Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Van valami oka, hogy mért a 4...

Van valami oka, hogy mért a 4 ütemű motorokat használják, a kocsikban, a többi létező, és jobb motorok helyett?

Figyelt kérdés

A többi motornak drágább az előállítása? Vagy hamarabb tönkremennek? Vagy kevésbé hamar mennek tönkre, és nem akkora üzlet?


Mi az oka, hogy régi, majdnem 100 éves motorokat használnak, és nem újítanak rajta?


2023. máj. 5. 19:40
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
48%
A teherautókban, mozdonyokban, hajókban a két ütemű Diesel motor sem ritka még manapság sem, mert egyszerűbb, megbízhatóbb nagyobb méretekben!
2023. máj. 6. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
75%

#10 (18:37)

Mind az Otto, mind a Diesel ciklusok alapján működő belsőégésű motorok alapból négyüteműek - a kicsi benzinmotorokat és a nagyobb dízeleket kivéve - mert ezeknél a két ütemet preferálják. De a kérdés szerintem a dugattyús belsőégésű gépkocsimotorokra volt értve a kétüteműekkel egyetemben.

2023. máj. 6. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:
Akkor a linkelt kérdés ismeretében is, a jelenlegi motorok a legjobbak? De akkor mért mondták, hogy vannak jobbak?
2023. máj. 6. 19:30
 14/18 anonim ***** válasza:
87%
Mert vannak és voltak ígéretes próbálkozások. Ilyen volt a Wankel is. Ha ugyan azt a munkát bele tették volna a munkát, amit a négyütemű motorba már beleraktak, akkor lehet, hogy jobb, vagy hasonló eredményt lehet velük elérni, de a négyütemű motorba ezt a munkát mát belerakták az elmúlt 100+ évben.
2023. máj. 6. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:
A wankel, az a léghűtéses csillagmotor, vagy a 6 ütemű?
2023. máj. 6. 20:45
 16/18 A kérdező kommentje:

Szerintem az egész csak üzlet. Nem is érdemes vele foglalkozni. Sem kutatni, sem semmi.


Illetve van értelme, azt, amit kapni lehet. De számomra a kutatás pont nem a kapható dolgok kutatása.

2023. máj. 6. 20:47
 17/18 anonim ***** válasza:
100%

A technikai gyakorlatban mindig az egyszerűség elve a nyerő. A wankel-motor alakilag egy nagyon érdekes megoldás, de elméleti megfontolások alapján soha nem lehet igazi jó motorrá fejleszteni. Miért?


A bonyolult geometriájú gép sokkal kisebb kopásnál már felújítást igényel, míg a klasszikus dugattyús gép rendkívül strapabíró, jól szerelhető és egyszerű technikával könnyen felújítható. A dugattyús gépen üzemállapot közben lehet változtatni a szelepnyitásszögeket - és ez olyan előny, ami szinte mindent visz.


A Wankel gépnél pedig az égéstér alakja is nagyon kedvezőtlen, és ezért rossz lesz a folyamat politropikus indexe. Mindehhez pedig a szükséges gyors futás okozta rossz égésdinamika párosul.


A felsorolt problémák fizikai okokból kifolyólag megkerülhetetlen hátrányt jelentenek. A gép hatásfoka, megbízhatósága és élettartama mindig le fog maradni a klasszikus dugattyús megoldásoktól!

2023. máj. 6. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
48%
15: A Wankel az a háromszögletű dugatyu, ami egy elipszis hengerben forog. Tehát a le-föl mozgás helyett, egy spéci forgódugatyuval valosítják meg a 4 ütemet. Zseniális megoldás, minden szempontból jobb mint a hagyományos dugatyus motor, de rendkivűl bonyolult drága technologiát igényel a megbízható megvalosítása. Nem véletlen, hogy a Mazda kivételével más nem épített Wankel motoros autot.
2023. máj. 7. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!