Mekkora erőhatás hat rám, G-ben kifejezve, ha egy repülő botkormányát hasra húzom 150 km/h-s sebességnél, addig, amíg a földre merőleges helyzetből párhuzamos helyzetbe kerülök?
ez a konkrét géptipustól is függ.
egészen pontosan attól, h milyen sugarú köríven veszed fel a gépet, és, h mennyit gyorsul még a 150km/h-hoz képest.
ezt ennyi adatból nem lehet megmondani.
tapasztalati úton, nagyjából 2-3g-t tudsz így belehúzni egy átlagos repülőbe.
1. Számít a magasság (más a levegő sűrűsége)
2. Számít a körív sugara (kis sugár nagyobb terhelés)
- ehhez számít hogy mit tud a gép, és hogy mit tud a pilóta
3. Nincs g, terhelési többes van. A g amúgy is gyorsulás mértékegységű (m/s2), nem erő mértékegységű..
"Nincs g, terhelési többes van. A g amúgy is gyorsulás mértékegységű (m/s2), nem erő mértékegységű.."
Ezt nem igazán értem. A kérdező a centripetális gyorsulás "g" értékre átszámolt nagyságát kérdezi.
Az pedig m/s2 dimenziójú sztem, nem?
"3. Nincs g, terhelési többes van. A g amúgy is gyorsulás mértékegységű (m/s2), nem erő mértékegységű.."
Köszönjük Emese...
Tudod még meg is értem, hogy kötekedsz, de nézzük érdemes-e...
Ha tőled megkérdik, mekkora egy adott esetben a túlterhelés mit felelsz? Azt, hogy "terhelési többes van, az pedig (mondjuk legyen a példa kedvéért) 5-szörös." Erre tudod mi fog történni, megkérdezik hogy az mennyi is. Majd erre mondod hát (megint csak a példa kedvéért) 1500N. Erre a kérdező pislogni fog, de az konkrétan akkor mennyi? Erre mit fogsz mondani, azt hogy egy 5g gyorsulást/lassulást okozó/azzal egyenértékű, nagyságú erő. Az van barátom, hogy tökéletesen igazad van, de a szemléletesség kedvéért fogadd el, hogy a tudatlan köznép így szokta meg. 5g-s erőhatás, 4g-s gyorsulás és ilyenek. Azt viszont nem értem hogy miért is nem kötsz bele pl. a centrifugális erőbe?!?! Hiszen olyan sincs! (aZ ugyanis nem más, mint a testek tehetetlenségéből eredő erő!) Szóval nyugodtan abbahagyhatod, mert már mindenki tudja hogy a "g" nem erő, és el is fogadjuk neked, de ne vedd személyeskedésnek, ha mi ezentúl is a "g"-t fogjuk használni, ha túlterhelést avagy gyorsulást jellemzünk.
Ha góbé, és nem rontod el, tehát kijön 120-ból, akkor max: 2g.
ha mondjuk egy Is28b2, és a kivétel végén van benne 200, akkor olyan 3g.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!