Ha 90 kilo vagyok es raulok a biciklimre (ket kereku), akkor mennyivel no meg a kerekekben a nyomas?
"mivel a gumi rugalmas, ezért a belső felület nagysága változhat valamennyit."
Változik is, de nagyon kicsit, ez a dolga a sokrétegű szövetes kialakításnak, hogy ne nagyon tudjon ilyet tenni, ha már teszi, azt a tönkremenéssel.
Nagyon csak saccolok, de szerintem a totál lapos és a max nyomásra fújt gumi belső felületmérete közt 5%-nál nem lehet sokkal több a különbség és ennek a változásnak a nagyja is a felfújás elején történik.
Szóval a jelen kérdésben némi elnagyolással tekinthetjük konstansnak.
#11
Ereszd le! Mindent a tudományért! :D
#12
Ok, akkor valószínűleg rosszul gondoltam. Közben rájöttem valószínűleg a térfogat változás sem olyan jelentős, mert csak a gumi alja nyomódik össze.
"valószínűleg a térfogat változás sem olyan jelentős, mert csak a gumi alja nyomódik össze."
Hát az elvileg arányában pont annyi, amennyi a nyomásváltozás (leszámítva ugyebár, hogy nem izoterm változás) a plusz súly viseléséhez.
Srácok, fújtam a kerekeken, azt kell mondjam, hogy ilyen 0,2 bár per miliméter beosztású pumpán - tehát nem egy precíziós műszer - a változás gyakorlatilag kimérhetetlen. Aki arra számít, hogy 5-10-20%-kal nő a nyomás, az téved. De ha belegondoluk, a belső űrtartalma is alig változik egy kis benyomódástól.
Csináltam még egy kísérletet, tettem alá szobamérleget a kerekeknek. Elsőre kb. 35 kg, hátsóra 75 kg jut, szóval jelentős az eltérés. Bicikli csomagtartóval-táskástul 19, én 91 kg vagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!