Tudományos alapon, az új akkumulátor gyárak pl.: Debreceni mennyire környezetszenyező?
Ez a kérdés már volt kb. 1 tucatszor.
Szerinted miért nem akarnak ilyen gyárat sehol látni Európában? Miért van 80 évre titkosítva a környezetvédelmi engedély minden papírja? stb. stb.
Ezen kívül Debrecen állandóan küzd azzal, hogy kevés az ivóvíze, és a környékén meg aszály van. Erre odatesznek egy olyan üzemet aminek ismerten kb. 2x akkora a vízfogyasztása mint amit normálisan elbír a környék. Kérdés van még?
2-eshez (nem én vagyok) de egy kiegészítés (igaz játékfilm, de kb. 95%-ban korrekten dolgozza fel a valóságban megtörtént esetet):
Minden további kérdés előtt tessék ezt a filmet végignézni, végig gondolni:
"Szerinted miért nem akarnak ilyen gyárat sehol látni Európában? "
Ennek ellenére mégis tömegével épülnek:
- [link]
- [link]
ha az EU 2030-ra be akarja szüntetni a belső égésű motorokkal szerelt autókat és az emberek egyénileg közlekedni akarnak, ahhoz alternatíva kell. A megújuló forrásokból származó energiatermelésnek a változó időjárás miatti hektikusságát csökkenteni hivatott pufferkapacitások - ha nem tározós vízerőműveket vagy gyorsan hadra fogható gázerőműveket veszünk alapul - is jószerivel akkumulátorok lesznek.
#3: Azért a bhopáli katasztrófát (India - egy fejlődő ázsiai ország - 1984) - ahol egy növényvédő szer gyárból szabadul ki az erősen mérgező(!!!) metil-izocianát - összevetni egy építés alatt levő Li(-ion) akkumulátor-összeszerelő gyár veszélyességével kissé túlzó (jó hogy nem Csernobilt hozzuk fel példának). ;/
Persze, az ipari termelés (de alapvetően az antropogén hatás) mindenképpen szennyező, és van veszélyfaktora egy ilyesmi gyárnak is, de más-más mértékű.
Én ezt a kérdést 24 éve gondoltam végig, amikor az akkori XI., Andor utcát (egy-egy sáv macskakő, egy iparvágány), ahol reggelente áthaladtam, át akarták építeni 2x2 sávos átvezető-bevezető útra, és az ottani lakosok hőbörögtek, hogy kosz lesz, meg égéstermék gázok. Azóta is úgy gondolom, mindenkinek részt kell vállalni a hátrányokból is. Ha az előnyöket élvezni akarja. Mert már akkor is minden kertben állt egy autó, tehát mást szén- és kéndioxidba fullasztva autózni, azt akart, csak ott legyen csönd meg pacsirtadal, ahol ő lakik. Vagy egy másik példa, mint a bátaapátiak, akik nem akarták, hogy ott legyen az atomtemető. De ha ott éltem volna a környéken levő üzemegységekben dolgozó áramszolgáltatósként, nyilván név szerint tudnám sorolni, kik azok, akik az elmúlt 60 évben verték az asztalt fröcskölő nyállal ordítva, hogy márpedig nekem bővítés kell hőtárolós kályhára, stb. De az atomerőmű hulladékát vigyék máshová. :D
A hatóságok tehetetlensége, cinkossága, satöbbi, az ugyanaz a tészta, más töltelékkel. Mindenki szeretné, ha az életveszélyes autóját olcsón le tudná vizsgáztatni, de más bezzeg ne menjen neki az ő családtagjainak a rossz műszaki állapot miatt. :D
Ha jól van kivitelezve, akkor nem veszélyes, ssak ugye az a baj, hogy magyarországról van szó:D Egy értelmes országban most csak ide tudnánk linkelni a környezetvédelmi engedélyeket és a gyárakkal kapcsolatos kutatásokat (mivel kellene csinálni ilyet, azért egy akku gyárat csak úgy nem építünk). Most mennyire jó jel ez, hogy ennyire titkolóznak és senkivel nem konzultálnak hosszan?
De objektíven válaszolva tényleg nem para az akku gyár, mert meglehet építeni megfelelő környezetben és kellő szakértelemmel biztonságosra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!