Van valami oka, hogy mért a 4 ütemű motorokat használják, a kocsikban, a többi létező, és jobb motorok helyett?
A többi motornak drágább az előállítása? Vagy hamarabb tönkremennek? Vagy kevésbé hamar mennek tönkre, és nem akkora üzlet?
Mi az oka, hogy régi, majdnem 100 éves motorokat használnak, és nem újítanak rajta?
#10 (18:37)
Mind az Otto, mind a Diesel ciklusok alapján működő belsőégésű motorok alapból négyüteműek - a kicsi benzinmotorokat és a nagyobb dízeleket kivéve - mert ezeknél a két ütemet preferálják. De a kérdés szerintem a dugattyús belsőégésű gépkocsimotorokra volt értve a kétüteműekkel egyetemben.
Szerintem az egész csak üzlet. Nem is érdemes vele foglalkozni. Sem kutatni, sem semmi.
Illetve van értelme, azt, amit kapni lehet. De számomra a kutatás pont nem a kapható dolgok kutatása.
A technikai gyakorlatban mindig az egyszerűség elve a nyerő. A wankel-motor alakilag egy nagyon érdekes megoldás, de elméleti megfontolások alapján soha nem lehet igazi jó motorrá fejleszteni. Miért?
A bonyolult geometriájú gép sokkal kisebb kopásnál már felújítást igényel, míg a klasszikus dugattyús gép rendkívül strapabíró, jól szerelhető és egyszerű technikával könnyen felújítható. A dugattyús gépen üzemállapot közben lehet változtatni a szelepnyitásszögeket - és ez olyan előny, ami szinte mindent visz.
A Wankel gépnél pedig az égéstér alakja is nagyon kedvezőtlen, és ezért rossz lesz a folyamat politropikus indexe. Mindehhez pedig a szükséges gyors futás okozta rossz égésdinamika párosul.
A felsorolt problémák fizikai okokból kifolyólag megkerülhetetlen hátrányt jelentenek. A gép hatásfoka, megbízhatósága és élettartama mindig le fog maradni a klasszikus dugattyús megoldásoktól!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!