Hűtőszekrény hatásfok növelés őrült ötlettel?
Sziasztok!
Egy őrült fizikushallgató vagyok, és a múltkor megnéztem, hogy a hűtőm 1 kWh áramot fogyaszt naponta. Úgy is hogy gyorsan visszacsukom mindig az ajtót. Jó lenne lenyomni ezt...
Öreg jószág és nem is a sajátom , szóval alaposabb sufnituning nem lehetséges.(ha az lenne, tennék még rá körbe valamilyen szigetelést, hogy jobban bent maradjon a hideg...)
De arra gondoltam, hogy mivel a kompresszoros hűtő tulajdonképen egy hőszivattyú. A hőszivattyú hatásfoka a hidegebb és melegebb térrész -a hőleadó rács és a szoba- hőmérséklet különbség csökkentésével javul. Mindig javasolják hogy tegyük a hűtőszekrényt egy hideg helyiségbe.
A hűtő hidegebb helyre való rakása nem megoldható egy garzonlakásban. de arra gondoltam, hogy a hőleadó lemezt (hátul azt a fekete rácsot, ami működés közben felforrósodik) aktívan hűtve egy ventillátorral nem bírna felforrósodni. A hűtő motor fogyasztását, vagy a hőleadó hőfokát figyelve kapcsolnám a ventillátort egy relével.(A vezérlő elektronikát meg birom oldani úgy hogy nem kell a hűtőt magát megpiszkálni)
A kérdésem az lenne, hogy valaki csinált e már ilyesmit, vagy valamilyen moddingot a hűtővel spórolási célból, és milyen eredménnyel?
Még nem próbáltam, de elméletben f@sza.
Próbáld ki, és oszd meg élményeid velünk! :)
Amúgy, azt is megoldhatod télen, hogy hideg helyre pakolod a hűtőt, és be se kapcsolod. Pölö jó ilyenre egy fűtetlen spájz.
G.
"a kompresszoros hűtő tulajdonképen egy hőszivattyú. A hőszivattyú hatásfoka a hidegebb és melegebb térrész -a hőleadó rács és a szoba- hőmérséklet különbség csökkentésével javul. Mindig javasolják hogy tegyük a hűtőszekrényt egy hideg helyiségbe."
Nincs ott semmiféle hőszívattyú! A gázok összenyomása és kitágulása közbeni viselkedés az alapja. Beteszel egy 100wattos ventillátort? 2,4kW-ot fogyaszt! Ha lekapcsolgatod akkor 1-et
100 Watt?
Nem darálógép motor kell oda.