Amikor egy elektromos autó akkumulátora tönkre megy, kigyullad, akkor a benne lévő energia hogy veszik?
Az akkumulátor kigyulladását a tárolt energiája indítja meg. A további hevülés zárlatot idéz elő a még hibátlan cellákban is, és azok felgyúlását is gyorsítja.
Végeredményben a kiégő akkumulátorblokk melege részben az áramhajtáshoz tárolt kémiai energiából és a konstrukciós anyagok oxidációs hőjéből adódik össze.
Épp arra megy el az energia, hogy gyulladásig hevítsen valami éghető alkatrészt.
Bármilyen áramkörben ha nincs fogyasztó, akkor a nagyon alacsony ellenállás miatt baromi nagy áram folyik át, ami melegíti a vezetőt, adott esetben addig, hogy pl. műanyag alkatrészek, pl. egy kábel burkolata meggyullad.
Így adódik le az energia - hővé alakul.
Az akkumulátor kémiai?
Nem áramként tárolja az áramot?
A kondenzátorok nem nagyon gyulladnak ki azk inkább csak felrobbannal a felépülő belső nyomástól ha nem megfelelően töltik őket. Ez viszont általában nem jár nagy lángal és ha mégis gyorsan elalszik. Mivel viszonylag kevés éghető anyag van bennük.
Ha a fegyverzetek rövidre zárnak akkor. Akkor vagy csak simán semlegesítődik a töltés. Vagy esetleg kiolvasztja a burkolatot és az lehet tűzveszélyes. De általában kapacitorokat nem használnak olyan aplikációlba ahol huzamos ideig van szükség egyenletes feszültségre. Mivel a kondenzátorok egy gyors erős pulzusban adják le a töltésüket. Így szükség lenne egy külső áramforrásra ami feltölti őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!