Ha egy kerékcsere után a kerék csavarait nem húzzák meg eléggé, akkor az ki tud esni rövid időn belül?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Előfordulhat. Például, ha először lazán húzzák meg, hogy majd utána jön a nyomatékra húzás. De ez valamiért elmarad.
Konkrétan tudom, hogy egy ismerősömnek így szaladt el az egyik kereke szervizben történt művelet után.
De általában először néhány csavar kiesik és ha a többi elkezd lazulni, akkor a kerék zörögni kezd. Akkor még meg lehet állni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ismét egy kamu legenda.
Több évtizede vezetek, de még soha senki nem tudott konkrét példát mondani a leírt esetre.
Amik szóba kerültek, az mindegyik olyan volt, hogy valaki-valakitől hallotta, hogy ez valahol megtörtént.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Velem konkrétan megesett. Szerelés után elfelejtettem ráhúzni a csavarokat, a próbakörnél szépen le is jöttek a csavarok. Menet közben eléggé instabillá vált a kocsi, félre is álltam vele, és láttam, hogy jócskán eltávolodtak a keréktől. Annyi szerencsém volt, hogy a csavarok még éppen fentmaradtak, így annyira vissza tudtam tekerni őket, hogy döcögve, de haza tudtam vinni a kocsit (emelő nem volt nálam, így más opció nem nagyon maradt).
Ha ugyanez egy, szerelésben járatlan emberrel történik meg, el tudom képzelni, hogy nem figyel a jelekre (pláne még ha telefonál is közben), akkor súlyos balesetet szenved, ha gyorsan hajt vele. Bár azt kétlem, hogy azért felhívnának bárkit is a szervizből, hogy nem lettek meghúzva a kerekek, mert ez nem egy olyan művelet, amit könnyen számon lehet tartani (mint például ha kimaradt egy alkatrész, annak van fizikai bizonyítéka).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"ez nem egy olyan művelet, amit könnyen számon lehet tartani"
Nem lehetetlen.
Például többen dolgoznak egy autón, és azt aki a kerekek felrakását végezte, elhívják valahova. Amikor visszatér, látja, hogy az autó már nincs a szervizben. Megkérdezi a kollégákat: "Meghúztátok nyomatékra a kerékcsavarokat?" "Nem, mert a kerekeket Te szerelted."
És egyből előáll a helyzet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Köszönöm a válaszokat!
És a nyomatékra húzás az mit jelent egyébként?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azt, hogy először kis nyomatékra állított légkulccsal rakják fel a csavarokat, mert az gyors. És utána az előírt nyomatékra beállított nyomatékkulccsal véglegesen meghúzzák őket.
A nyomatékkulcs olyan csavarkulcs, ami az előre beállított nyomaték elérésekor jelez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Több sebből vérző gondolatok.
Mi az, hogy egy szerelő csak felrakja a kerkeket, és a kolléga meg majd meghúzza?
Kitaláció, a világon nem találsz ilyen "leosztást".
Amúgy pedig nagyon nagy távolságot kell megtenni ahhoz hogy a nem kellően meghúzott kerék kicsavarodjon.
Ahogy lazulnak a csavarok, az autó egyre inkább instabillá változik.
Konkrétan, ha minden csavar 15-20 mm-t eltávolodik, az autó már vezethetetlenül rángatózik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!