Motorozásnál kanyarodáskor ez igaz?










A tehetetlenségi nyomatéknak kb annyi köze van a motoros íven kanyarodásához, mint az elektromos dipólusmomentumnak.
Szó sincs semmiféle perdületről, ami a motorost a kanyar ívén húzná, nem is értem mire gondolsz, és végképp hogy #1 miről hadovál. A gumi és aszfalt között ébredő erő miatt fordul, ha az megszűnik (pl. olajra fut) elszáll a ..csába.
A kanyarodaskor sokkal inkább azert bújnak ki a plexi mögül, mivel elég nehez lenne egy 90 fokos kanyart nagy tempóval úgy bevenni, hogy nem törekszik a testsúlýanak a megfelelő athelyetesére. Van egy csomó vidi ezekről a dolgokról. Legellenállással nem lehet 200+ kilós gépeket "fékezni".
Biciklivel sem azert rakod magad jobbra-balra tempós erdei ösvenyeken lefelé, hogy lassulj, hanem hogy meglegyen az egyensúly, a nelkül egyszerűen nem lehet két kerekűeket nagyobb tempóval manőverezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!