Ha egy kerékcsere után a kerék csavarait nem húzzák meg eléggé, akkor az ki tud esni rövid időn belül?
Előfordulhat. Például, ha először lazán húzzák meg, hogy majd utána jön a nyomatékra húzás. De ez valamiért elmarad.
Konkrétan tudom, hogy egy ismerősömnek így szaladt el az egyik kereke szervizben történt művelet után.
De általában először néhány csavar kiesik és ha a többi elkezd lazulni, akkor a kerék zörögni kezd. Akkor még meg lehet állni.
Ismét egy kamu legenda.
Több évtizede vezetek, de még soha senki nem tudott konkrét példát mondani a leírt esetre.
Amik szóba kerültek, az mindegyik olyan volt, hogy valaki-valakitől hallotta, hogy ez valahol megtörtént.
Velem konkrétan megesett. Szerelés után elfelejtettem ráhúzni a csavarokat, a próbakörnél szépen le is jöttek a csavarok. Menet közben eléggé instabillá vált a kocsi, félre is álltam vele, és láttam, hogy jócskán eltávolodtak a keréktől. Annyi szerencsém volt, hogy a csavarok még éppen fentmaradtak, így annyira vissza tudtam tekerni őket, hogy döcögve, de haza tudtam vinni a kocsit (emelő nem volt nálam, így más opció nem nagyon maradt).
Ha ugyanez egy, szerelésben járatlan emberrel történik meg, el tudom képzelni, hogy nem figyel a jelekre (pláne még ha telefonál is közben), akkor súlyos balesetet szenved, ha gyorsan hajt vele. Bár azt kétlem, hogy azért felhívnának bárkit is a szervizből, hogy nem lettek meghúzva a kerekek, mert ez nem egy olyan művelet, amit könnyen számon lehet tartani (mint például ha kimaradt egy alkatrész, annak van fizikai bizonyítéka).
"ez nem egy olyan művelet, amit könnyen számon lehet tartani"
Nem lehetetlen.
Például többen dolgoznak egy autón, és azt aki a kerekek felrakását végezte, elhívják valahova. Amikor visszatér, látja, hogy az autó már nincs a szervizben. Megkérdezi a kollégákat: "Meghúztátok nyomatékra a kerékcsavarokat?" "Nem, mert a kerekeket Te szerelted."
És egyből előáll a helyzet.
Köszönöm a válaszokat!
És a nyomatékra húzás az mit jelent egyébként?
Azt, hogy először kis nyomatékra állított légkulccsal rakják fel a csavarokat, mert az gyors. És utána az előírt nyomatékra beállított nyomatékkulccsal véglegesen meghúzzák őket.
A nyomatékkulcs olyan csavarkulcs, ami az előre beállított nyomaték elérésekor jelez.
Több sebből vérző gondolatok.
Mi az, hogy egy szerelő csak felrakja a kerkeket, és a kolléga meg majd meghúzza?
Kitaláció, a világon nem találsz ilyen "leosztást".
Amúgy pedig nagyon nagy távolságot kell megtenni ahhoz hogy a nem kellően meghúzott kerék kicsavarodjon.
Ahogy lazulnak a csavarok, az autó egyre inkább instabillá változik.
Konkrétan, ha minden csavar 15-20 mm-t eltávolodik, az autó már vezethetetlenül rángatózik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!