Ez a neten terjedő állítás igaz lenne?
Ennek az elektromos autónak a tulajdonosa szíjjat rögzített a hátsó kerékre, és generátort a Chevy Boltjához, amely vezetés közben tölti az akkumulátorokat.
Számomra most elképesztő, hogy egyetlen több milliárd dolláros EV-cég sem gondolt volna arra a logikus ötletre, hogy a kerekek mozgását használja fel a töltéshez szükséges áram előállítására.
Nem kellene többé megállni és tölteni az akkumulátorokat a töltőállomásokon, vagy otthon tölteni alvás közben. Amikor az autó jár, tölti az akkumulátorokat.
Ez ilyen egyszerű, és azt akarják mondani nekünk, hogy ezek a több milliárd nettó vagyonnal rendelkező EV-cégek nem tudnak egyetlen hozzáértő mérnököt felvenni, hogy ez működjön?
Foglaljuk össze az eddigi fejlett technológiájukat.
Vannak elektromos autóink, amelyeket naponta kell tölteni, hosszú ideig tart a töltés, a lítium nagymértékben szennyezi a környezetet, és a kormánytól függ az áramellátás.
Tehát 1 lépés előre, 3 lépés hátra?
Igaza van vagy nincs?
Igen, arra ítam, hogy ez lenne az örökmozgó. Gondolj már bele energetikailag, mekkora b*ság az egész.nézd már végig (és mindenhova számoljunk 99% hatásfokot, a valóság még annyi se lesz).
Akkumulátor->elektronika /inverter/ ami hajtja a motort ->motor->hajtómű->kerék->szíhajtás->generátor->elektronika->és vissza az akksiba.
Ez teljes zagyvaság (minden -> legyen 99% hatásfok) ez 8 átalakítás, 0,92% az ami így "visszanyerhető" (és nagyon nagyon túl toltam a hatásfokot, mert a szíjhajtás kb. 90% vagy még annyi se lesz). Minek kivenni az energitát az akksiból, hogy vissza tölthessük? Kb. olyan mintha lenne 1000 Ft-os és beteszed a bankba, kiveszed, beteszed, kiveszed (és minden kivételnél felszámolják rá a kezelési költséget, előbb utóbb elfogy a pénzed).
Huh, az annyira szánalmas már bocs, hogy nem tudom eldönteni, csak trollkodás, vagy komoly kérdés.
Egy elektromos motorral meghajtasz egy generátort, ha mindennek 100% lenne a hatásfoka(nem az), akkor is csak annyi energiát(áramot) állítanál elő, amennyit a motor elhasznál. DE! Ez esetben még semennyi energiát nem használtál fel arra, hogy az autót is meghajtsd.
Röviden, ezzel a "találmánnyal" csak folyamatosan fékezed a kocsi kerekét, és kevesebb áramot termelsz közben, mint amennyit pluszban elhasznál a motor a fékezés kompenzálására.
Ezt a posztot én is láttam FB-n.
A felhasználó azt hiszi hogy ezzel nagyot mondott, de igazából aki kicsit is ért a fizikához annál beégett
Kérdező!
Örökmozgó mond neked valamit?
Ha nem, akkor nézz utána.
Ha meg igen, akkor gondold végig, miért butaság, amit írtál.
„Ez a neten terjedő állítás igaz lenne?”
A neten sok baromság terjed, többek között ez is.
„Ez ilyen egyszerű, és azt akarják mondani nekünk, hogy ezek a több milliárd nettó vagyonnal rendelkező EV-cégek nem tudnak egyetlen hozzáértő mérnököt felvenni, hogy ez működjön?”
Nem, mert ezek a cégek és mérnökök – veled ellentétben – tudják, hogy örökmozgó nem létezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!