hogy előtte üresből egyesbe teszem, majd folyamatosan váltok fölfelé, méghozzá pont 5000-es fordulatszámnál.
A többiek én vagyok.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen baromság van. Ez ilyen olyannak tűnik, hogy érzéssel... hogy húzod a kart, hogy nyomod a pedált és mennyit tolsz a gázkaron.
Mert ha kell, akkor 45 fokban bedöntött (erre alkalmas) géppel mehetsz egyenesen is...
Ez akkor is olyan kérdésnek tűnik, hogy mennyire kell bedönteni egy motort és hány fokban fordítani a kormányon, ha 80-nal akarsz bevenni egy ilyen-olyan kanyart. Súlypontodtól és a motorodtól függ.
Vagy autóval... ott meg a kormány áttételétől, meg ilyenek...
Elméletben persze biztos van ilyen, hogy hogy forduljunk ügyesen egy géppel, de gondolom a géptípustól is függ ez... pl. mekkora a felhajtó ereje ekkora sebességnél. (Ha nagy, akkor kisebb a sugár, ha kisebb, akkor nagyobb)
De szerintem nincs olyan pilóta, aki ilyen baromságon gondolkozna a levegőben... csak érzéssel fordul, azt kész. Tartsa a sebességet, magasságot és lehetőleg ne veszítsen mellé (nagyon) a sebességből.
Ez olyannak tűnik ez a kérdés, mint amikor valaki bemagolja egy könyvből, hogy hogyan kell autót vezetni kb. úgy, hogy azon gondolkozik, hogy balra, vagy jobbra kell-e tekernie a kormányt és mikor melyik pedálra hogy kell rálépnie. A stréber nők szoktak így "megtanulni" ilyen gyakorlati dolgokat. Aztán valahogy nehezebben tudják kivitelezni a gyakorlatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!