Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ha egy kerékcsere után a...

Ha egy kerékcsere után a kerék csavarait nem húzzák meg eléggé, akkor az ki tud esni rövid időn belül?

Figyelt kérdés
Mert van egy olyan logisztori történet, hogy kerékcsere után egy nő meghalt, mert túl sokáig telefonált. A szervízben nem húzták meg kellően a csavarokat és hiába telefonáltak utána, mivel a nő telefonált, nem tudták elérni, és aztán balesete lett. Az érdekelne, hogy mennyire reális enneka műszaki része?

2022. nov. 2. 10:51
1 2
 1/11 krwkco ***** válasza:
100%

Előfordulhat. Például, ha először lazán húzzák meg, hogy majd utána jön a nyomatékra húzás. De ez valamiért elmarad.

Konkrétan tudom, hogy egy ismerősömnek így szaladt el az egyik kereke szervizben történt művelet után.

De általában először néhány csavar kiesik és ha a többi elkezd lazulni, akkor a kerék zörögni kezd. Akkor még meg lehet állni.

2022. nov. 2. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
82%

Ismét egy kamu legenda.

Több évtizede vezetek, de még soha senki nem tudott konkrét példát mondani a leírt esetre.

Amik szóba kerültek, az mindegyik olyan volt, hogy valaki-valakitől hallotta, hogy ez valahol megtörtént.

2022. nov. 2. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Velem konkrétan megesett. Szerelés után elfelejtettem ráhúzni a csavarokat, a próbakörnél szépen le is jöttek a csavarok. Menet közben eléggé instabillá vált a kocsi, félre is álltam vele, és láttam, hogy jócskán eltávolodtak a keréktől. Annyi szerencsém volt, hogy a csavarok még éppen fentmaradtak, így annyira vissza tudtam tekerni őket, hogy döcögve, de haza tudtam vinni a kocsit (emelő nem volt nálam, így más opció nem nagyon maradt).

Ha ugyanez egy, szerelésben járatlan emberrel történik meg, el tudom képzelni, hogy nem figyel a jelekre (pláne még ha telefonál is közben), akkor súlyos balesetet szenved, ha gyorsan hajt vele. Bár azt kétlem, hogy azért felhívnának bárkit is a szervizből, hogy nem lettek meghúzva a kerekek, mert ez nem egy olyan művelet, amit könnyen számon lehet tartani (mint például ha kimaradt egy alkatrész, annak van fizikai bizonyítéka).

2022. nov. 2. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 krwkco ***** válasza:
100%

"ez nem egy olyan művelet, amit könnyen számon lehet tartani"

Nem lehetetlen.

Például többen dolgoznak egy autón, és azt aki a kerekek felrakását végezte, elhívják valahova. Amikor visszatér, látja, hogy az autó már nincs a szervizben. Megkérdezi a kollégákat: "Meghúztátok nyomatékra a kerékcsavarokat?" "Nem, mert a kerekeket Te szerelted."

És egyből előáll a helyzet.

2022. nov. 2. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Az egyik kerékcserénél rosszul rakták fel a kerekeket a gumisnál ( Pest megye ) és a 4-ből 3 lelazult az első 6-7km-en. Azért a lelazult kerék az már brutálisan csattog és ráz, azt nem észrevenni...
2022. nov. 2. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

És a nyomatékra húzás az mit jelent egyébként?

2022. nov. 2. 12:20
 7/11 krwkco ***** válasza:
100%

Azt, hogy először kis nyomatékra állított légkulccsal rakják fel a csavarokat, mert az gyors. És utána az előírt nyomatékra beállított nyomatékkulccsal véglegesen meghúzzák őket.

A nyomatékkulcs olyan csavarkulcs, ami az előre beállított nyomaték elérésekor jelez.

2022. nov. 2. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 krwkco ***** válasza:
100%
De ez a magyar gumisok trehánysága miatt ritka jelenség. Ahányszor gumit szereltettem (nem sokszor, mert eddig külön felnin tartottam őket és magam szereltem) egyszer sem használt a gumis nyomatékkulcsot. Jó esetben beállítják a légkulcsot kb. 150-200 Nm-re és azzal húznak meg minden autót. Azt is, aminél 90 vagy 100 Nm lenne az előírás.
2022. nov. 2. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

Több sebből vérző gondolatok.

Mi az, hogy egy szerelő csak felrakja a kerkeket, és a kolléga meg majd meghúzza?

Kitaláció, a világon nem találsz ilyen "leosztást".

Amúgy pedig nagyon nagy távolságot kell megtenni ahhoz hogy a nem kellően meghúzott kerék kicsavarodjon.

Ahogy lazulnak a csavarok, az autó egyre inkább instabillá változik.

Konkrétan, ha minden csavar 15-20 mm-t eltávolodik, az autó már vezethetetlenül rángatózik.

2022. nov. 2. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Én már láttam ilyen "kitalált leosztást".
2022. nov. 2. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!