Légüres térben egy sugármeghajtású repülőgép fenn marad vagy lezuhan?
Igen vagy nem ?
Miért zuhan le vagy miért marad fent ?
Fel sem tud szállni, mert:
1. A gázturbinának is szüksége van a légkörre a működéshez.
2. A szárnyaknak is szüksége van a légkörre a működéshez.
Normál (földi) körülmények között egy átlagos gép motorja be se indul külső oxigén nélkül. Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor is csak néhány olyan vadászgép létezik, amelyik a saját hajtóművével (szárny nélkül is) meg tudja tartani a saját súlyát.
Azonban létezik már egy olyan repülőgép, amelyik légköri oxigént használ, amíg van - majd átvált saját oxigénre és így repül. Ez ki is tud menni a világűrbe.
Amúgy pedig ez az arányoktól függ. Amennyiben a repülőnek van saját oxigéntartálya, és felkészítették a légüres térre is, akkor tud repülni - ha nem, akkor nem.
"akkor is csak néhány olyan vadászgép létezik, amelyik a saját hajtóművével (szárny nélkül is) meg tudja tartani a saját súlyát"
Ez csak akkor igaz ha a VTOL-os (függőlegesen felszálló) gépekre gondolsz, azokból valóban elég kevés van.
Ha hagyományos gépekre gondolsz az állításod nem igaz, kb az összes vadászgép képes a függőleges emelkedésre ("meg tudja tartani a saját súlyát"), sőt , még pár utasszállító is.
Youtube-on keress rá a vertical climb-re.
A saját oxigénes dolog sem valós szerintem, nem tudom hol olvastad, egy sugárhajtómű több száz vagy ezer kg levegőt "fogyaszt el" egy perc alatt ,ez belső tartályokkal lehetetlen biztosítani.
Az hogy hagyományos sugárhajtóműves gép kilépjen a világűrbe nem lehetséges, pont a hajtóművek működési elve, és a magassággal ritkuló levegőben történő felhajtóerő-csökkenés miatt. Plusz a hajtóművek súly-teljesítmény tényezője sem megfelelő.
Az SR-71 maximális szolgálati magassága (értsd. amit folyamatosan tudott tartani) 25 929 m volt, az abszolút sugárhajtóműves magassági rekord pedig egy MiG25-ösé, 37 650 m-el, de ezt parabolapályán érte el.
Ezek mind a sztratoszférához tartoznak, semmi közük a világűrhöz.
Érdekes az a link, de egyelőre csak koncepció, plusz az kérdéses hogy képes lesz-e két eléggé szokatlan konstrukciójú hajtómű felgyorsítani a 275 tonnát 28500 km/h-ra, ami a pályára álláshoz kell.
Plusz ugye 26KM fölött már sugárhajtással hanem rakétahajtással működik.
Lényegében csak egy tervezet az egész, se a hajtómű, se a sárkányszerkezet nincs legyártva vagy tesztelve, még nagyon nem biztos hogy egyáltalán lesz-e belőle valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!