Miért nem tanítják a magyar iskolákban az Apollóniusz-kört?
Ha már felteszed a kérdést, kifejthetnéd, hogy szerinted miért lenne hasznos tanítani. Mire használnák?
Integrálni és deriválni sem szórakozásból tanítanak, hanem mert magasabb szinteken a fizika és egyéb tudományágak megkövetelik az ismeretét.
Szóval mi az az alkalmazási terület, ahol ezt használniuk kellene, használni tudnák a diákok?
Nem tudom, hogy feltűnt-e, de nagyon sok mindent nem tanítanak, sőt az Apollóniusz-körnél fontosabb dolgokat sem. És még így is kínszenvedés egy csomó embernek a matekóra.
Úgy próbálják összeállítani a tematikát, hogy tényleg a legalapvetőbb ismeretek birtokába juthasson mindenki, amire aztán lehet a bonyolult dolgokat építeni, nemcsak a matematikán belül, hanem a többi természettudományos tárgyban is.
Az Apollóniusz-kör a geometria egy érdekes adaléka, nagyon nincs gyakorlati felhasználása, ezért is kerül háttérbe minden szempontból. De matekszakkörön gyakran előfordul.
"És csak kisdiákok tanulnak iskolákban?"
Akik már nem kisdiákok, azok meg jellemzően már valami szakosodás szerint tanulnak tovább. Akiknek ez valami geometriai irányt jelent, ők nyilván tanulnak róla, akiknek viszont nem, nekik megintcsak abszolút nincs jelentősége hogy nem tudnak róla.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!