A robbanások energiáját elektromos árammá lehet alakítani? Szal pl egy bomba amikor fel robban fel lehet használni elektromos vezetéshez?
A robbanás definíciója, hogy roncsolással jár, ezért az első akadály, hogy olyan gépet alkossunk, ami képes kibírni magát a robbanást (a hóerőgépekben nem robbanás zajlik, hanem irányított égés ami létrehozza a nyomáskülönbséget). Nem mellesleg nem ártana azt sem meghatározni, hogy egy robbanás közvetlen közelében és idejében kinek és milyen célból van szüksége elektromos áramra - hogy lássuk legalább van-e praktikus célja is a dolognak vagy csak elméleti fizika az egész.
Ha csak pusztán elmélet akkor természetesen lehetséges. Ha Nagasaki vagy Hiroshima határában 1945 őszén kifeszítettünk volna egy csomó dinamóra kötött dugattyút akkor betyárosan termelte volna az áramot a bomba robbanásakor süvítő lökéshullám. A gépek fele mondjuk tönkrement volna a folyamatban, de az történt volna, amire számítunk.
"A robbanás definíciója, hogy roncsolással jár,"
Ki és mikor definiálta ily módon a robbanást?
a robbanás az égés sebességére utal
egyébként van külső meg belső égésű motor
egyébként amikor a teslád lignittel termelt árammal hajtod, akkor ezt csinálod
csak mondjuk sok értelme nincs, mert az üzemanyagot ott is fel lehetne használni, ahol szükség van a munkára, és akkor nincsenek ide oda alakítással veszteségek
Persze. Rakj körbe egy bombát nagy felületű árgyakkal, azokat közd egy acélsordonyrra, a sodronyokat tekerd dobokra, arra kössél generátort.
Az eredmény pár tized vagy pár másodpercig tartó energiatermelés lesz.
Istenigazából nem nagyon látom a praktikumát, miért lenne jó robbantással áramot termelni.
Alkalmi áramtüskét tudsz vele produkálni, de folyamatos energia-produkcióra nem alkalmas, sűrű, egymást követő ciklusok kellenének.
Volt puskaporral működő belsőégésű motor prototípus is.
Működött is, amíg használhatatlanra nem kormolta, verte és égette magát.
A nyomásnövekedés túl hirtelen, túl magas hőmérséklettel.
A belsőégésű motoroknál éppen ezért törekednek lassabb égésre, lassabban felépülő nyomásra, hogy a dugattyú tempót tudjon vele tartani és a csúcshőmérséklet is kisebb legyen és kezelhetően eloszoljon a hengerfal és dugattyúfelület mentén.
A benzinesnél, amikor túl nagy a kompresszió és alacsony az oktánszám, pont ez történik, a kopogásos égés robbanássorozat.
Huzamosabban tökre is teszi a motort.
Lehetetlen..
Még csak 2021 ben vagyunk!
Nem roszból írtam!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!