Mi kell ahhoz, hogy valaki génkutató lehessen?
Abban biztos vagyok, hogy rengeteg tanulást igényel és hatalmas előnyt jelenthet egy doktori képzésben való részvétel.
Viszont azt még nem tudom, hogy ennek az útnak a kezdetéhez a középiskola elvégzése után melyik szak a legideálisabb.
Talán a biológia alapszak lenne a legjobb választás abban az esetben, ha az ember, a növények és az állatok genetikája egyaránt érdekel?
(Azért ebbe a kategóriába írom, mert itt sokkal nagyobb valószínűséggel válaszolnak a kérdésemre olyanok, akik értenek a témához)
innen választasz egy témát és elkezded kidolgozni
első félévben már rá lehet rúgni a konzulensre az ajtót, hogy indulnál az októberi TDK-n
és biztosan vannak középiskolásoknak szóló programok is
megkeresed a tárgynak a leírását valamelyik egyetemnél, ott majd megírják az ajánlott irodalmat
vizsgatételek, záróvizsgatételeket kidolgozol
a művelődés leggyorsabb módja nem az egyetemi előadások hallgatása, az arra való, hogy egy általánosan képzett embertömeget létrehozzon, akikből aztán majd válogathatnak a munkáltatók
tehát ahhoz, hogy valaki genetikával foglalkozzon nem kell biológusnak lenni, ahhoz meglepő módon : foglalkozni kell a genetikával
nem baj, ha az embernek való előzetes műveltsége, de hát majd ha egy fogalmat nem értesz akkor majd rákeresel az interneten
az internet azt mondja, hogyha genetika akkor Principles of Genetics 7th Edition - Gardner című könyvet érdemes elolvasni
merthogy a kutatásidba amúgysem érdemes magyarul belevágni
de egy biológia alapszak három évig tart
azért azt mégse mondhatod egy középiskolásnak, hogy az érettségi meg az alapszak után majd visszatérünk a kérdésre
pontosan milyen alapokra is van szükség, hogyha egyébként Bsc-s hallgatók is indulnak a TDK konferenciákon?
"ennek az útnak a kezdetéhez a középiskola elvégzése után melyik szak a legideálisabb"
Nem a középiskoláról beszélt, hanem hogy utána hova kellene mennie. Hogy jön ide a TDK? Persze a középsuliba is el lehet kezdeni a dolgot, hatalmas előny, ha valaki már ott hall a transzálcióról stb.,de ez ahhoz képest tyúkfing, amit majd egyetemen negtanul
Már megint az a kérdés, hogyan juthatunk a toronyház tetejére, az összes közbülső emelet megkerülésével. És a válasz sokadszor: sehogy.
Végig kell járni az utat. Ez természetesen lehetséges autodidakta módon is, nagyjából millióból talán egynek sikerül. A többi számára ezért alkották a képzés különféle formáit, röviden az iskolákat. Itt elvileg az optimális módszerek állnak rendelkezésre a leggyorsabb odajutáshoz akkor is, ha sok ellenpélda van. Fontos hangsúlyozni, az iskola mindig lehetőséget ad. Valósággá az ott tanuló diák teszi szorgalommal, figyelemmel, kitartással és ha kell, segítség kérésével.
Azt sem érdemes kifelejteni, hogy ez a téma elég sok eszközt, kísérletet igényel a magabiztos értéshez. És ilyen eszközöket e célra szakosodott intézményekben lehet elérni.
PhD megszerzéséhez vezető út: középiskola, jó érettségi, szakirányú öt éves egyetemi képzés, diploma, doktori iskola, ott eredményes tevékenység, beleértve a tanítást is, majd szakdolgozat és védés. Ez 4+5+3 év, rendkívüli képességekkel eggyel kevesebb, és minden évszázadban egy kettőnek még kevesebb. Autodidakta módon sokkal több. Ugyanis a jó képességű fiatal hamar rájön, hogy iskolában a helye.
Az egy másik kérdés, hogy valaki menet közben az átlagosnál lényegesen több tudást szív magába megfelelő tájékozódással. Ennek majd az les za következménye, hogy ismeri a szakma, jó intézetek kapnak utána, és feltehetően hamar belevág a nagydoktoriba. Míg az átlag nem jut tovább, végigdolgozza életét egy minőségi munkával.
De nem biológussá kell válni autodidakta módon.
Tényleg villamosmérnöknek kell tanulni, hogy valaki szórakozzon egy kicsit az arduinoval mondjuk?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!