A Mozaikos tankönyv hiányossága, vagy az enyém?
A képződéshőkhöz van köze, bár pontosan nem tudom, hogyan. Minden anyagnak megvan a saját képződéshője, a lényegesebbek benne vannak a függvénytáblázatban, az elemeké 0
Ez alapján lehet számolgatni, ha pozitív vagy negatív, akkor endoterm vagy exoterm
Egyébként a kémia egy része magolás, vannak olyan infók, amikre nem fogsz rájönni, ha nem tanultad meg, és vannak olyan dolgok, amikre viszont igenis rá lehet jönni a megtanultak alapján
Ez egy régi stílus a kémiaoktatásban (meg máshol is, de itt feltűnően szemtelenül használják).
Természetesen hiányos a tananyag, így a tanár szabadon eldöntheti, hogy kinek vágja be a jó, és kinek a rosszabb jegyet. A diák sokszor 1-2 évtized után ébred rá, hogy a tiszta jelesre tanuló osztályelső egész életében parazita menedzserként érvényesül - mert odaengedték a pénzes vályúhoz és amúgy meg síkhülye a természettudományokhoz - a közepesre tanuló, lealázott diák pedig sikeresen szintetizál festékeket, műgyantákat, stb. a házi laborjában - mert alkalmi munkából tengődő, félbolondként kezelt incelként csak így tudja megélni civilizált mivoltát!
Hát ha nem tanulod meg a tankönyvben az elméletet, akkor lehet a feladatokat előzetes tudásokra alapozó gondolkodással meg más forrásokból való utánanézéssel is megoldani.
Én azt ajánlom, hogyha 8.os vagy, hogy nézd meg, hogy a NAT mit vár el, hogy mit tudjon egy 8.-os kémiából, és az alapján tételesen kezd el kidolgozni a témákat. (és persze a 7.est is, ha van lemaradásod, mert legtöbb esetben ez okozza a tanulási nehézséget)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!